G4Media.ro

Biserica romano-catolică din Sicilia își cere scuze enoriașilor după ce un episcop…

foto: Wikipedia

Biserica romano-catolică din Sicilia își cere scuze enoriașilor după ce un episcop le-a spus copiilor că Moș Crăciun nu există, ci este o invenție a Coca Cola, dar totuși îi îndeamnă să renunțe la „consumerism”

Într-o postare publicată pe Facebook, Episcopia romano-catolică din Noto (Sicilia) s-a delimitat de afirmațiile unui Episcop care afirma că Moș Crăciun nu există și că acesta este o creație a companiei Coca Cola pentru publicitate, conform Euronews, în timp ce-și îndeamnă enoriașii la întoarcerea la adevărata semnificație a Crăciunului, departe de tentațiile „consumerismului”.

„În primul rând, în numele Episcopului, îmi exprim amărăciunea pentru această declarație care a creat dezamăgire în cei mici, și vreau să specific că intențiile Monseniorului Stagliano (n.r. Antonio Stagliano) erau destul de diferite, acelea de a reflecta cu o mai mare conștientizare asupra semnificației Crăciunului și a frumoaselor tradiții care îl acompaniază”, precizează Alessandro Paolino, reprezentantul pentru comunicare socială al Episcopiei din Noto, într-o postare pe pagina de Facebook a lăcașului de cult.

Presa italiană a dezvăluit anterior că Episcopul Antonio Stagliano a menționat în timpul unui festival religios recent faptul că Moș Crăciun nu există, iar costumul roșu al acestuia a fost creat de către cei de la Coca Cola pentru publicitate, citează The Guardian.

„Nu cred că Episcopul intenționa să strice farmecul Crăciunului pentru cei mici, ci să-i ajute să reflecte mai profund- începând cu figura istorică a Sfântului Nicolae care a oferit cadouri celor mai săraci- asupra semnificației cadourilor”, continuă reprezentantul Alessandro Paolino.

„Dacă de la figura lui Moș Crăciun (originară din Episcopul Sfântul Nicolae) putem oferi o lecție pentru toată lumea – tineri și bătrâni- este aceasta: mai puține cadouri de ‘dat’ și ‘consumat’, mai multe ‘cadouri’ de oferit, redescoperind frumusețea de a simți ‘Toți frații’ (Papa Francisc). În acest fel suntem îndemnați de Episcop să recuperăm frumusețea Crăciunului care acum devine din ce în ce mai ‘comercial’ și ‘de-creștinat’”, conchide reprezentantul Episcopiei din Noto.

„Încercați să vă imaginați un preot care în loc să vorbească despre Dumnezeu, despre apropiați, etc promovează consumerismul, opulența, egoismul… ce ați fi făcut? […] Felul în care a spus-o va fi fost greșit, însă substanța nu”, a comentat un enoriaș la postarea lăcașului de cult.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Sfantul Nicolae vine de doua ori pe an. La varsta lui eterna nu cred ca ar fi greu daca ar veni si de Paste.

  2. Biserica nu vrea concurenţă.

  3. Spune o dată un popă ceva adevărat și apoi biserica își cere scuze… Și asta e observația mea, ca ateu 🙂

  4. Unu, preotul asta trebuia sa-l fi cunoscut pe Mos Gerila.
    Doi, ar trebui sa ajuga si pe la noi de un Sf Gheorghe, Ioan, Marie… sa-i vada pe purtatorii numelor rupti de beti si cu sarmalele pana in gat.