G4Media.ro

București, orașul cu al treilea cel mai aglomerat trafic auto din UE…

Foto: InquamPhotos / Octav Ganea

București, orașul cu al treilea cel mai aglomerat trafic auto din UE și locul 7 la nivel mondial – clasament Tomtom

Bucureștiul se află pe locul șapte în lume în clasamentul orașelor cu cel mai aglomerat trafic rutier, arată indicele anual realizat de producătorul de sisteme GPS Tomtom.

Astfel, șoferii bucureșteni au pierdut în medie, anul trecut, 277 ore în ambuteiajele din trafic. Gradul de congestionare a traficului rutier a fost estimat cu 10 secunde în scădere (per 10 km) față de 2021.

De notat că Bucureștiul este al treilea cel mai aglomerat oraș din Uniunea Europeană, după Dublin și Milano.

În urmă cu un an, Bucureștiul se afla pe locul 8 în același clasament.

Care sunt cele mai aglomerate 10 orașe din lume:

  1. Londra, Regatul Unit
  2.  Bengaluru, India
  3.  Dublin, Irlanda
  4. Sapporo, Japonia
  5. Milano, Italia
  6. Pune, India
  7. București, România
  8. Lima, Peru
  9. Manila, Filipine
  10. Bogota, Columbia

Orașul cu traficul cel mai relaxat din lume este Almere,  Țările de Jos clasat pe locul 389 în acest clasament, urmat de San Diego, SUA și Den Bosch, Țările de Jos.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

16 comentarii

  1. Cu Milano în fata, București este pe 4 în Europa?

  2. Sunt niste note de subliniat: toate orasele astea sunt inaintea Bucurestiului in conditiile in care ofera servicii de transport in comun competitive (benzi de autobuz, tramvaie etc.), in timp ce in Bucuresti, in afara de unele tramvaie si metrou (care si-asa sunt supra-aglomerate), ioc.

    Mai departe, daca ai lua cate masini sunt inmatriculate efectiv in aceste orase si ai calcula suprafata ocupata de ele efectiv din oras, ai ajunge la cifre de 2-3 ori mai mari decat in oricare oras din asta.

    • Este vorba de mentalitate si nu se schimba pana nu taxezi comoditatea.
      Bucurestiul o sa fie mult si bine aglomerat.

  3. Recunosc ca nu prea inteleg cum de e Londra in fata Bucurestiului. Sigur, e un oras mult mai mare. Dar in Londra ai o gramada de linii de metrou, transport inclusiv pe Tamisa. In plus in centru nu intri cu masina decat daca platesti o taxa consistenta (cine lucreaza in City de cele mai multe ori vine cu trenul pana la statia de metrou si cu metroul ajunge in City).

  4. Tehran ? Cairo ? nici un uras chinezesc in top 10 ?

  5. Londra este înaintea Bucureștiului pentru că aici este clasamentul pentru „City center”. Când e vorba de centru, e aglomerat și în Londra, clar. Dar mult mai relevant cred că este clasamentul pentru „Metro area”! Acolo e marea noastră problemă! Spre deosebire de Londra și alte metropole, conexiunile Bucureștiului cu orașele și comunele din jur sunt varză! Consecița: locul 1 în toată Europa! https://www.tomtom.com/traffic-index/ranking/?country=AT%2CBE%2CBG%2CCZ%2CDK%2CEE%2CFI%2CFR%2CDE%2CGR%2CHU%2CIS%2CIE%2CIT%2CLV%2CLT%2CLU%2CNL%2CNO%2CPL%2CPT%2CRO%2CSK%2CSI%2CES%2CSE%2CCH%2CTR%2CUK

  6. Hai baietii, putem fi number ONE!
    Unde e bemveurilii ???

  7. Cică se votează o lege cum că să forțeze lumea să renunțe la mașină, prin niste anti-masuri, cum ar fi: reducerea numărului de locuri de parcare, suprataxarea automobilelor, suprataxarea benzinei, creșterea prețului parcărilor, etc.
    În așa fel încât lumea sa fie forțată să circule cu STB !
    Ce haos ar fi in autobuze și tramvaie la orele de vârf ! Și așa nu ai loc în ele sa arunci un ac, dara-mi-te ca toți pasagerii din mașinile care se întorc de la serviciu să se înghesuie in mijloacele de transport supra-aglomerate.

    !! Ar fi nevoie de cel puțin încă câteva sute de tramvaie, autobuze, troleibuze. Ar fi nevoie de reabilitarea șinelor in tot Bucureștiul, pentru că nu poți să obligi lumea, după ce circula înghesuit, să se și zdruncine din 10 in 10 metri, sau sa stea in tramvaie deraiate, murdare, în care se operează frecvent la buzunare, să stea să aștepte zeci de minute bune în stații pe frig și pe viscol, sau, alternativa „ecologica”, să meargă pe jos zilnic uneori si 10 km până la locul de munca !!!
    Ne-am întoarce în lumea a treia !!

    • Discurs PSD-ist.

    • Stati linistit ca nu o sa se voteze nimic. Iar daca se voteaza, ca cei de la EU sunt putin geana pe noi din cauza PNRR-ului, nu se va intampla nimic. In continuare o sa fie liber la mers cu masina in Bucuresti si la parcat pe trotuare si pe unde se mai gaseste un loc liber.

    • Stai linistit ca nu aici e chestiunea. E faptul ca orasul da scoli decente ptr toate suburbiile clmunale gen popesti leordeni, chiajna etc si toti isi duc copii in Buc ca deh, aer curat la tara da scosla la oras taica.
      Basca ca aia fac un trafic oribil si puteti sa observati azi sau chiar marti cum o sa fie cu scolile inchise. Ca sa nu mai mentionez cate masini de la exterior tranziteaza orasul, caci un sfert au numere de IF dar trecem cu vederea.

      Se vrea boierie pe bani putini

  8. Sigur nu au masurat Clujului lui Boc. Cred ca iesea pe locul in galaxie. 6 km in 2 ore e chiar o performanta.

  9. In Bucuresti daca s-ar reglemente pe bune cu sanctiuni sa sari in sus ( de la 10000 de lei in sus) inscrisul copiilor la scoala…. in vacanta se circula bine, cum incepe scoala e dezastru…

  10. Doar ca..in Japan, Italia, UK, Irlanda nu au si trotuare + treceri de pietoni pline de masini. Sunt la ani lumina tarile astea…de noi.

  11. Poate cu India ne mai semanam la… mizerii de complexe rezidentiale, strazi cu gropi + lipsa de trotuare.