G4Media.ro

BMW anunță că ar putea majora preţurile la unele modele din cauza…

Sursa Foto: electrek.co

BMW anunță că ar putea majora preţurile la unele modele din cauza costurilor mai ridicate de producere a mașinilor electrice

Bayerische Motoren Werke AG (BMW) a anunţat joi că nu va reduce preţurile vehiculelor electrice (EV) în China şi ar majora unele preţuri la nivel global, din cauza costurilor mai ridicate de producere a EV, transmit DPA şi Reuters, citate de Agerpres.

Grupul german a raportat marje de profit mai ridicate la divizia auto în primul trimestru din 2023, de 12,1%, de la 8,9% în urmă cu un an, dar a menţinut estimările nemodificate, din cauza costurilor ridicate şi a sporirii concurenţei.

În martie, producătorul german de maşini de lux anunţa că vrea să menţină preţurile stabile în 2023, după ce în ultimii doi ani a transferat către clienţi o parte din costurile mai ridicate, dar directorul financiar Nicolas Peter a afirmat joi că sunt aşteptate unele majorări de preţuri moderate.

Peter şi directorul general Oliver Zipse au avut un ton prudent în privinţa perspectivelor economiei globale în următoarele luni, apreciind că mediul este volatil şi tensionat.

Vânzările BMW în primul trimestru din 2023 au scăzut cu 1,9% în Europa şi cu 6,6% în China, dar compania a observat un trend ascendent în martie şi aprilie.

Profitul net în primele trei luni din 2023 a scăzut cu 64%, la 3,66 miliarde de euro, de la 10,19 miliarde de euro anul trecut, în timp ce profitul operaţional s-a situat la 5,13 miliarde de euro, faţă de 12,23 miliarde de euro în urmă cu un an.

De asemenea, veniturile au urcat cu 18,3%, la 36,85 miliarde de euro.

Vânzările pe plan global ale grupului BMW în primul trimestru din 2023 au scăzut cu 1,5%, la 588.138 vehicule, dar livrările de modele electrice BMW s-au dublat, la 55.979 unităţi.

Vânzările BMW au scăzut cu 1,9% în Europa şi cu 6,6% în China, dar compania a observat un trend ascendent în martie şi aprilie.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Nu-i problemă, se tot ieftinește Tesla.

    Își mai aduce cineva aminte de Kodak sau de Nokia?
    Peste niste zeci de ani așa vom vorbi și de BMW ori alte mărci ce par azi veșnice.

    • Asta s-ar putea întâmpla doar daca masinile electrice (asa numitele EV) de azi ar câștiga definitiv lupta cu mașinile pr combustie, si nici atunci nu e prea sigur ce zici tu. Dar ma îndoiesc ca EV va fi conceptul câștigător pe termen lung, avand in vedere cat de mult distruge mobilitatea. Au autonomie medie spre mica, timpi de incarcare foarte mari pentru nevoile marii majorități a utilizatorilor, disponibilitate statiilor de încărcat lasa de dorit chiar și in tarile super dezvoltate (nu sunt la fel de dese ca benzinăriile, daca ai 1 masina in fața ta aștepți zeci de minute, nu doar cateva minute ca la benzinărie etc.). Cred ca pe termen lung va iesi hidrogenul câștigător, iar cei care produc azi masini cu combustie vor continua bine mersi sa producă masini pe hidrogen.

    • @RaduN: Niste observații corecte.