BREAKING Propunerile oficiale pentru măsurile de relaxare: cum se va relua activitatea în hoteluri, birouri, biserici, cabinete stomatologice. Măsuri draconice pentru angajatori: program decalat, testarea temperaturii, distanță între angajați
Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) a postat pe site, în dezbatere publică, un set de recomandări de sănătate publică privind măsurile generale de relaxare a restricțiilor impuse de starea de urgență pentru limitarea răspândirii infecției cu virusul SARS COV 2. Important: aceste măsuri nu sunt adoptate, fiind supuse dezbaterii publice.
Domeniile în care INSP a făcut recomandări de relaxare: hotelier (mai puțin restaurante și terase), transport în comun, saloane de îngrijire personală, cabinete stomatologice, spitale non-Covid, școli (pentru organizarea bacalaureatului și evaluării naționale), biserici, birouri open-space,
În vederea limitării evoluției cazurilor de îmbolnăviri cu noul coronavirus, măsurile de prevenire sunt adresate mai multor domenii de activitate. Toate aceste recomandări au în vedere reluarea activităților suspendate, cu riscuri cât mai scăzute de transmitere a infecției.
Citește aici Documentul integral cu propunerile de relaxare în diferite domenii
I. Recomandări privind activitatea în birourile deschise
- Măsuri care privesc angajații
Angajații vor respecta măsurile de precauție universal valabile:
1. – portul obligatoriu măștii (medicale/non-medicale), care pentru o protecție eficace trebuie să acopere atât gura, cât și nasul.
2. – izolarea la domiciliu în cazul în care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare gnerală alterată);
3. – izolare la domiciliu în cazul în care a venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecție cu virusul SARS COV-2 și respectarea măsurilor aplicabile, în vigoare.
4. – spălatul pe mâini ori de cîte ori este nevoie, evitarea atingerii feței cu mâinile neigienizate.
- Măsuri care privesc angajatorul
Angajatorii vor asigura:
1. Programul de lucru decalat pentru a evita aglomerările la intrare/ieșire din incintă și pentru a limita numărul de angajați prezenți în același timp în aceeași incintă;
2. Triajul observațional al angajaților și nu vor permite prezența la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare gnerală alterată);
3. Termometrizarea zilnic, la intrarea în tura de serviciu – angajații cu temperatura peste 37 C vor fi trimiși acasă cu indicaţie de consultare a medicului de familie;
4. Vor asigura o distanță de minimum 1,5 m între angajații care lucrează la birouri orientate față-spate și spate-spate;
5. Pentru birourile orientate față-față vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe bază de alcool;
6. Dezinfecția suprafețelor de lucru la începerea serviciului și apoi o dată la 4 ore;
7. Acordarea pauzelor de masă eșalonat, cu respectarea distanței fizice de minimum 2 m;
8. Aerisirea periodică a încăperilor;
9. În cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se efectua nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârșitul săptămânii și se va efectua dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producătorului.
În curs de actualizare
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
22 comentarii