G4Media.ro

Blockbusterul „Barbie” are premiera în Japonia după controversa stârnită de asocierea cu…

Sursa foto: captură video

Blockbusterul „Barbie” are premiera în Japonia după controversa stârnită de asocierea cu bomba atomică / Biletele s-au vândut rapid

Blockbuster-ul hollywoodian ”Barbie” a avut vineri premiera în cinematografele din Japonia după ce mai multe meme ”Barbenheimer”, care asociază filmul din universul păpuşilor cu bomba atomică, au provocat controverse, iar distribuitorul Warner Bros a fost nevoit să prezinte scuze înaintea premierei, informează Reuters, citată de Agerpres.

Biletele pentru ”Barbie”, cu Margot Robbie în rolul principal, s-au vândut cu toate acestea rapid în Japonia după ce fanii au luat cu asalt cinematografele întrucât data lansării coincide cu o sărbătoare naţională ce marcheză prima zi a unei săptămâni extinse de vacanţă estivală.

”Lumea roz a lui Barbie a fost absolut minunată”, a spus Misaki Suzuki, de 29 de ani, angajata unui salon de manichiură, după vizionarea filmului într-un cinema din Tokyo.

”Barbie” a depăşit un miliard de dolari încasări la box-office de la lansarea peliculei, pe 21 iunie, iar regizoarea şi scenarista Greta Gerwig a devenit prima cineastă care regizează un film cu asemenea încasări. Succesul acestei fantezii comice a fost stimulat şi de asocierea cu ”Oppenheimer”, un film biografic care documentează crearea bombei atomice în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial şi care a avut premiera în acelaşi weekend.

Asocierea ”Barbenheimer” a stârnit controverse în Japonia în contextul comemorării, la începutul lunii, a bombardamentelor atomice de la Hiroshima şi Nagasaki, care au avut loc în urmă cu 78 de ani.

Într-un mesaj publicat pe platforma X, fostă Twitter, şters ulterior, departamentul de marketing al Warner Bros pentru ”Barbie” a prezentat mai multe meme create de fani care o înfăţişează pe Robbie şi pe protagonistul ”Oppenheimer”, actorul Cillian Murphy, alături de imagini ale unor explozii nucleare.

Pe 1 august a fost lansată o petiţie Change.org prin care se solicită ca Warner Bros şi Universal Pictures, studioul care a produs ”Oppenheimer”, să stopeze hashtagul ”#Barbenheimer” pe reţelele de socializare. Petiţia a colectat peste 22.600 de semnături până la această oră.

Hashtagul ”#NoBarbenheimer” a fost atunci larg distribuit pe reţelele de socializare, iar divizia japoneză a Warner a fost nevoită să critice public, într-un demers rar, compania-mamă din SUA, şi să-şi prezinte scuze săptămâna trecută.

Mitsuki Takahata, actriţa care asigură vocea lui Barbie în versiunea japoneză dublată, a spus pe 2 august, într-o postare pe Instagram, că a rămas consternată când a văzut mema. ”Incidentul este foarte, foarte dezamăgitor”, a spus ea.

Cu toate acestea, fanii japonezi ai peliculei au spus că această controversă nu-i descurajează să vadă filmul la cinematograf.

”A fost neplăcut”, a spus Rie Takeda, o studentă de 24 de ani, referindu-se la memele #Barbenheimer create de fani. ”Dar filmul a fost radios, iar în plus, m-am distrat”, a spus ea.

Nu a fost anunţată data de lansare în Japonia a peliculei ”Oppenheimer”, criticată pentru că a ignorat în mare parte distrugerea celor două oraşe japoneze în 1945, precum şi cele 200.000 de decese în urma bombardamentelor.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Nu are nici o legătură cu filmele originale. Aceasta este o mare mizerie. Își bate joc de Barbie.