G4Media.ro

București: Alveolele pentru copacii de pe șoseaua Fabrica de Glucoză sunt asfaltate…

București: Alveolele pentru copacii de pe șoseaua Fabrica de Glucoză sunt asfaltate pentru a lărgi trotuarele. Asociația Metrou Ușor critică decizia

Imaginile postate pe Facebook de utilizatorul Geo George arată cum alveolele pentru copaci de la șoseaua Fabrica de Glucoză, proaspăt inaugurată, sunt asfaltate pentru a lărgi trotuarele extrem de înguste. Asociația Metrou Ușor critică Primăria Municipiului București pentru că ”elimină copacii pentru a remedia trotuarele neconforme de pe Fabrica de Glucoză”.

Trotuarele și pistele de biciclete de pe șoseaua Fabrica de Glucoză sunt mult mai înguste decât prevede legislația, potrivit Asociației Metrou Ușor. Astfel, măsurătorile din teren arată multe locuri în care spațiul pietonal este de sub 90cm lățime, fapt ce contravine Normativului 51 care reglementează, cu titlu de lege, cotele minime ale zonelor pietonale, potrivit sursei citate.

Trotuarul este obturat pe majoritatea traseului de alveole pentru copaci, de stâlpi de iluminat și de dulapuri tehnice, făcând imposibilă buna desfășurare a circulației pietonale și de biciclete. În unele zone, spre exemplu la intersecția cu Str. Intrarea Chefalului, trotuarul este redus la sub 30cm lățime, fapt ce va obliga pietonii să circule pe carosabil, în curbă, potrivit Asociației Metrou Ușor.

Asociația Metrou Uşor a trimis autorităților o serie de propuneri concrete, rapid de implementat şi care să NU afecteze deloc spațiul verde de pe noile trotuare ale şos. Fabrica de Glucoză.

1) scoaterea parapeților din beton ce delimitează sensurile de trafic auto
2) reducerea lățimii benzilor auto la 3 metri
3) mutarea pistelor de biciclete de pe trotuar pe carosabil, separate prin bordură
4) redarea trotuarului în întregime pietonilor

Foto: Geo George

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

22 comentarii

  1. E bine ca ce de la Metrou Usor au ramas tot visatori. Cum sa propui sa scoti parapetul dintre benzi?

    • Nu e suficientă o bandă continuă pe mijloc? Sunt mulți cu permisul luat la Pitești care circulă pe șoseaua aia?

    • Strada este in oras , limita de viteza este mica . Nu era necesar un parapet de beton .

    • Nu ai mai vazut niciodata o strada fara parapet intre sensurile de mers de te miri asa ceva ? Eu si inca niste milioane bune de oameni am mai vazut.

    • Intelegerea voastra asupra problemei este limitata. Nu e vorba de viteza neaparat*, ci de impiedicarea intoarcerii. Strada respectiva e o strada de volum mare, menita sa preia traficul infernal din Pipera. Solutia este sa se largeasca trotuatele fara sa fie afectata partea carosabilului.

      Dar cum am spus Metrou Usor viseaza vise.

      * impactul frontal intre 2 masini la 50km/h e echivalent cu un impact la 100km/h intre o masina so un obiect stationat, care este si el mortal, apropo.

    • Fizica si probabil multe altele sant greu de inteles pt. tine cocoluaia . Daca 2 masini se lovesc frontal la 50 km/h , ambele vor suferii pagube de 50 km/h .. Afla tu de ce . Problema cu nerespectarea regulilor de catre soferi o faci cu o politie eficienta , cu un cadru legal pus la punct , masini civile care patruleaza ( vezi Germania ) . Dar Romania este condusa de dubiosi , iar pentru nespalati si talhari traiul este dulce aici .

    • @Cici: doar daca masinile au proprietati similare. Daca esti intr-un Trabant care merge cu 50km/h si din fata vine un camion cu 50km/h, s-ar putea sa preferi zidul.

  2. persupun ca pentru toti primarii psd e un lucru comun sa toarne asfalt/beton pana la trunchiul copacului. la fel se lucreaza si pe bd.timisoara din zona plaza romania pana spre frigocom.

    • cand a facut alveolele pentru copaci, ati zis ca nu mai e loc pe trotuar, ca nu se poate circula, cand acopera alveolele sa fie loc si sa se poata circula spuneti ca nu se pun copaci :))))
      ar fi bine sa va hotarati ce vreti, ca primareasa face cum vreti
      vorba ceea: ai grija ce iti doresti, ca s-ar putea sa ti se intample :)))

    • @dan, bănuiesc că ești din armata de propagandiști a duamnei. Dar totuși o să răspund.
      Un lucru bine făcut însemna să ai loc și de copaci și de trotuar și de piste de biciclete și fără zid de beton pe mijloc. Cum ar fi sa separăm sensurile de pe toate străzile din București cu zid de beton? Unde ați mai văzut voi așa ceva?

      Pe partea cu lacul se dezvolta blocuri rezidențiale de p+11 pe aproape toată lungimea străzii, cum sa nu faci trotuare? Cum sa nu pui copaci? De ce sa pui garduri de 2m?

  3. Las’, ca o sa va coaceti voi la soare in lipsa copacilor si n-o sa va mai fie atat greu la cazan, cand o sosi vremea…!
    PS. Pe duamna Gabi treaba asta o lasa rece, ca dansa a fost dotata de partid cu armatura metalica interioara care disipa caldura… Ii multumim pe aceasta cale lui Daddy, dar le multumim si celor patru asasini deturnati la timp..!

  4. Adică a făcut un drum cam ca la Bacău :)))

  5. Made in Romania.

  6. …Asociatia Metrou usor, da dovada de o atitudine neFIREAsca fata de „edila” capitalei…Bai, da ce braul maicii domnului ma vreti si voi ? Si cu soseaua largita-n..curba si cu pomu-n alveola ??? Ati vrut sosea, sosaea aveti…ce, credeti ca aici e Clujul lui Boc, ala de avea tupeul sa se dezbrace la vestiar cand echipa latrinei il filma prin gaura cheii…Zece ture de ocolit in genunchi, catedrala mantuirii Ciobotei si doua saptamani de post si rugaciune afurisitilor….

  7. Bre, numai carcotasi: cand sunt pomi nu-i bine ca nu-i trotuar, cand e trotuar tot nu-i bine ca nu-s pomi. 😁

  8. Am vazut in Somalia strazi din astea, desertice. Ce timpiti ! Oricum sunt mai linistit ca timpitii astia se ingramadesc pe Bucuresti. Depinde de zombi din bucale acum

  9. adica ce vrei sa zici? viteza, acceleratie, masa, forta, nu inseamna astea toate acelasi lucru?
    ce carcotasi domle…