G4Media.ro

BREAKING Ciolacu anunță măsuri anti-shrinkflație pe modelul francez: Guvernul va impune producătorilor…

Sursa foto: Pixabay

BREAKING Ciolacu anunță măsuri anti-shrinkflație pe modelul francez: Guvernul va impune producătorilor să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat, joi, la începutul ședinței de Guvern, că vor fi adoptate măsuri anti-shrinkflație pe modelul francez: producătorii vor fi obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat.

Premierul a cerut „tuturor autorităților din România să intervină urgent”, după ce „unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari”.

„Se pare că a ajuns și la noi faptul că unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari. Consider că aceasta este o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor. Este de fapt o scumpire camuflată și nejustificată economic, sub un ambalaj foarte asemănător. Cer tuturor autorităților de control din România să intervină urgent, iar în paralel să pregătim o reglementare pe modelul francez: producătorii să fie obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat. Și evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a afirmat Marcel Ciolacu.

Modelul francez: Retailerii francezi vor trebui să informeze cumpărătorii atunci când dimensiunea produselor a fost micşorată fără o reducere corespunzătoare a preţurilor, în efortul de a combate aşa-numita „shrinkflaţie”.

Din iulie, comercianţii francezi vor trebui să afişeze timp de două luni când cantitatea produselor alimentare şi altor bunuri de consum obişnuite, cum ar fi detergentul, a fost redusă într-un mod care duce la creşterea preţului unitar, a spus ministerul.

“Shrinkflaţia este o fraudă, îi punem capăt. Vreau să reconstruiesc încrederea consumatorilor, iar încrederea merge mână în mână cu transparenţa”, a declarat ministrul de Finanţe Bruno Le Maire.

În Franța, lanţul de supermarketuri Carrefour a aplicat voluntar avertismente de preţ pentru unele produse, în septembrie anul trecut, pentru a pune presiune pe marii producători de bunuri de larg consum precum Nestle, PepsiCo şi Unilever înaintea negocierilor anuale privind preţurile.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

20 comentarii

  1. ce t mpenii comuniste … scrie gramajul, tii minte, faci diferenta. prea greu ?

    • Sigur tu tii minte gramajele la toate produsele pe care le cumperi.

    • sardaukar e de pe Salusa Secundus, lui ii merge mintea altfel, nu se compara cu noi muritorii de rand … mai stiu o categorie de oameni in tara asta care au aceeasi gandire #pensiispeciale

  2. Nu ma asteptam la ciolaci la o asemenea masura dar e excelenta! Bravo ma.

    • „să semnaleze vizibil pe ambalaj” poate fii interpretat in atat de multe feluri … vizibil poate sa insemne si un „fine print”

  3. Ce nătângi! Dar dacă micșorează gramajul si creste pretul cu un ban sau il scade, nu mai este legea aplicabilă! Mult lătrat pentru NIMIC! Nu pun cei cu bacul luat la pensie mercurial pe țară!

    • caz care tre gandit si acoperit, eventual sa existe o plansa (min – max) in care sa varieze pretul pentru a acoperi cazul asta

    • Trebuie făcut cum a făcut Dragnea la pâine, greutate standard 300gr. La fel la ulei, lapte, iaurt etc se vând doar la litru. Făină, zahăr etc doar la kg. Sau sfert sau jumătate. Nu 450, nu 420, nu 220

  4. Tot timpul am fost buni la copy-paste. La practica inca stam prost.

  5. Sincer nu știu dacă e necesar… Dacă modificarea de gramaj e semnificativă consumatorul își va da seama oricum. Dacă din contră diferența e foarte mică și nu se observă înseamnă că e irelevant și ne pierdem vremea cu nimicuri.

    Ambalajele nu se fac pocnind din degete și supermarketurile vor avea niște costuri pentru a implementa măsura genială a lui Ciolacu (pardon, a francezilor), costuri pe care le va suporta… ghici cine? Nu Ciolacu, nu supermarketul, ci consumatorul final !

    • la unele produse nu tre sa modifici ambalajul deloc, doar printul reprezentand gramajul … de exemplu chipsurile, doar pui mai putin produs in punga si modifici gramajul pe punga

    • Corecție, cred că e vorba de producători nu de supermarket…
      În orice caz probabil că decât să se complice să scrie pe ambalaje vor prefera să crească prețurile. Ce-a rezolvat Ciolacu? Mai bine s-ar ocupa de cauzele inflației.

    • @Alin
      Din ce înțeleg gramajul era actualizat și până cum, e vorba de adăugarea unui avertisment.
      Nu zic că e greu de facut, dar niște angajați trebui să se ocupe de asta și munca lor costă. Cineva trebuie să verifice toate produsele din ofertă să vadă la care s-a schimbat gramajul, să concepă un mesaj de avertizare, să vadă cum îl amplasează pe fiecare model de etichetă în funcție de spațiul disponibil, să dea comandă de etichete dacă le cumpără din altă parte, să se asigure că tot stocul de produse fără mesaj de avertizare s-a vândut până la data limită, să le retragă pe cele care fără mesaj. Ambalajele și/sau produsele fără avertizare rămase pe stoc la data limită trec la pierderi dacă nu se pot refolosi.

  6. Dacă prosperitatea românilor e grija lui Ciolacu ar putea începe prin a stopa jaful din bani publici marca PSDPNL.

  7. multumim dl kiolaku si kiuca
    ati rezolvat criza din tara
    bravo..asa se rezolva problema deficitului bubuit efectiv
    t

    Tot noi platim…nu ei
    Tineti va seniorii in casa la vot!

  8. La covrigii de Buzău e simplu, poți să-i faci mai mici că nu trebuie etichetă 🤭

  9. Producatorii nu stiu cu ce pret ajunge produsul la raft deci cum fac ei etichetarea ca sa fie relevanta pentru consumator? Comerciantii fac shrinkflatie…. noaptea mintii iau si ei o gura din sticla de lapte sa ramana mai putin sau o felie de paine sau cum reduc ei gramajele? E clar ce solutii pot oferii niste oameni care nu au idee care e problema.

  10. Pe marfă trebuie să fie trecută cantitatea. Pe raft trebuie să fie scris corect prețul. Indiferent care sunt cantitatea și prețul. Atât.

  11. Foarte bine. Acum sa-i aiba in vedere si pe producatorii de detergenti lichizi care-si dilueaza produsele cu apa.