G4Media.ro

BREAKING România, Bulgaria și Grecia au făcut primul pas pentru crearea unui…

Foto: MApN

BREAKING România, Bulgaria și Grecia au făcut primul pas pentru crearea unui coridor militar între cele trei țări care să scurtcircuiteze birocrația / Echipamentele militare și soldații vor putea circula rapid pe Flancul Estic al NATO

Miniștrii apărării din România, Bulgaria și Grecia au semnat joi la Washington o scrisoare de intenție pentru crearea unui coridor de mobilitate militară între cele trei țări, potrivit unui comunicat al instituției. Evenimentul fusese anunțat de presa din Grecia, care a scris că acest coridor va scădea importanța Strâmtorii Bosfor și va diminua rolul Turciei în procesele logistice al NATO.

Apariția acestui coridor militar are rolul de a institui proceduri comune care să scurtcircuiteze birocrația actuală în privința circulației soldaților NATO și a echipamentelor militare.

Semnarea scrisorii a avut loc în marja Summitului NATO de la Washington, ca urmare a deciziilor luate la precedentul summit de la Vilnius din 2023, când aliații au decis adoptarea de noi planuri de apărare și accelerarea adaptării militare, în fața agresiunii Rusiei.

Această adaptare militară include capacitatea de a suplimenta forțele și echipamentele și de a asigura suportul logistic, prin facilitarea tranzitului transfrontalier de forțe și capabilități, chiar și pe timp de pace.

Proiectul are ca scop optimizarea coridoarelor de transport pentru a răspunde cerințelor de mobilitate militară, prin crearea unor rute de aprovizionare rutiere și feroviare între statele participante, reducerea birocrației pe timp de pace și maximizarea eficienței în situații de urgență și criză, ținând cont de inițiativele NATO și naționale.

„Colaborarea strânsă cu Bulgaria și Grecia ne va permite să răspundem mai eficient provocărilor de securitate actuale și viitoare. Vom continua discuțiile și vom rămâne deschiși și altor inițiative similare, care să ducă la consolidarea rolului României în cadrul Alianței Nord-Atlantice”, a declarat ministrul Apărării, Angel Tîlvăr.

Implementarea proiectului în România va necesita eforturi concertate între diverse ministere și instituții, potrivit MApN.

Potrivit informațiilor de care dispune Kathimerini, planul care urmează să fie semnat de cei trei miniștri ai Apărării prevede interconectarea a patru porturi și a infrastructurilor și rețelelor aferente. Coridorul care va fi creat va lega oraşele greceşti Salonic și Alexandroupoli de Varna din Bulgaria și Constanța din România, fiind vorba de patru orașe strategice pentru Alianță datorită proximităţii lor faţă de granițele de est ale NATO. „Toate cele patru oraşe au porturi, o cale ferată și o rețea de drumuri care contribuie în mod decisiv la capacitatea de rezistenţă şi de a trimite cu uşurinţă forțe aliate pe flancul estic al NATO”, a precizat o sursă militară de rang înalt pentru Kathimerini.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Romania nu are sosele, nu are cai ferate rezonabile si nu are flota, nu se poate interconecta ok cu nimeni.
    Parca tocmai se inchide si jumatate din singurul pod cu noima care exista peste Dunare intre noi si Bulgaria.
    Psd-ul asta face de 30 de ani, tine Romania izolata logistic de lumea civilizata.

  2. Sa inteleg ca semnarea scrisorii e primul pas? hahaha… da, cred ca cel mai important, restul vine de la sine, la cum se construiește infrastructura la noi. Plus ca trebuie interconectat cu alte doua tari, una mai performanta decât cealaltă

    • primul pas catre „scurtcircuitarea birocratiei” este scrisoarea de intentie pentru semnarea propunerii de contract pentru……..

  3. Aceasta initiativa a pornit tocmai de la constatarea ca Turcia, la fel ca alti cativa membri NATO (cum ar fi Ungaria, probabil si Slovacia), are o atitudine ambigua in ceea ce priveste Rusia, ca sa ma exprim diplomatic. Nu e deloc clar ale cui jocuri le face dl. Erdogan.
    Asa ca, la o adica, nu poti conta deloc – ba poate chiar dimpotriva – pe sprijinul Turciei in ceea ce priveste transportul MILITAR pe cale maritima. De altfel, inca de la inceputul invaziei rusesti in Ucraina, Turcia a interzis accesul navelor de razboi in Marea Neagra, transformand astfel aceasta mare – care e si a noastra, si a bulgarilor, si a ucrainenilor, nu doar a lor si a rusilor – aproape intr-un lac rusesc. Asa ca mai usor cu sprijinul turcesc pe scari.
    Doi, vorbim de chestiuni militare. Nu trebuie sa fi absolvit Academia Frunze ca sa te gandesti ca intotdeauna e bine sa-ti iei cat de multe masuri de precautie posibile si sa ai cat mai multe alternative logistice la dispozitie, indiferent cat de loial iti pare un aliat la un moment sau altul. Cine s-ar fi gandit acum 30 de ani (pe vremea cand dl. Orban era un anti-comunist feroce) ca va veni o vreme cand establishmentul maghiar va scuipa pe memoria mortilor lor din 1956 si se va gudura care sa linga mai apasat ciubota ruseasca… O, tempora…
    Prin urmare, e de bun simt sa-ti doresti sa multiplici cat se poate de mult caile de transport si sa fluidizezi eventualul trafic militar, in conditiile in care viteza de reactie si de deplasare a trupelor si tehnicii de lupta a devenit un factor esential in conflictele militare, si asta nu de azi, de ieri, ci in ultima suta de ani.
    @Gigel. Dpdv turistic/economic, nu stiu daca podul Giurgiu-Ruse e singurul cu noima, dar cu siguranta are cea mai multa noima 🙂
    Insa, repet, aici e vorba de altceva, functioneaza alta logica decat cea pur economica. Dpdv militar Dunarea e un obstacol formidabil si e multumitor faptul ca, pe teritoriul Romaniei, exista totusi sase modalitati de a o traversa rapid. Daca n-am gresit eu numaratoarea, avem barajul PF 1, podul Calafat-Vidin, Giurgiu-Ruse, Cernavoda, Giurgeni-Vadu Oii si ultimul sosit, Braila. Oricat de lipsite de noima economica or fi unele din ele, dpdv militar sunt obiective strategice de prima mana. Iar treaba asta functioneaza in ambele sensuri, si dinspre sud spre nord, dar si dinspre nord spre sud. Nu degeaba initiatorii acestui proiect par a fi grecii.

  4. Dpdv militar, dintre cele enumerate, doar Calafat-Vidin e fezabil.
    PF1 duce în Serbia, deci e inutil militar.
    Braila, Giurgeni și Cernavodă sînt foarte aproape de Marea Neagră (deci ușor de bombardat) și legate prost rutier sau feroviar de Bulgaria și Grecia.