G4Media.ro

BREAKING Naval Group, declarată câștigătoare a contractului pentru corvetele militare

BREAKING Naval Group, declarată câștigătoare a contractului pentru corvetele militare

Romtehnica SA, compania care a organizat licitația pentru cele patru corvete militare destinate Forțelor Navale, a comunicat azi asocierii dintre compania franceză Naval Group și Șantierul Naval Constanța că a câștigat licitația pentru furnizarea de corvete multifuncționale, potrivit unui document consultat de G4Media.ro.

Decizia vine pe fondul retragerii contestației depuse de compania italiană Fincantieri.

”Vă facem cunoscut că în urma finalizării procesului de evaluare a ofertelor finale depuse în cadrul procedurii specifice pentru atribuirea acordului – cadru de furnizare a produsului Corvetă multifuncțională, oferta dumneavoastră a fost declarată câștigătoare. (…) Având în vedere că achiziția se realizează din fonduri publice, vă informăm că autoritatea contractantă intenționează să facă public prețul total al ofertei câștigătoare”, se arată în documentul citat.

Naval Group (Franţa), Damen (Olanda) şi Fincantieri (Italia) au fost competitorii în licitaţia organizată de statul român. Potrivit informaţiilor apărute în Newsweek România și confirmate parțial de ministrul Gabriel Leș, Naval Group ar fi depus o ofertă de 1,2 miliarde de euro, celelalte oferte fiind de 1,25 miliarde de euro (Damen) şi 1,34 miliarde de euro (Fincantieri).

Procedura a fost întârziată luni bune din cauza mai multor proceduri administrative sau în justiție. Astfel, la începutul anului 2019, Ministerul Apărării Naţionale (MapN) a suspendat procedura de achiziţie a corvetelor multifuncţionale și a sesizat Parchetul Militar, arătând că există „suspiciuni rezonabile privind derularea în deplină legalitate a procedurii”. Între timp, dosarul a fost declinat la DNA.

Pe data de 8 iunie, Ministrul Apărării, Gabriel Leş, l-a eliberat din funcţie pe Andrei Ignat, secretar de stat al Departamentului pentru Armamente, după ce analiza privind înzestrarea a arătat „necesitatea relansării şi reenergizării” managementului. Potrivit unor surse din cadrul MApN citate de Digi24.ro, Andrei Ignat era un apropiat al fostului președinte al PSD, Liviu Dragnea, și a fost implicat în blocarea licitației pentru corvete, al cărei câștigător urmează să fie anunțat în perioada următoare.

De asemenea, există şi un litigiu la Curtea de Apel Constanţa, prin care Şantierul Naval Constanţa, ca parte la „Asocierea dintre Naval Group Franţa şi Şantierul Naval Constanţa S.A.”, solicită „anularea în tot a HG nr. 48 / 2018”, act normativ care fundamentează derularea licitaţiei.

În plus, compania italiană Fincantieri a depus o contestație, retrasă însă după ce Fincantieri și Naval Group au decis să colaboreze în alte proiecte.

Context. România a început la începutul anului 2018 un program, pentru care a alocat 1,6 miliarde de euro, pentru cumpărarea a patru corvete militare multifuncționale. În locul unei negocieri cu constructorul care poate furniza cele mai performante corvete, guvernul PSD a ales calea unei licitații. Una dintre condițiile de bază pentru participarea la licitație a fost ca firma câștigătoare să construiască cele patru corvete la un șantier din România. Așa se face că în cursa finală au rămas cele trei companii europene care au șantiere sau parteneriate cu șantiere navale din România: Naval Group (Franța), Damen (Olanda) și Fincantieri (Italia).

Procedura de achiziție are ca factor de departajare prețul cel mai mic.

Foto: Corvetă produsă de Naval Group

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

23 comentarii

  1. Si ati pus o poza cu concurenta de la Damen, tantalai mai sunteti

    • Sa vedem cat o sa intarzie cu livrarea lor. Bineinteles ca vor da vina pe ROMANI.

