Booking.com avertizează asupra creșterii cu până la 900% a tentativelor de fraudă online
Booking.com avertizează că inteligența artificială (AI) determină o explozie a fraudelor cu rezervarea călătoriilor, scrie BBC.
Responsabile booking.com pentru siguranța pe internet, Marnie Wilking, a declarat că a existat „o creștere de la 500 la 900%” în ultimele 18 luni.
Ea a precizat că a existat o creștere deosebit de accentuată a phishing-ului – prin care oamenii sunt păcăliți să își dea detaliile financiare – de când au apărut pe piață instrumente de inteligență artificială generativă precum ChatGPT.
„Desigur, am avut phishing încă de la începuturile e-mailului, dar creșterea a început la scurt timp după ce ChatGPT a fost lansat”, a spus ea.
„Atacatorii folosesc cu siguranță inteligența artificială pentru a lansa atacuri care imită e-mailurile mult mai bine decât orice au făcut până acum”, a spus ea.
Atacurile de phishing încearcă adesea să convingă oamenii să ofere detaliile cardului lor prin trimiterea unor link-uri false – dar cu aspect foarte convingător – de rezervare pe internet.
Escrocii vizează adesea site-uri precum Booking.com și Airbnb, deoarece acestea permit oamenilor să își listeze propriile locuri de cazare.
După ce cineva plătește, escrocii fie dispar fără urmă – lăsând cumpărătorul fără un loc de cazare – fie încearcă să îl înșele și mai mult prin mesaje de urmărire.
Acest tip de înșelăciuni există de zeci de ani, deși prezintă adesea semne de fraudă, cum ar fi greșelile de ortografie și gramaticale.
Dar – vorbind la conferința de tehnologie Collision din Toronto – Marnie Wilking a spus că inteligența artificială le face mai greu de detectat, deoarece poate genera imagini realiste și texte mult mai precise, în mai multe limbi.
Ea solicită hotelurilor și călătorilor să folosească autentificarea cu doi factori – care implică o verificare suplimentară de securitate, cum ar fi introducerea unui cod trimis pe telefon – numind-o „cea mai bună modalitate de a combate phishing-ul și furtul de credențiale”.
De asemenea, a îndemnat oamenii să fie mai vigilenți decât până acum atunci când dau clic pe link-uri.
Dar, în ciuda faptului că a criticat modul în care escrocii folosesc inteligența artificială, ea a spus că tehnologia permite, de asemenea, Booking.com să elimine rapid hotelurile false care încearcă să înșele oamenii.
„Am creat modele de inteligență artificială pentru a le detecta și fie le blocăm accesul pentru început, fie le eliminăm înainte de a se face vreo rezervare”, a spus ea.
Jane Hawkes, un expert în domeniul protecției consumatorilor specializat în industria turismului, a declarat că furnizorii de servicii de călătorie ar trebui „să își intensifice eforturile” pentru a-i face pe oameni să conștientizeze escrocheriile.
„Ei au, de asemenea, responsabilitatea de a sfătui călătorii cu privire la modalitățile de a minimiza riscul de a fi înșelat”, a spus ea.
Dar ea a spus că oamenii ar trebui să facă cercetări „cu diligența necesară” pentru a evita să cadă în capcana acestora în primul rând.
„Verificați dacă detaliile de contact sunt ușor de găsit pe site-urile web și dacă există un număr de telefon – multe site-uri de înșelăciune nu au în mod intenționat unul”, a spus ea.
De asemenea, ea a recomandat rezervarea pachetelor de vacanță, mai degrabă decât rezervarea separată a zborurilor și a cazării, și utilizarea unui card de credit pentru a maximiza gradul de protecție.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank