Boeing va reduce 17.000 de locuri de muncă şi va amâna livrarea primului său avion 777X, deoarece greva îi afectează finanţele
Boeing va reduce 17.000 de locuri de muncă, respectiv 10% din forţa de muncă globală, a decis amânarea primelor livrări ale avionului său 777X cu un an şi va înregistra pierderi de 5 miliarde de dolari în al treilea trimestru, în condiţiile în care problemele producătorului american de avioane continuă să crească în timpul unei greve care are loc de o lună, transmite Reuters, conform News.ro.
CEO-ul Kelly Ortberg a declarat într-un mesaj către angajaţi că reducerea semnificativă a personalului este necesară ”pentru a se alinia realităţii noastre financiare”, după ce o grevă în curs a 33.000 de muncitori de pe Coasta de Vest a SUA a oprit producţia avioanelor sale 737 MAX, 767 şi 777.
”Ne-am resetat nivelurile forţei de muncă pentru a se alinia cu realitatea noastră financiară şi la un set mai concentrat de priorităţi. În următoarele luni, intenţionăm să reducem dimensiunea forţei noastre totale de muncă cu aproximativ 10%. Aceste reduceri vor include directori, manageri şi angajaţi”, a spus mesajul lui Ortberg.
Acţiunile Boeing au scăzut cu 1,1% în tranzacţiile de după închiderea pieţei.
Schimbările sunt o mişcare majoră a lui Ortberg, care a ajuns în august la conducerea producătorului de avioane, promiţând că va restabili relaţiile cu sindicatul şi cu angajaţii săi.
Boeing a înregistrat cheltuieli înainte de impozitare în valoare totală de 5 miliarde de dolari pentru afacerile sale de apărare şi pentru două programe de avioane comerciale.
Pe 20 septembrie, Boeing l-a înlăturat pe şeful unităţii sale spaţiale şi de apărare, Ted Colbert.
Boeing, care raportează câştiguri pentru trimestrul al treilea pe 23 octombrie, a declarat într-un comunicat separat că acum se aşteaptă la venituri de 17,8 miliarde de dolari, o pierdere pe acţiune de 9,97 dolari şi un flux de numerar operaţional negativ peste aşteptări, de 1,3 miliarde de dolari.
În medie, analiştii se aşteptau ca Boeing să genereze un consum de numerar trimestrial de 3,8 miliarde de dolari, potrivit datelor LSEG.
Thomas Hayes, manager de capital la Great Hill Capital, a declarat că disponibilizările ar putea pune presiune asupra angajaţilor pentru a opri greva.
”Lucrătorii în grevă care temporar nu au un salariu nu vor să devină muncitori şomeri care permanent nu au un salariu. Aş estima că greva va fi rezolvată într-o săptămână, deoarece aceşti muncitori nu vor să se regăsească în următorul lot de 17.000 de reduceri”, a spus Hayes într-un e-mail.
Încheierea unui acord pentru a pune capăt grevei este esenţială pentru Boeing, care a depus miercuri o acuzaţie pentru practici neloiale de muncă la Consiliul Naţional pentru Relaţii de Muncă, acuzând sindicatul că nu a negociat cu bună-credinţă.
Agenţia de rating S&P a estimat că greva costă Boeing 1 miliard de dolari pe lună, iar compania riscă să-şi piardă ratingul de credit recomandat investiţiilori.
Ortberg a mai spus că Boeing a notificat clienţii că acum se aşteaptă la prima livrare a 777X în 2026, din cauza problemelor de dezvoltare, a pauzei testului de zbor şi a opririi lucrărilor.
Boeing se confruntase deja cu probleme cu certificarea 777X, care a întârziat semnificativ lansarea avionului.
”În timp ce afacerea noastră se confruntă cu provocări pe termen scurt, luăm decizii strategice importante pentru viitorul nostru şi avem o viziune clară asupra muncii pe care trebuie să o facem pentru a ne restabili compania”, a adăugat Ortberg.
Boeing îşi va încheia programul de avioane de marfă 767 în 2027, când va finaliza şi va livra restul de 29 de avioane comandate, dar a declarat că producţia pentru tancul KC-46A va continua.
Asociaţia Internaţională a Maşiniştilor şi Lucrătorilor din Aeronautică (IAM), sindicatul care reprezintă lucrătorii în grevă, a declarat că anunţul Boeing cu privire la avionul de marfă comercial 767 este îngrijorător şi că va evalua implicaţiile acestuia.
IAM a descris, de asemenea, acuzaţiile Boeing împotriva sindicatului cu Consiliul Naţional pentru Relaţii de Muncă ca fiind nefondate. A spus că atât aceste afirmaţii, cât şi întreruperea avionului cargo 767 păreau menite să distragă atenţia de la ”eşecul grupului de a reveni la masa de negocieri cu lucrătorii lor din prima linie”.
Jon Holden, preşedintele IAM District 751, a declarat că încercarea Boeing de a negocia în presă ”nu va funcţiona şi este dăunătoare procesului de negociere”. El a mai spus că refuzul de a negocia nu va face decât să prelungească greva.
Boeing a declarat că, în lumina reducerilor de locuri de muncă, va pune capăt unui program de concedii pentru angajaţii salariaţi, anunţat în septembrie.
Chiar înainte de începerea grevei pe 13 septembrie, compania consuma numerar în timp ce se străduia să-şi revină după o desprindere a unui panou de uşă a unui avion nou aflat în zbor, în ianuarie, care a scos la iveală protocoale de siguranţă slabe şi a determinat autorităţile de reglementare din SUA să-şi reducă producţia.
Boeing s-a confruntat vineri cu o audiere la tribunal în Texas în faţa unui judecător care va decide dacă acceptă oferta producătorului de avioane de a pleda vinovat de fraudă în baza unui acord cu Departamentul de Justiţie.
Boeing a fost de acord să plătească o amendă de până la 487,2 milioane de dolari, să cheltuiască cel puţin 455 de milioane de dolari pentru îmbunătăţirea siguranţei şi să se confrunte cu trei ani de probaţiune supravegheată de instanţă şi supraveghere independentă.
Tot vineri, un organ de supraveghere naţional a declarat că Administraţia Federală de Aviaţie ”nu a fost eficientă” în supravegherea producţiei Boeing.
Reuters a relatat săptămâna aceasta că Boeing examinează opţiunile de a strânge a miliarde de dolari printr-o vânzare de acţiuni şi titluri asemănătoare acţiunilor. Aceste opţiuni includ vânzarea de acţiuni ordinare, precum şi de titluri de valoare, cum ar fi obligaţiuni convertibile obligatorii şi acţiuni preferenţiale, potrivit surselor.
Una dintre surse a spus că a sugerat că Boeing că ar trebui să strângă aproximativ 10 miliarde de dolari.
Compania are datorii de aproximativ 60 de miliarde de dolari şi a înregistrat pierderi din fluxul de numerar operaţional de peste 7 miliarde de dolari pentru prima jumătate a anului 2024.
Analiştii estimează că Boeing ar trebui să strângă între 10 şi 15 miliarde de dolari pentru a-şi menţine ratingurile, care sunt acum cu o treaptă peste nivelul junk, nerecomandat investiţiilor.
Michael Ashley Schulman, partener la Running Point Capital Advisors, a declarat că livrarea întârziată a 777X şi reducerea forţei de muncă nu au fost o surpriză majoră.
”Evaluarea lor de credit şi preţul acţiunilor au fost în pericol pentru cea mai mare parte a unui deceniu din cauza gestiunii proaste, iar încăpăţânarea arătată în grevă ar putea să umple paharul”, a spus el.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank