G4Media.ro

Percheziții DIICOT la Tarom / Procurorii suspectează mecanici și un lider sindical…

Percheziții DIICOT la Tarom / Procurorii suspectează mecanici și un lider sindical că au furat piese de schimb și combustibil / Directorul general Tarom: Perchezițiile vizează birourile sindicatelor din cadrul direcției tehnice

Procurorii Direcției de Investigații a Infracțiunilor de Crimă Organizată și Terorism efectuează, marți dimineața, percheziții la Tarom, au declarat pentru G4Media.ro surse din cadrul companiei. Potrivit acestora, ar fi vizați liderul sindical Aurel Curdov și mecanici, suspectați de delapidare cu piese de schimb.

Directorul general al TAROM, Mădălina Mezei, a declarat pentru G4Media.ro că perchezițiile vizează direcția tehnică și se fac la sediul sindicatului.

”Este vorba despre o singură percheziție în birourile sindicatelor din cadrul direcției tehnice. Este vorba de un dosar mai vechi. Noi predăm înscrisuri pe bază de ordonanță, documente care au legatură cu activitatea direcției tehnice. Nu sunt vizate persoane, ci fapte”, a declarat Mezei.

Întrebată dacă perchezițiile au legatură cu eventuale achiziții de piese, directorul general al TAROM a spus că nu poate da astfel de amănunte.

Ulterior, compania a transmis un comunicat de presă în care precizează că activitatea de zbor nu este afectată de anchetă și că acordă sprijin procurorilor.

”Activitatea TAROM nu este periclitată sub niciun aspect, Direcția Tehnică a Companiei TAROM își desfășoară în continuare activitatea , iar operarea curselor aeriene se desfășoară în condiții normale. Compania TAROM acordă întreg sprijinul organelor de anchetă și va raspunde cu celeritate tuturor solicitărilor venite din partea anchetatorilor. Fiind vorba despre o anchetă în curs, acestea sunt toate informațiile pe care Compania TAROM le poate pune la dispoziția opiniei publice în acest moment”, se precizează în comunicatul Tarom.

O anchetă realizată de Libertatea.ro în octombrie 2017 a dezvăluit că între 2014 și 2016, mai multe rapoarte guvernamentale scot la iveală nereguli grave descoperite la Direcția Tehnică a companiei de stat.

Printre acestea se numără abateri disciplinare, mușamalizarea unor incidente care ar fi putut să pună în pericol viața pasagerilor, un număr anormal de concedii medicale, o prezență fizică la locul de muncă de 60% și minute de întârziere record cauzate de probleme tehnice.

  • De la Direcția Tehnică au plecat 173 de salariați, între ian. 2014 și dec. 2015, iar în locul lor au fost angajați doar 52 de specialiști
  • Controalele guvernamentale au scos la iveală că prezența fizică la locul de muncă este în medie de 60% și nicio tură nu este completă
  • Auditorii constantă că există tehnicieni care figurează ”pontați” la Otopeni, deși au călătorit în străinătate.”Angajați ai Direcției Tehnice TAROM merg să lucreze în străinătate la firme similare”, concluzionează raportul
  • Ministerului Transporturilor Raport MT 48730/2015: ”56 de salariați au fost în incapacitate temoporară de muncă 1.506 zile”
  • O zi de ”medical” este plătită, pe lângă salariu, cu 40 de dolari în cazul în care tehnicianul deține licență și autorizație
  • În 2015, ”problemele tehnice” au cauzat TAROM întârzieri de 138 de zile Din cauza întârzierilor, TAROM a plătit pasagerilor despăgubiri de un milion de euro (Sursa: Libertatea.ro)

UPDATE 11.50  Comunicatul DIICOT

”În această dimineaţă, procurorii D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul Directiei de Politie Transporturi au efectuat un număr de 25 de perchezitii domiciliare ( 14 Bucuresti, 7 Ilfov, 2 Prahova, 1 Dâmbovița si 1 Brasov), într-o cauză în care se efectuează urmărirea penală “in rem” sub aspectul săvârşirii de către mai multe persoane a unor fapte de delapidare şi corupţie.

De asemenea, în conformitate cu art.170 cod procedură penală, procurorii D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală procedează la ridicarea de înscrisuri de la sediul unei companii aeriene şi efectueaza o perchezitie la punctul de lucru al unui sindicat.

Acțiunea beneficiază de sprijinul polițiștilor de transporturi din București, Constanța și Brașov, Direcției de Combatere a Criminalității Organizate, Direcției de Investigații Criminale și al luptătorilor S.I.A.S. din Poliția Română.

Suportul de specialitate a fost asigurat de Direcția Operațiuni Speciale.

Facem precizarea că pe parcursul întregului proces penal persoanele cercetate beneficiază de drepturile şi garanţiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum şi de prezumţia de nevinovăţie.”

 

 

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

21 comentarii

  1. Pese dă fer…

  2. Unde sunt baietii aia care-mi laudau Taromul, sa le zic „uite, ti-am zis ca TAROM e o cloaca de ticalosi”.

    Sper sa dea faliment si sa-i cumpere Qatar Airways, sau macar Turkish Airlines.

