BREAKING Greva piloților de la Tarom s-a încheiat, compania a reluat zborurile. Ce au obținut piloții după greva de o zi: creșterea salariilor cu 1.500 de euro în etape
Greva nedeclarată a piloților de la Tarom s-a încheiat marți, după convenirea unui set de măriri salariale cu conducerea companiei, a declarat pentru G4Media liderul sindical Narcis Pasca. Și compania a anunțat printr-un comunicat reluarea zborurilor.
Ce au câștigat piloții după greva de luni, când mai multe zboruri au fost oprite?
În urma negocierilor, s-a ajuns la o înțelegere prin care se va acorda o mărire de 1.500 de euro în etape pentru piloți, prima tranșă fiind promisă în acest an. De asemenea, compania va mări imediat diurna externă la 240 euro pentru pilotul comandant și 200 euro pentru copilot.
Reamintim că mai mulți piloți au Tarom au refuzat luni să zboare, invocând probleme medicale, ceea ce a dus la anularea majorității curselor operate de compania sa stat. Ei au reclamat salariile mici în comparație cu celelalte linii aeriene.
Comunicatul integral al Tarom:
„Compania TAROM a continuat dialogul cu reprezentanţii personalului navigant, în urma situaţiei de luni, 8 iulie, prin care numeroase zboruri au fost anulate, ca urmare a declaraţiilor individuale de inapt pentru zbor a personalului navigant, şi anunţă încheierea unui acord pentru normalitate şi derularea operaţiunilor de zbor în regim normal. În dimineaţa zilei de 9 iulie toate zborurile regulate, atât pe rute interne, cât şi externe, se desfăşoară conform programărilor de zbor”, se arată într-un comunicat al companiei.
În continuarea dialogului între Consiliul de Administraţie al companiei şi reprezentanţii personalului navigant TAROM, în cadrul întâlnirii de lucru comune s-a ajuns la un acord pe aspecte de natură salarială invocate de personalul navigant. Măsurile agreate vor fi negociate în cadrul Contractului Individual de Muncă cu membrii echipei.
„În urma situaţiei întâmpinate luni, 8 iulie, aceea de anulare a numeroase zboruri ca urmare a declaraţiilor individuale de inapt pentru zbor a personalului navigant, compania TAROM îşi cere scuze pasagerilor săi pentru tot disconfortul creat şi depune toate eforturile pentru a reduce impactul pe care această situaţie îl are asupra planurilor lor de călătorie. Compania a oferit alternative pentru pasagerii afectaţi de aceste anulări, iar echipa de asistenţă este în contact direct cu pasagerii pentru a oferi informaţii detaliate privind reprogramarea zborurilor, rambursările sau alte opţiuni disponibile”, subliniază sursa citată.
Operatorul aerian naţional a anulat luni zeci de curse interne şi externe din cauza indisponibilităţii temporare a membrilor echipajului de zbor.
Potrivit unui comunicat al Sindicatului Piloţilor de Linie din România (SPLR), compania înregistrat pierderi de aproximativ 2,5 milioane de euro, pe perioada protestului de luni al piloţilor, acesta fiind un semnal de alarmă împotriva condiţiilor actuale de muncă şi managementului deficitar din companie.
În context, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat că TAROM va trebui să despăgubească pasagerii ale căror zboruri au fost anulate în cursul zilei de luni.
Potrivit ministrului, luni s-au declarat „inapţi de zbor” până la 30 de piloţi din aproape 150 de piloţi ai companiei, practic undeva la 20%, iar el a aflat despre această situaţie în cursul nopţii de duminică spre luni.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
11 comentarii