      Uite ici-sa cum intarziata TREI ani sa livteze niste submarine aistralienilor:

      „France maintains it will deliver Australia’s $50 billion ‘Barracuda’ submarines on time”

      „France’s visiting Defence Minister has assured Australia the future submarine program will run on time,

      despite a similar build project running

      three years late

      In her country.”

      https://mobile.abc.net.au/news/2019-02-12/barracuda-delay-and-impact-on-australian-program/10800794

    • @X-link. De ce ai dubii? Pentru ca fostul tau stapan, Dragnea, ii prefera pe olandezi, iar mai apoi pe italieni?
      Cocalarilor, v-a incurcat seful de Stat major, nu-i asa? Cred ca singurul general care si-a castigat gradul ca urmare a participarii intr-un razboi de dupa anii 1990.

    • @Emil, puteai sa dai o cautare inainte sa comentezi.
      Uite aici modelul celor de la Naval Group operat de egipteni:
      https://youtu.be/sYUVNGyqhWQ?t=74
      Si modelul celor de la Damen:
      https://youtu.be/JN9CI1vnYvk?t=17

      Poza din articol este cat se poate de evident cea potrivita considerand modelele construite pana acum.

    • Te inseli, e Gowind 2500 , ești postac PSD cumva!?

    • pt cine e interesat

      2016

      Top 10 Most Powerful Frigates in The World

      Carlo Bergamini class [Italy]

      Propulsion:

      These 6900 ton ships feature an extremely advanced hybrid electric propulsion system which is of the CODLAG (combined diesel-electric and gas turbine) type.
      It has 1 × 32 MW LM2500+ gas turbine for normal operations.
      For quiet anti-submarine operations, 2 × 2.5 MW electric motors (powered by 4 diesel generators) are used to run the ship.

      Aquitaine class [France]

      Propulsion:

      These ships have an advanced hybrid electric-propulsion which is of the CODLOG type (Combined Diesel-Electric or Gas turbine)
      It has 1 × 32 MW LM2500+ gas turbine for normal operations.
      For quiet anti-submarine operations, 2 × 2.5 MW electric motors are used to run the ship.

      https://defencyclopedia.com/2016/01/02/top-10-most-powerful-frigates-in-the-world/

    • IndoDefence 2018: Damen Unveils 6000 Tons ‘Omega’ Frigate

      Omega design features

      Damen explained to us that the Omega / FFI frigate is based on the proven LCF / De Zeven Provinciën-class frigate hull form.

      The vessel features an hybrid propulsion system consisting of

      4x diesel engines (two can be used for economic speed, four for sprint)

      plus

      2x electric engines.

      The diesel engines are separated forward and aft for increased survivability. Power generation aboard the ship takes into account future weapon systems such as directed energy weapons

      http://www.navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2018/november-2018-navy-naval-defense-news/6660-indodefence-2018-damen-unveils-6000-tons-omega-frigate.html

  2. Criminalitatea transfrontaliera la lucru. Coruptie de 1 miliard de euro. In vremea asta prostovanii se incanta de pedepsirea drastica a lui Dragnea pentru prejudiciu de 8.000 de euro.

    • Nu spui nimic de faptul ca a atacat democratia, incercand sa manipuleze rezultatul referendumului? Nimic despre ferma Salcia si dosarul colosal TelDrum?

      Nimic despre subjugarea unui intreg judet?

      Voi, postacii PSD, chiar credeti ca pacaliti pe cineva? Ar fi bine sa va cautati de lucru, fiindca dupa caderea PSD veti fi dati afara de la stat, ticalosilor.

    • Nu sunt psdist si nu sunt postac. SUnt un om care mai arata si cu degetul la coruptia transfrontaliera pe care cei care il infierieaza cu manie postproletara pe Dragnea nici in ruptul capului nu o semnaleaza.

