G4Media.ro

BREAKING Una dintre cele mai mari licitații cu bani din PNRR, peste…

Sursa foto: Alstom

BREAKING Una dintre cele mai mari licitații cu bani din PNRR, peste 2 miliarde de lei pentru trenuri pe hidrogen, a fost anulată din lipsă de oferte

Licitația lansată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară pentru cumpărarea a 12 trenuri pe hidrogen a fost anulată marți din lipsă de oferte, transmite Agerpres, care citează un comunicat al companiei. Instituția face referire într-un comunicat la ”aspecte semnalate de companiile interesate”, fără să explice însă ce au cerut aceste firme.

E vorba despre una dintre cele mai mari licitații organizate cu fonduri europene din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), evaluată între 2,4  miliarde de lei fără TVA, şi 4,2 miliarde de lei fără TVA, în funcţie de durata serviciilor conexe contractului – 15, respectiv 30 de ani.

Licitația, lansată în octombrie 2022, urmărea achiziţia de 12 rame electrice pe bază de pile de combustie cu hidrogen (RE-H) . Nici o companie nu a depus ofertă la această licitație.

ARF a anunțat că analizează soluţiile pentru reluarea procedurii într-un termen cât mai scurt, ca să se încadreze în jaloanele PNRR şi să nu piardă fondurile alocate.

„Echipa ARF va derula, în prealabil, o serie de consultări de piaţă prin platforma electronică de licitaţii SICAP, pentru a identifica soluţiile adecvate la aspecte semnalate de companiile interesate în cadrul derulării procedurii încheiate”, spune ARF.

Procedura presupune achiziţia a 12 automotoare în tracţiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, dar şi serviciile de mentenanţă şi reparaţii necesare funcţionării acestora timp de 15 ani, precum şi serviciile de alimentare cu hidrogen, obiectivul de investiţii fiind finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Procedura prevede şi posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, prin act adiţional.

Pe ce linii urma să circule trenurile cu hidrogen, potrivit Economedia

Magistrala 300 – București Gara de Nord – Chitila;
– Linia 700 T1 – Ramificație Aeroport T1 – Aeroport Henri Coandă T1;
– Magistrala 700 – București Nord – Ramificație Aeroport T1;
– Magistrala 101 – București Nord – Titu – Pitești – Craiova;
– Linia 104 – Titu – Târgoviște;
– Linia 106 – Pitești – Curtea de Argeș.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

18 comentarii

  1. Hidrogenul nu este o solutie viabila, poate doar la avioane, nave marine…. Ai electric foarte eficient.

    • nu poti baga electric peste tot din cauza costurilor cu infrastructura si intretinerea.Hidrogenul este fezabil acolo unde nu ai electric si costurile sunt justificate de trafic.

    • Nu toate liniile sunt electificate si ar da randament electrificarea. Hidrogenul se poate produce f usor ca produs alternativ din anumite industrii.

    • Hidrogenul produs astăzi este 99% produs din metan, deci se ard combustibili fosili. Iar procesul total e foarte puțin eficient, mai bine ieși daca arzi direct fosilul într-un motor cu combustie interna.
      Daca ar exista hidrogen verde și ieftin pe toate drumurile, poate, pe anumite linii unde nu se poate trage curent, poate ar avea sens. Asa însa, nu are.

    • Tragi un cablu si ai curent, cu hidrogenul ce faci? Trebuie sa ai statii de incarcare la care cari hidrogen, ti se pare ieftin de plimbat cisterenele cu butelii sub presiune fara numar?
      Explodeaza una curatam un oras!

    • Hidrogenul este viitorul nu electrica. Simplu si ieftin. Sigur aceasta nu satisface pe toata lumea..

      Hidrogenul este simplu de instalat pe vehicule, fara stocare, ieftin si poluaza mult mai putin in ansamblu decat electrica.. Daca a-ti inteles este ok. Daca nu, mai puneti-va intrebari.

  2. Stat (minister) credibil, nu glumă.

    • Cine ar vrea sa isi bata capul IN ROMANIA cu trenuri cu hidrogen???
      O tara de mana a 2-a in care guvernul da 15 OUG pt legea energiei

  3. De la Pitesti la Curtea de Arges circula doar 3(TREI!!) trenuri in 24 ore. Pentru asta, PNRR propune tren cu H!!! Prostie in stare pura…

  4. Politicienii trag trenuri bune numai pe unde merg ei, daca ati observat.

  5. Pentru că nu sunt producători pentru astfel de trenuri, totul este la nivel de prototip și testare. Apoi trebuie să ruleze pe căile ferate electrificate modernizate deși rațiunea ar fi să ruleze acolo unde liniile nu sunt electrificate. Ața arată teribilismul și amatorismul juvenil al creatorilor PNRR pe acest domeniu care are un eșec garantat. În Franța o comandă fermă lansată în 2021 către Alstom prin PNRR va livra prima ramă prototip în 2025 !

    • Ghinea aduce României 30 de miliarde scriind PNRR, dar PSDNL nu poate fura banii, așa că nu face nimic cu ei.

  6. Grindene ai infrant din nou……

  7. E bine ca se cunosc rutele pe care vor „circula” trenurile inexistente.

  8. Cât a costat organizarea licitatiei fara ofertanti, oare?
    Socrul meu, odihneasca-se-pace, avea o vorba: Haideti la mine sa mâncam nimic.

  9. Hidrogenul este viitorul nu electrica. Simplu si ieftin. Sigur aceasta nu satisface pe toata lumea..

    Hidrogenul este simplu de instalat pe vehicule, fara stocare, ieftin si poluaza mult mai putin in ansamblu decat electrica.. Daca a-ti inteles este ok. Daca nu, mai puneti-va intrebari.

  10. Hidrogenul este solutia ideala. Pentru autoturisme. Produs prin electroliza din bateria masinii. Detalii pe net. Toate taxiurile in nordul Italiei msunt hibride pe hidrogen..

  11. Se umbla – cum bine zice romanul ” Dupa potcoave de cai morti ! Trenuri „pe Hidrogen ne trebue ? Ca si „tichie de margaritar chelului” ! Caile ferate sunt CURAT maldar de fiare vechi ! Aproape zilnic se defecteaza cate o locomotiva si „sta trenul” ! Vitez marfarelor in Romania cam „cat a babei pe bicicleta” Ca nici la trenurile de calatori nu e mare diferenta ! Un POD surpat pe linia Bucuresti – Giurgiu – TOT SURPAT este de mai mult de 10 ani ! Sa-si puna pungasul de Grindeanu TICHIA DE MARGARITAR !- Ca si merita ! Si- a „aranjat” – total ilegal, dar ce conteaza pe langa o carte imaginar publicata !!! si Si are MARI si NERECUPERABILE INTARZIERI „cam la toate” lucrarile de autostrazi, drumuri rapide si modernizari de cai ferate !