G4Media.ro

București: Pasajul Doamna Ghica se va deschide circulației pe 7 septembrie, cu…

Sursa foto: Facebook / Nicușor Dan

București: Pasajul Doamna Ghica se va deschide circulației pe 7 septembrie, cu 4 zile înainte de începerea noului an școlar

Pasajul Doamna Ghica va fi inaugurat joi, 7 septembrie, la ora 10.00, în ultima săptămână dinainte de startul noului an școlar din 11 septembrie, și se va putea circula pe pasaj începând cu ora 11.00, au stabilit oficialii Primăriei Capitalei consultați de G4media.

Construcția pasajului din estul Bucureștiului, dintr-o intersecție aglomerată a orașului ce face legătura între Pantelimon și Pipera, a durat 5 ani, cu pauze, și avea ca al doilea termen de finalizare vara anului 2023. Lucrările au început în 2019, în precedentul mandat al Gabrielei Firea, și după mai multe întreruperi din cauza blocajelor financiare ale Primăriei Capitalei, s-au reluat anul trecut, în septembrie 2022, cu montarea tablierului metalic.

Pasajul este prevăzut cu 4 benzi de circulație, pe 2 sensuri, lungimea pasajului este de 216 m, viteza de proiectare de 50 km/h iar rampele de acces au lungimi de câte 96 m / panta longitudinală constantă de 4 %. Astfel, sunt asigurate câte 2 benzi de circulație pe sens de câte 3.5 m și o bandă de încadrare de 1 m.

Soluția proiectată de Trustul de clădiri metropolitane București, compania Primăriei Municipiului București, cuprinde o variantă de perspectivă și anume dimensionarea pasajului a luat în calcul și posibilitatea amenajării unei linii de transport în comun electrificată de tip tramvai. În aceasta variantă se pot amenaja, în viitor, 2 linii de tramvai în axul podului separate de carosabil prin borduri prefabricate.

Pasajul are un sistem de senzori care este cuplat direct la Facultatea de Construcții, și va da posibilitatea studenților și profesorilor să studieze pe date reale cum se comportă în timp real o astfel de structură. Sub pod sunt prevăzute și parcări.

Actualul primar general, Nicușor Dan, a declarat în mai multe rânduri că pasajul Doamna Ghica nu va rezolva o problemă structurală a traficului din București, ci doar se va descongestiona o intersecție, însă mașinile se vor bloca în următoarea.

„Oraşul este complicat şi ca să rezolvi o problemă de structură a oraşului trebuie să acţionezi structurat. Nu mai merge să pui un pod aici, un pod acolo. Ce trebuie noi să facem este să dezvoltăm transportul în comun, să reparăm toate liniile de tramvai, să aducem tramvaie noi, o să mai vină 100 de autobuze electrice, 100 de troleibuze din fonduri europene sau din Fondul nostru naţional de mediu”, a declarat recent Nicușor Dan, la B1Tv, conform Agerpres.

Pasajul este făcut de Primăria Capitalei, Primăria Sectorului 2 contribuind cu o parte din bani. Pasajul de la Doamna Ghica este cea mai importantă lucrare de infrastructură în ultimii 5 ani pe care Primăria Generală o finalizează în regie proprie, cu Trustul de Clădiri Metropolitane. Valoarea lucrărilor de proiectare și execuție a fost estimată la 110.034.377,95 lei fară TVA.

ULTIMELE imagini realizate înainte de deschiderea Pasajului Doamna Ghica din 7 septembrie, ora 11.00

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Să nu uite să strângă șuruburile!

    • Îl puteți întreba pe dl primar dacă elevii vor putea circula cu abonamentele stb si metrorex? Are cunostinta de vreo dispozitie de la ministerul educatiei ca nu?

    • @Omaza e gratis la elevi de ceva ani… Unde ai văzut dumneata că n-ar fi?

  2. Nu arata foarte bine. Pare „rupt” de la jumatate

  3. Am aflat si ce probe s-au facut, cu ce utilaje, ce substraturi are asfaltul… Dar daca nu a finalizat absolut nimic altceva Nicusorul, csf…? Intre timp s-au finalizat altele de 3-4 ori mai lungi, cu sens giratoriu suspendat, etc. Alea dai de ele prin oraș, nu le anunță G4Media. 🙂