![porunca vremii, boicotati magazinele jidanesti](https://cdn.g4media.ro/wp-content/uploads/2025/02/porunca-vremii-768x399.webp)
Boicotarea supermarketurilor și mitul străinului, o afacere politică pentru pro-ruși, naziști și Călin Georgescu
Îndemnul lui Călin Georgescu la boicotarea supermarketurilor face parte dintr-o mișcare mai amplă răspândită în special în țări din Balcani, unde propaganda rusă este la ea acasă. G4Food a arătat deja cum boicotul a făcut deja valuri în țări precum Serbia, Muntenegru, Bosnia-Herțegovina, Macedonia de nord, dar și Bulgaria și Croația, utima condusă de președinte pro-rus.
Altfel spus, Călin Georgescu este un imitator, o trompetă a unor forțe care exploatează vechea mitologie a Străinului, dușmanul de moarte al tuturor dictaturilor vechi și noi, pentru a-și mobiliza adepții în acțiuni închipuite de ”auto-apărare”. Asemănările dintre acțiunea din zilele noastre și boicotul declanșat de naziști în 1933 împotriva magazinelor evreiești este izbitoare. Istoria se repetă aproape la virgulă, după cum a observat istoricul Mihai Demetriade într-o postare pe Facebook.
”În 4 aprilie 1933, la ora zece dimineața, în Germania s-a introdus, la ordinul partidului național-socialist german, boicotul tuturor magazinelor evreiești. Cei care îndrăzneau să le calce pragul, erau legitimați de activiștii partidului nazist. Eventualii cumpărători erau întâmpinați de „gărzile de boicot” ale partidului. În Berlin erau plasate mari pancarte: „Germani apărati-vă, nu cumpărați de la evrei!” Totul era numit de naziști o „mișcare de apărare” a identității germane și a producătorilor ei. Operatorii cinematografici, în mașini, fotografiau și filmau aspectul străzilor. Era liniște. În sfârșit, liniște. În România legionară, în 1937, sloganul era același: „Pentru România românilor, ocoliți magazinele jidănești!”, notează istoricul Mihai Demetriade pe Facebook.
Antisemitismul, de exemplu, exploatează neîncrederea atavică a oamenilor în străini, transformându-i pe evrei în țapi ispășitori pentru toate neajunsurile dintr-o societate. Știm asta de la afacerea Dreyfus încoace, care a generat în Franța, la sfârșitul secolului al XIX-lea, virulente polemici naționaliste și antisemite. În Germania lui Hitler, antisemitismul a stat la baza ideologiei național-socialiste, care se adresa unor germani frustrați după primul Război Mondial și împovărați de inflație arâtând cu degetul către dușamnul etern: Străinul.
Din cauza lui germanii trăiesc prost, motiv pentru care trebuie eliminat fizic, suprimat, aneantizat. În numele acestei ideologii a avut loc cel mai mare genocid din istoria omenirii, cu milioane de evrei uciși în lagăre de concentrare doar pentru că erau evrei.
Istoria se repetă. Același mit îl exploatează astăzi în Germania AFD, partidul extremist care se luptă cu migranții, exploatând nostalgia unei părți din populație după tribul arian. Toate mișcările de extremă dreaptă din Europa au crescut exploatând din plin mitul străinului, inamicul numărul unu al ordinii tradiționale date peste cap. Până și America lui Trump, o țară ridicată din temelii de străini, se luptă azi tocmai cu migranții.
Supermarketurile reprezintă în ochii așa zișilor suveraniști și patrioți din partea noastră de lume tot un simbol al Străinilor, deoarece marile lanțuri alimentare sunt deținute de companii occidentale mari. Manipulatori abili ca Georgescu și alți național-populiști proiectează în ele cauza tuturor nefericirilor: prețurile mari, eliminarea producătorilor români, măncare de proastă calitate etc.
Majoritatea sunt false narative și lucrurile stau, în general, exact pe dos. Dar este ușor de canalizat frustrarea socială împotriva Străinilor, dușmanul fără chip. Boicotarea supermarketurilor vine la pachet cu un insidios mesaj anti-occidental. Alții sunt de vină pentru tot ce merge prost în țară. Odată redată România românilor, toate se vor rezolva de la sine – cu această predică mincinoasă, falsul Mesia câștigă tot mai mult adepți.
Vedeți mai jos articolele despre boicotul naziștilor împotriva magazinelor evreiești din unele publicații românești din anii 30
![patria boicotul anti evreiesc in germania](https://cdn.g4media.ro/wp-content/uploads/2025/02/patria-boicotul-anti-evreiesc-in-germania-252x300.webp)
![porunca vremii, boicotati magazinele jidanesti](https://cdn.g4media.ro/wp-content/uploads/2025/02/porunca-vremii-300x156.webp)
![porunca vremii abator jidani, publicație legionară](https://cdn.g4media.ro/wp-content/uploads/2025/02/porunca-vremii-abator-jidani-300x150.webp)
![porunca vremii boicot valcea](https://cdn.g4media.ro/wp-content/uploads/2025/02/porunca-vremii-boicot-valcea--300x258.webp)
![](https://cdn.g4media.ro/wp-content/uploads/2025/02/porunca-vremii-lista-cu-magazine-romanesti-204x300.webp)
Citește și
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
8 comentarii