Boc susține că succesul Clujului a venit din ”inteligența din jurul universităților”: ”Am avut 10 propuneri de mall-uri la Cluj-Napoca (…) Avem două, haideți să investim în producție”
Primarul Clujului, Emil Boc, susține că administrația locală urmărește trecerea de la „made în Cluj-Napoca” la „invented în Cluj-Napoca”, prin utilizarea avantajelor competitive de la nivel local: creativitatea și capacitatea de inovare, relatează Ziua de Cluj.
Boc a participat la Dezbaterea Regională privind progresul în implementarea Strategiei Naționale pentru Dezvoltarea Durabilă a României 2030, organizată de către Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă.
”Deși România a pierdut 4 milioane de români, Clujul a crescut că populație, pentru că are o strategie de menținere a resursei umane, de a menține talentele acasă și de a le atrage pe cele care au plecat. Cum putem să îi atragem? Pe educație, calitatea vieții și salarii bine plătite. Am trecut de la economia bazată pe industria grea, la cea bazată pe cunoaștere, pe inteligență, pe resursă umană, în jurul universităților. Avem avantaje competitive, a 4-a viteză la internet, 5G, dar avem nevoie de strategii și va dau un exemplu de strategie pusă deja în practică: când au căzut platformele industriale, am avut 10 cereri de mall-uri pe masă, pe toate platformele Clujului. Bine, bine, dar de unde vor lua oamenii banii că să vină la mall-uri, am întrebat? Avem 2 mall-uri, haideți să investim în producție. Am refăcut strategia de dezvoltare a orașului, bazată pe inovare și IT, unde universitățile au fost cheia. De aici, încep serviciile conexe”, a declarat Boc.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
9 comentarii