    • Doar 8000 de euroi? Vai mai, dar ce l-au mai discriminat, saracu’!

  3. ERATA

    submarinele (cele cu interzierea) tb livrate marinei franceze

  4. Cea mai proasta alegere, vor fi depasite inainte de a iesi din santier..

  5. O veste foarte proasta dintr-un motiv foarte simplu. Naval Group nu prea are unde si cu cine face navele acestea la SN Constanta. O sa fie aceasi situatie ca si cu Piranha, de care nu se mai aude nimic.
    o licitatie facuta cu kurul, ca la noi

  6. Ciudat, da’ nicăieri nu se menţionează cât e parandărătu’ …

  7. Ce s-au activat trolli ruși! Nu mai merge afacerea cu Yango, rebiata?

    • Nu s-a activat nimeni, pentru ruși e o veste excelentă. Nu ar fi de mirare, peste cativa ani, cand va fi lansata prima corveta pentru noi, sa aflam ca Franta le va da si rusilor tehnologia ( nu este Macron adeptul parteneriatului Putin, pe care l-a avut oaspete de cateva ori). Asa cum le-au dat , recent, niste motoare pentru avioane …Mai ales in contextul noii conduceri a UE. Ministrul de externe , Borell parca, e un antiamerican convins si mare sustinator al Venezuelei.

  8. Ideea reînvierii industriei navale militare a fost a guvernului Ciolos, care deja încheiase licitația cu grupul Damen pentru șantierul naval Galați. A existat și un proiect pentru construcția de submarine, ce e drept mai mult sf pentru capacitatea tehnologică și economică a României. Dar contractul cu Damen pentru 6 corvete a fost lăudat de institutul de cercetare în politică externă și securitate. Desigur ca PSD-ul a venit și a oprit tot.

  9. in data de 12.01.2019 g4 publica articolul

    „Reacția opoziției după ce Ministerul Apărării a suspendat achiziția corvetelor: Dragnea, jos labele de pe Armata Română

    https://www.g4media.ro/reactia-opozitiei-dupa-ce-ministerul-apararii-a-suspendat-achizitia-corvetelor-dragnea-jos-labele-de-pe-armata-romana.html

    cu acea ocazie am scris mai multe postari

    le reaiu si aici

    „pozitia se teme ca parchetul mlitar o sa descopere niscaiva manarii ?

    Nu i mai bine sa cerceeze acum care e situatia sii nu dupa ce s ar demara constructia fregatelor ?!

    In plus mi se pare fantastic ce zice hotnews:

    „Nava celor de la Damen are și propulsie electrică, ceea ce o face foarte silențioasă și ar fi un aspect esențial în Marea Neagră unde Rusia are mai multe submarine. ”

    http://m.hotnews.ro/stire/22906140

    Pai ce criterii a impus marina ? Doar sa nu se scufunde ?! Nu trebuia ca toate ofertele sa includa dubla motorizare ?

  10. in data de 12.01.2019 g4 publica articolul

    „Reacția opoziției după ce Ministerul Apărării a suspendat achiziția corvetelor: Dragnea, jos labele de pe Armata Română

    cu acea ocazie am scris mai multe postari

    le reaiu si aici

    „pozitia se teme ca parchetul mlitar o sa descopere niscaiva manarii ?

    Nu i mai bine sa cerceeze acum care e situatia sii nu dupa ce s ar demara constructia fregatelor ?!

    In plus mi se pare fantastic ce zice hotnews:

    „Nava celor de la Damen are și propulsie electrică, ceea ce o face foarte silențioasă și ar fi un aspect esențial în Marea Neagră unde Rusia are mai multe submarine. ”

    http://m.hotnews.ro/stire/22906140

    Pai ce criterii a impus marina ? Doar sa nu se scufunde ?! Nu trebuia ca toate ofertele sa includa dubla motorizare ?