Brașovul vrea să devină ”capitala velo a României”. Piste de biciclete de 148,5 km
Masterplanul Velo, un document care prevede felul în care se poate dezvolta infrastructura pentru biciclete în Municipiul Brașov a fost prezentat consilierilor locali, informează Bună Ziua Brașov.
Conform documentului, se propune anularea unei benzi de circulație pentru autovehicule pe mai multe străzi, rearanjarea parcărilor, precum și amenajarea unor piste pentru ca mobilitatea urbană să se dezvolte mai mult pe două roți.
Scopul acestui document este de a asigura „tranziţia de la modelul tradiţional de planificare a sistemelor de transport către conceptul de mobilitate urbană durabilă”, astfel încât, în anul 2025, Braşovul să se caracterizeze „ca un oraş activ în care mersul cu bicicleta”. Ba mai mult, este anunţat şi un obiectiv: Braşovul să devină „capitala velo a României”, scrie Bună Ziua Brașov.
Printre ţintele propuse prin acest studiu sunt amenajarea unei reţele de piste pentru biciclişti. Aceasta este împărţită pe trei paliere, respectiv reţeaua primară (53 km) – care include artere de circulaţie majore – reţeaua secundară (35,5 km) – care include străzi secundare, de legătură – şi reţeaua de pe străzi locale (60 km), cu prioritate pentru mijloace de transport nemotorizate.
De asemenea, cei care au pregătit Masterplanul Velo au propus şi măsuri de calmare a traficului, în special pe străzile locale unde bicicliştii vor împărţi strada cu autoturismele şi, după caz, cu pietonii. „
În aceste cazuri, indicatoare de limitare a vitezei nu sunt suficiente şi este nevoie de amenajări suplimentare care să forţeze conducătorii auto să respecte limita maximă de viteză permisă (20 sau 30 km/h). Astfel de amenajări pot fi limitatoare de viteză, şicane realizate din autovehicule parcate, blocarea străzii pe o direcţie şi alte marcaje relevante”, se arată în studiu.
De asemenea, se precizează că pistele pentru biciclete vor fi separate de arterele auto.
„Pentru o siguranţă sporită majoritatea pistelor pentru biciclete din masterplan vor fi amenajate sub forma unor piste bidirecţionale amplasate pe o parte a străzii fiind protejate de delimitări fizice (preferabil jardiniere cu vegetaţie) de traficul rutier”, se mai arată în studiu.
Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Octav Ganea
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
12 comentarii