G4Media.ro

BMW pariază pe mașinile pe benzină, în timp ce avertizează că tranziția…

Sursa foto: dreamstime.com

BMW pariază pe mașinile pe benzină, în timp ce avertizează că tranziția Statelor Unite la mașini electrice este ca un rollercoaster

BMW a promis că va continua să investească în motorul cu combustie și în tehnologia hibridă, în timp ce a avertizat cu privire la o „călătorie în rollercoaster” în tranziția SUA către vehiculele electrice după revenirea lui Donald Trump în funcția de președinte, scrie Financial Times.

Jochen Goller, membru al consiliului de administrație, a declarat că grupul rămâne optimist în ceea ce privește vânzările de hibrizi pe benzină și plug-in în SUA, chiar dacă cererea de vehicule electrice a încetinit în următorii câțiva ani pe fondul schimbărilor de politică sub noua administrație.

„Cred că ar fi naiv să credem că trecerea la electrificare este un drum cu sens unic. Va fi o călătorie în rollercoaster”, a declarat pentru Financial Times Goller, care este responsabil de clienți, mărci și vânzări, la sediul BMW din Munchen.

„Acesta este motivul pentru care investim în motoarele noastre cu combustie”, a spus el. „Investim în hibride plug-in moderne. Și vom continua să lansăm mașini electrice”.

BMW, care deține, de asemenea, mărcile Rolls-Royce și Mini, a fost mult timp precaut cu privire la ritmul trecerii globale la vehiculele electrice, dezvoltând o gamă largă de produse cu mult înainte ca creșterea vânzărilor de vehicule electrice să înceapă să încetinească.

Anul trecut, compania a emis un avertisment privind profitul după ce a fost afectată de scăderea vânzărilor în China și a fost nevoită să recheme în service 1,5 milioane de vehicule din cauza sistemelor de frânare potențial defectuoase dezvoltate de Continental.

Dar strategia sa mai amplă a dat rezultate în mare parte, într-un moment în care rivalii săi germani Volkswagen și Mercedes-Benz s-au luptat să se adapteze la încetinirea cererii pentru vehiculele electrice, în ciuda ambițiilor lor anterioare de a deveni complet electrice.

În timp ce colegii internaționali, inclusiv Toyota și Stellantis, au adoptat, de asemenea, o abordare multi-energie, BMW s-a remarcat prin oferta sa puternică de vehicule electrice cu același design și aspect ca și omologii lor pe benzină și hibrid.

Vânzările de automobile complet electrice ale grupului au crescut cu 13,5% anul trecut, la 426.594 de vehicule, reprezentând 17% din vânzările totale. Incluzând hibrizii, proporția electrificată a fost de 24 la sută.

Analiștii spun că BMW este mai bine poziționat decât rivalii săi pentru a îndeplini obiectivele mai stricte ale UE privind emisiile fără a vinde EV-uri cu reduceri mari. De asemenea, este mai puțin expus la războiul tarifar al lui Trump, deoarece 65% din mașinile sale vândute în SUA sunt construite local și este, de asemenea, un exportator net din SUA.

„Din punct de vedere operațional, cred că BMW, în afara Chinei, este foarte bine plasat”, a declarat analistul UBS Patrick Hummel. „Sunt destul de mult acolo unde trebuie să fie în ceea ce privește ponderea EV în mix.”

Dar China s-a dovedit a fi o provocare pentru producătorul auto din Munchen. Vânzările BMW și Mini pe cea mai mare piață auto din lume au scăzut cu peste 13% anul trecut, la 714 530 de automobile, o scădere mai severă decât a rivalilor Mercedes-Benz și Audi.

Analiștii de la Citigroup au avertizat că BMW rămâne vulnerabil în China, unde intensificarea presiunii asupra prețurilor pe o piață supraaglomerată a forțat producătorii auto să reducă prețurile. Scăderea vânzărilor în această țară, unde BMW livrează încă puțin sub o treime din automobilele sale, „rămâne principala noastră preocupare”, au declarat analiștii Citi.

Goller a recunoscut că este puțin probabil ca China să revină la creșterea economică explozivă care a atras inițial producătorii auto străini să inunde țara.

„Dar încă vedem o piață în creștere … și, prin urmare, ambiția noastră este în mod clar că vrem să participăm la o piață în creștere”, a spus el.

Goller a adăugat că nu ar trebui să fie „un șoc” faptul că mărcile chinezești preiau rapid cota de piață internă de la producătorii auto străini.

„Mașinile sunt foarte bune din punct de vedere tehnologic”, a spus el. „Dar nu ne este teamă”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. BMW pariază pe cocalari.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.