Bucureştenii, condamnaţi să facă saună în vehiculele STB. 90% dintre tramvaie şi 40% dintre troleibuze nu au aer condiţionat
Cei care nu au avut încotro şi au fost nevoiţi să circule astăzi cu tramvaiele sau cu troleibuzele STB au făcut saună la propriu. Având în vederea că maxima înregistrată în Capitală, potrivit meteorologilor ANM, a fost de 36 grade Celsius, temperaturile resimţite de călători au fost mult mai mari.
În tramvaiele care circulau la orele amiezii pe linia 41, termometrele indicau peste 40 de grade Celsius. Nici geamurile deschise nu făceau aerul mai suportabil.
„E caniculă dar ce putem face? Nu putem face nimic. Facem baie de aburi. Uitaţi, cu evantaiul, cu apa. Ce să fac? Astea sunt conditiile.”, ne spune unul dintre călători.
Am stat de vorbă şi cu vatmanul. Acesta ne-a spus că în astfel de zile caniculare, în cabina sa, temperatura ajunge şi până la 50 de grade Celsius. Pentru a putea face faţă toropelii, este nevoit să meargă cu uşa deschisă şi să aibă la el în permanenţă bidoane cu apă îngheţată.
„E foarte cald, numai că îmi iau gentuţă frigorifică de acasă în care pun sticle gata îngheţate de la congelator şi ţin până la ora asta. (14.00 – n.r.) Aici în cabină, sunt cam 50 de grade acum. „, a declarat pentru G4Media.ro unul dintre vatmanii care circulă pe linia 41. (FOTO)
Dincolo de condiţiile inumane în care sunt nevoiţi să lucreze în astfel de zile toride, conducătorii vehiculelor STB se plâng că atunci când ajung la capătul liniilor nu pot folosi toaletele destinate angajaţilor STB din cauza faptului că aceste sunt adevărate focare de infecţie. (FOTO: toaletă STB/capătul liniei 41).
Potrivit STB, din cele 267 de tramvaie pe care le are, doar 25 au aparate de aer condiţionat, iar din cele 151 troleibuze, doar 95. În cee ce priveşte autobuzele, conduceare STB susţine că toate (1.021) au aparate de aer condiţionat funcţionale. Potrivit însă surselor G4Media, lucrurile stau cu totul altfel. Spre exemplu, din cele 170 de autobuze ale autobazei Militari, doar 100 au aparate de aer condiţionat funcţioanale. Celelalte nu funcţionează din cauza freonilor neîncărcaţi sau a altor piese defecte.
*Până la această oră, reprezentanţii STB nu au fost de găsit pentru a ne oferi un punct de vedere.
Cu alte ocazii, aceştia au afirmat că „Ținând cont de schimbarea condițiilor climatice preconizate, de cerința expresă a publicului călător, precum și de perspectiva îmbunătățirii condițiilor de transport, pe viitor, toate vehiculele ce vor fi achiziționate (autobuze, troleibuze, tramvaie) vor fi dotate cu instalații de climatizare.”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
21 comentarii