    • Eu sunt unul dintre baietii aia care lauda Taromul!!
      Daca ai fi citit macar odata un mesaj de-al meu pe acest subiect, ai fi inteles si de ce…
      Dar nu, Gigel le stie pe toate!!

      Aprecierea mea la adresa Tarom-ului e strict legata de oamenii ce-si fac treaba in avion: stewards & piloti. ATAT. Pentru ca aia sunt de fapt singurii care intradevar muncesc si-si fac treaba cu brio.
      Ca Tarom e „capusat” ca toate firmele de stat si ca Pilele Cumetriile & Relatiile functioneaza si aici, nu e un secret (ba as spune ca e o stare de fapt).
      Acuzatiile aduse alora de-au furat piese si/sau combustibil, daca-s dovedite, ar trebui sa dea de gandit unui judecator! Ala nu mai e simplu furt, e deja atentat la siguranta nationala!

      Cat despre faliment, sunt sanse mari sa se-ntample! Doar ca vezi tu, Tarom-ul face parte dintr-o alianta aviatica tocmai pentru a acoperi cat mai multe comerciale. In acest moment, un faliment inseamna iesirea de pe respectivele rute a concernului „SkyTeam” si nici o solutie imediata de a le acoperi… Nu zic ca „SkyTeam” va sari in ajutorul Taromului, dar nici nu cred ca ii vor lasa sa dispara…imediat!
      Dar cum ziceam, ce stiu eu?? Nu-s Gigel atotstiutorul!

  3. Hoți, borfasi, loaze de politicieni, neamuri angajate doar pt a fura. Ăsta e tarom ca și toate celelalte companii aflate sub influența politică. Praful să se aleagă de ei.

    • Susțin cele mai sus menționate 🙂

  4. bravo! felicitari celor de la tarom! asta e calea partidului!

  5. „uite, ti-am zis ca TAROM e o cloaca de ticalosi”.

    Du-te prietene la multinationala unde esti sclav si ia-ti mopul in primire. Nu-ti da cu parerea despre lucruri pe care nu le cunosti.

    Hoți, borfasi, loaze de politicieni, neamuri angajate doar pt a fura. Ăsta e tarom ca și toate celelalte companii aflate sub influența politică. Praful să se aleagă de ei.

    Hai sictir si tie.

    • Deosebit raspuns 😐 E clar cat cunosti si tu despre multinationale.

    • Atitudine de partid

    • Fugi, Ioane, vin mascații si la tine. Apasă butonul eject si catapulteaza-te in Congo!
      P.S. Cu deosebita consideratie, din partea celor pe care tu ii numești sclavi, te rugam sa primesti ce a primit si PSD-ul prin intermediul placutelor suedeze.

  6. Patria hotilor.

  7. Cine cumpăra piesele de avion noi și carburantul
    Nu cumva companiile low cost?

    • Ah, la asta nu m-am gandit.
      Am crezut ca isi contruiesc salariatii avioane in curtea din spate si le vand la bulgari.
      Splendid exemplu de companie de stat, ce sa mai!

  8. Citesc stirea, iar apoi 5 minute stau si ma gandesc: ce sa faci cu piese de schimb pentru avioane?

    • Dacă ești o companie de transport aerian și vrei să ți costurile cat mai jos, vei cumpăra (este ilegal și nesigur pentru pasageri) piese noi ,furate la (zic și eu) 30% din valoarea lor de piata, poate chiar mai puțin. La fel și cu carburantul.

    • Si totusi, n-au nevoie de factura, de garantie? Adica nu cumpara hartie igienica, ci piese de avioane.

      Sint curios ce firme isi permit sa faca asa ceva… macar sa stiu sa nu mai calatoresc cu ei.

      Oricum, mi se pare desprins din filmele SF. Se ridica alta intrebare: este ceva ce nu poate / nu merita sa fie furat in Romania?

    • Ar fi corect sa nu tragem concluzii pripite nu tot ce inseamna Tarom , este corupt . Cunosc piloti , personal de cabina sau mecanici care fac munca asta cu pasiune si nu pe zeci de mii de euro . Si au invatat ,pe domeniul lor, pe bune , ca sa ajunga la calificarea actuala .Spre deosebire de absolventii de partid cu studii la Titu sau Bioterra care au creeat un grup infractional
      in aviatie dand sinecuri politice tuturor panaramelor de secretare din videle , giurgiu sau olt …Aici ar trebui sa ajunga in curand DNA , ce vedem acum este doar inceputul destructurarii regimului, mafiot , tembel si criminal al lui ion ilici . Toata pleava promovata de leprele din preajma lui , fostii agenti ai rusiei pusi la colt de piticu si satra cu nume schimbate lucra cu spor la toate nivele si autoritatile aviatiei civile pentru distrugerea Tarom . ..

  9. România se dezmembrează, generațiile vechi sunt depășite de situație dar se țin de scaun. Acum vine criza

  10. Pe chelner si pe tehnicianul de la tarom nu-i tragi la raspundere când esti la masa lor…

  11. Cine face ce cu piese de avion furate?
    Nu e legal sa le instalezi pe avion fără acte, asta in cazul in care nu au fost furate cu Form 1.
    Nu mă mai miră nici că s-ar putea fura cu Form 1 cu tot 🙂