Biserica romano-catolică din Sicilia își cere scuze enoriașilor după ce un episcop le-a spus copiilor că Moș Crăciun nu există, ci este o invenție a Coca Cola, dar totuși îi îndeamnă să renunțe la „consumerism”
Într-o postare publicată pe Facebook, Episcopia romano-catolică din Noto (Sicilia) s-a delimitat de afirmațiile unui Episcop care afirma că Moș Crăciun nu există și că acesta este o creație a companiei Coca Cola pentru publicitate, conform Euronews, în timp ce-și îndeamnă enoriașii la întoarcerea la adevărata semnificație a Crăciunului, departe de tentațiile „consumerismului”.
„În primul rând, în numele Episcopului, îmi exprim amărăciunea pentru această declarație care a creat dezamăgire în cei mici, și vreau să specific că intențiile Monseniorului Stagliano (n.r. Antonio Stagliano) erau destul de diferite, acelea de a reflecta cu o mai mare conștientizare asupra semnificației Crăciunului și a frumoaselor tradiții care îl acompaniază”, precizează Alessandro Paolino, reprezentantul pentru comunicare socială al Episcopiei din Noto, într-o postare pe pagina de Facebook a lăcașului de cult.
Presa italiană a dezvăluit anterior că Episcopul Antonio Stagliano a menționat în timpul unui festival religios recent faptul că Moș Crăciun nu există, iar costumul roșu al acestuia a fost creat de către cei de la Coca Cola pentru publicitate, citează The Guardian.
„Nu cred că Episcopul intenționa să strice farmecul Crăciunului pentru cei mici, ci să-i ajute să reflecte mai profund- începând cu figura istorică a Sfântului Nicolae care a oferit cadouri celor mai săraci- asupra semnificației cadourilor”, continuă reprezentantul Alessandro Paolino.
„Dacă de la figura lui Moș Crăciun (originară din Episcopul Sfântul Nicolae) putem oferi o lecție pentru toată lumea – tineri și bătrâni- este aceasta: mai puține cadouri de ‘dat’ și ‘consumat’, mai multe ‘cadouri’ de oferit, redescoperind frumusețea de a simți ‘Toți frații’ (Papa Francisc). În acest fel suntem îndemnați de Episcop să recuperăm frumusețea Crăciunului care acum devine din ce în ce mai ‘comercial’ și ‘de-creștinat’”, conchide reprezentantul Episcopiei din Noto.
„Încercați să vă imaginați un preot care în loc să vorbească despre Dumnezeu, despre apropiați, etc promovează consumerismul, opulența, egoismul… ce ați fi făcut? […] Felul în care a spus-o va fi fost greșit, însă substanța nu”, a comentat un enoriaș la postarea lăcașului de cult.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.