G4Media.ro

BREAKING Directorul general al CFR Marfă, Marinică Voicu, și-a dat demisia/ Comisia…

Foto: CFR

BREAKING Directorul general al CFR Marfă, Marinică Voicu, și-a dat demisia/ Comisia Europeană a decis că ajutorul de stat acordat CFR Marfă în 2013 a fost ilegal, iar Statul român trebuie să recupereze 400 de milioane de euro de la companie

Directorul general al CFR Marfă, Marinică Voicu, a demisionat din motive personale, a anunţat luni seara compania, anunță Agerpres.ro.

„CFR Marfă anunţă că azi, 18 noiembrie 2019, din motive personale, directorul general al societăţii şi-a înaintat demisia din poziţia deţinută din data de 6 septembrie 2017. În perioada imediat următoare Consiliul de Administraţie al CFR Marfă va desemna un nou director interimar al societăţii, care va prelua atribuţiile funcţiei de director general”, se arată într-un comunicat al companiei.

Activitatea curentă a societăţii nu va fi afectată de această decizie, dau asigurări reprezentanţii CFR Marfă.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, luni, a avut loc o întâlnire a ministrului de resort, Lucian Bode, cu Eduardo Martinez, responsabilul pe dosarul CFR Marfă de la DG Competition din cadrul Comisiei Europene, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, şi cu toţi factorii implicaţi în situaţia CFR Marfă.

În cadrul întâlnirii s-a discutat despre ultimele evoluţii înregistrate la nivelul CFR Marfă, precum şi soluţiile ce pot fi aplicate în contextul discuţiilor de la nivelul Comisiei Europene.

Comisia Europeană a decis că ajutorul de stat acordat companiei CFR Marfă în 2013 a fost ilegal, iar statul român va trebui să recupereze circa 400 de milioane de euro, a declarat, luni, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, într-o conferinţă de profil.

„În cazul CFR Marfă, investigaţia Comisiei Europene este la final. Ştim că decizia este scrisă şi va fi comunicată până la finele anului. Compania a primit un ajutor în vederea privatizării, în 2013, când s-au şters datoriile. Ea nu şi-a revenit nici acum, nici privatizată nu a fost, a continuat să facă pierderi, evident că situaţia nu este sustenabilă”, a spus Chiriţoiu.

El a precizat că statul va avea la dispoziţie şase luni pentru a-şi recupera banii.

„Întâi va veni decizia de la Comisia Europeană, care spune că trebuie recuperat ajutorul de stat pe care l-a primit compania, deci statul trebuie să-şi recupereze banii pe care i-a dat sau pe care nu i-a încasat de la CFR Marfă, apoi, după ce ne vine decizia, vom vedea ce variante putem aborda şi vom avea la dispoziţie cel puţin şase luni pentru a recupera acest ajutor”, a arătat oficialul Consiliului Concurenţei.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

9 comentarii

  1. Companiile de stat au supravietuit incompetentei si furtului cu bani din bugetul national .
    Cu bani din rodul muncii noastre .
    Aceasta stare de fapt trebuie oprita . Acum .

  2. Si ce a facut CFR Marfa cu suma de 400 de milioane de euro, primiti de la buget in 2013? Adica pe vremea lui ponta?

    • Banii aia au existat doar in contabilitate. Erau datorii. Datorii facute probabil la furnizori (baietii destepti) sau firme capusa (alti baieti destepti). Bani platiti imediat de statul roman (adica de prostii ca mine sau ca tine, lucreaza pentru stat minim 60% din viata, sa plateasca taxe si datorii) chipurile inainte de privatizare. Privatizare care a tinut fix pana a platit guveenul datoriile, dupa care acelasi guvern s-a coit ca nu, de ce sa privatizeze, de a iesit Basescu pe sticla sa urle la ponta. Pe banii mei se distra jigodia aia de ponta cand il persifla. Bani pe care o sa-i mai platim odata, ca CFR e in faliment de facto si in acelasi timp firma de stat.

  3. „Cand pestele-i in cuib, te frige, las-o jos, te frige, las-o jos.” A auzit ca vin dupa el rechinii si-a zis sa inoate cat mai are timp …

  4. Schrödinger topic: NAE, unde esti, NAE, te-au prins, fraiere. :))

  5. PRIN ROFERSPEED, FIRMA CAPUSA SE FAC TOATE SMECHERIILE LA CFR MARFA. DE LA GEORGE MICU INCOACE , CFR MARFA A LUCRAT PENTRU GRUIA STOICS. NECULA, SORIN CHINDE, TOTI HOTII DIN CFR MARFA AU PLECAT LA GRUIA STOICA DUPA CE AU ADUS MARFA IN FALIMENT.SI NICIUN MINISTRU NU A SCOS DIN CUTIE CE A FACUT CEL DINAINTEA LUI.S AU ACOPERIT UNUL PE ALTUL.LA PUSCARIE, LA PUSCARIE

  6. Într-o europă unde Luxembourg se bate cu comisia europeană condusă de fostul lor prim ministru (Junker) pentru a nu recupera bani de la Amazon, FCA Finanțe etc iar, Irlanda la fel, nu consideră că are de recuperat de la Google noi ce facem? Luptăm argumentat sau înghițim?
    Într-o Europă în care Danske a făcut tranzacții cu sume ilegale în valoare de 200 Mld Euro din Rusia(prin mâna filialei Estone), ING accepta amenzi de la statul Olandez pt. Acelasi lucru iar la Deutsche Bank e groasă de vreo 700 € Mld, noi ce facem – rămânem săraci și cinstiți?
    Într-o Europă unde până și Airbus a avut ajutoare de stat, vezi recentul proces câștigat de SUA, noi ce facem? Nu găsim soluții?
    Într-o Europă în care PKP Polonia a ajuns a II-a companie feroviară după DB, toate trenurile China–UE trecând prin Polonia, MAV se dezvolta spectaculos, relansindu-si productia de vagoane călători ( de 200km/h similar cu ce are Astra), NOI CE FACEM?
    Ne falimentam șansele de dezvoltare regională punând botul la „aparente” decizii corecte ale celor ce împart pâinea și cuțitul , fiind gros pe partea lor sau luptăm pentru asset-urile noastre?
    Ca tot era lozinca Prin noi Înșine de sorginte liberală!
    Nu vreau sa aud capete plecate și lamentații de la guvern ci SOLUTII bune pentru tara! nu vindeți CFR cand toate tarile din jur investesc masiv în companiile lor feroviare!

    Si de asemenea; ma astept de la G4 media la mai multă substanta și analiza in articole, doară sa veti schimba ceva cu altceva si mai bun!

  7. Dati-o omului de afaceri care s-a imbogatit taind vagoane.