G4Media.ro

Boeing obține o comandă istorică de la Ryanair pentru 300 de aeronave…

Sursa foto: Unsplash / Fotis Christopoulos

Boeing obține o comandă istorică de la Ryanair pentru 300 de aeronave 737 Max 10, în valoare totală de 40 de miliarde de dolari

Boeing Co. (BA) a obținut o comandă istorică din partea unuia dintre cei mai importanți clienți ai săi, Ryanair Holdings Plc (RYA) acceptând să cumpere până la 300 dintre cele mai mari aeronave 737 Max ale companiei, într-un nou pariu pe redresarea post-pandemică a călătoriilor, relatează Bloomberg.

Comanda, formată din 150 de achiziții și același număr de opțiuni, are o valoare de 40 de miliarde de dolari, au precizat Boeing și Ryanair într-un comunicat emis marți. Clienții își asigură de obicei reduceri mari în cazul unor contracte importante. Acțiunile Boeing au urcat cu până la 2,3% în tranzacțiile de dinaintea pieței americane. Ryanair a avansat cu 1,3% la Dublin.

Achiziția uriașă a celei mai mari variante 737 de la Boeing marchează o susținere importantă din partea unuia dintre cei mai loiali clienți ai producătorului american și evidențiază modul în care transportatorii sunt dispuși să cheltuiască din nou pentru modernizarea flotei, pe măsură ce transportul aerian își revine. Ryanair a declarat că afacerea este cea mai mare comandă făcută vreodată de o companie irlandeză pentru produse fabricate în SUA.

„Pe lângă faptul că vor aduce o creștere semnificativă a veniturilor și a traficului în întreaga Europă, ne așteptăm ca aceste noi aeronave, mai mari, mai eficiente și mai ecologice, să genereze și mai multe economii la costurile unitare”, a declarat Michael O’Leary, directorul executiv al Ryanair, în comunicat.

Livrările vor începe în 2027 și 2033 și vizează înlocuirea multor aeronave 737NG mai vechi.

Cel mai mare cumpărător

Ryanair este cel mai mare cumpărător al Boeing în Europa, după ce și-a construit întreaga flotă de aeronave pe distanțe scurte în jurul modelului de bază. O’Leary a declarat la sfârșitul lunii martie că compania aeriană a reluat discuțiile cu Boeing mai multe aeronave.

Închiderea, în epoca Covid, a unor transportatori europeni și reducerea activității la alții a creat deschideri pentru Ryanair. O’Leary a citat creșterea în Italia, unde Alitalia a fost succedată de mai mica ITA, în Portugalia, unde TAP, companie de stat, este acum scoasă la vânzare, și pe piețele din Irlanda și Spania, unde operatorii tradiționali au fost lenți în a restabili capacitatea, oferind Ryanair oportunități ample de creștere.

Compania aeriană de buget se numără printre companiile care au prezis un val de rezervări pe timpul verii, în special pe rutele pe distanțe mai scurte către destinații însorite precum Spania sau Italia. Compania mamă a British-Airways, IAG SA (IAG), și-a majorat săptămâna trecută previziunile pentru anul în curs.

Ryanair se alătură altor companii aeriene care își extind flotele, după ce și-au reparat bilanțurile și au rambursat împrumuturile guvernamentale. Deutsche Lufthansa AG (LHA) a declarat în martie că va cumpăra 22 de noi aeronave widebody de la Airbus SE (AIR) și Boeing, într-o comandă evaluată la 7,5 miliarde de dolari la prețul de listă. Cu o lună mai devreme, Air India Ltd. a anunțat o comandă de 470 de avioane la cei doi producători, în ceea ce reprezintă cea mai mare achiziție din istoria aviației comerciale de până acum.

Unele întârzieri

737 Max 10 nu a fost lipsit de piedici. Îndelung întârziată, Boeing se așteaptă acum ca Administrația Federală a Aviației din SUA să înceapă anul acesta zborurile de certificare a aeronavei, iar primele livrări sunt așteptate în 2024. În decembrie, legislatorii americani au ajuns la un acord pentru a scuti modelele Max 7 și 10 încă necertificate de la o nouă cerință privind cabina de pilotaj care ar fi intrat în vigoare la începutul anului 2023 și ar fi putut provoca mai multe întârzieri.

Printre companiile aeriene care s-au angajat să achiziționeze 737 Max 10 se numără Delta AirLines Inc. (DAL), United Airlines Holdings Inc. (UAL) și IAG. Aeronava, care încă așteaptă certificarea, concurează cu cel mai bine vândut avion A321neo de la Airbus, în condițiile în care transportatorii se orientează din ce în ce mai mult către cele mai mari versiuni ale celor mai răspândite avioane cu fuselaj îngust.

Anterior, Ryanair și-a suplimentat comanda pentru versiunea 737 Max 8 cu o configurație specială de mare densitate la un total de 210 aeronave. A primit deja aproximativ 100 de avioane de pasageri. Compania aeriană a cumpărat în mod continuu avioane mai mari pentru a extinde capacitatea, trecând de la 737-800 cu 189 de locuri la Max 200 cu 197, până la Max 10, care va avea loc pentru 230 de pasageri.

O’Leary extinde flota în timp ce încearcă să crească traficul la 225 de milioane de pasageri în următorii patru ani. Cu 737 Max 8, denumit 8200, cu o capacitate mai mare, O’Leary a afirmat în ianuarie că există o diferență tot mai mare de costuri între Ryanair și alți transportatori europeni. Max 10, chiar mai mare, îi oferă acum o altă armă pe piața aeronautică.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. 737 Max…updatate, cumva. Probabil de catre aceiasi tehnicieni. Punem si Ryanair definitiv pe lista neagra.