G4Media.ro

Bugetul mediu alocat pentru Ziua Îndrăgostiţilor este de 488 de lei, arată…

Sursa foto: Pexels/Criativithy

Bugetul mediu alocat pentru Ziua Îndrăgostiţilor este de 488 de lei, arată un studiu. Ce cadouri preferă românii

Bugetul mediu alocat pentru Ziua Îndrăgostiţilor, Valentine’s Day sau Dragobete, este de 488 de lei, iar bărbaţii sunt cei care contribuie cel mai mult la aceste cheltuieli, potrivit unui studiu realizat de Raiffeisen Bank, în colaborare cu Appinio, companie globală de cercetare a pieţei, transmite Agerpres.

Cu o medie de 580 de lei alocaţi Zilei Îndrăgostiţilor, bărbaţii cheltuiesc cu aproximativ 200 de lei mai mult decât partenerele lor. 4 din 10 români spun că vor cheltui sub 300 de lei în luna iubirii, în timp ce 8% plănuiesc cheltuieli de peste 1.000 lei.

Studiul arată că 55% dintre românii care sunt într-o relaţie marchează aceste zile, iar pentru 6 din 10 români cheltuielile asociate lunii iubirii nu sunt percepute ca o presiune financiară.

Conform studiului, atunci când se discută despre celebrarea relaţiei de cuplu, Valentine’s Day este a doua cea mai importantă ocazie în care românii sărbătoresc relaţia de cuplu (44%), imediat după aniversarea căsătoriei (46%).

„Pentru majoritatea cuplurilor, echilibrul financiar este un element important al relaţiei, iar studiul nostru arată că românii devin tot mai conştienţi de impactul pe care gestionarea banilor îl are asupra armoniei în cuplu. Este îmbucurător să vedem că aproape 80% dintre respondenţi consideră esenţială o administrare corectă a bugetului comun, însă provocările persistă, mai ales în rândul tinerilor. Nevoia de planificare financiară rămâne ridicată, iar accesul la instrumente flexibile şi soluţii personalizate pot ajuta cuplurile să îşi gestioneze mai eficient resursele şi să evite tensiunile legate de bani”, a declarat Mihail Ion, vicepreşedinte, Divizia Pieţe de Capital, Servicii Bancare de Investiţii şi Planificare Financiară Personală, Raiffeisen Bank România, citat în comunicat.

Cei mai mulţi români preferă cadourile clasice: flori, bijuterii şi cărţi (48%), urmate de ieşiri la restaurant (46%) şi cine romantice acasă (36%).

De asemenea, studiul arată că 10% dintre români aleg să transforme luna iubirii într-o oportunitate de escapadă, optând pentru un city break. Cu această ocazie şi nu numai, clienţii Raiffeisen Bank se pot bucura de asigurarea de călătorie Around the World, 100% digital. Pe de altă parte, 22% aleg un weekend relaxant la munte sau la mare, în România, iar 18% preferă activităţi de relaxare (spa sau retreat-uri).

Studiul Raiffeisen Bank arată că aproape jumătate dintre respondenţi (45%) aleg să îşi gestioneze veniturile şi cheltuielile în comun, în timp ce 40% împart doar cheltuielile, păstrând veniturile separat, un comportament mai frecvent întâlnit în rândul generaţiei Z. Pe de altă parte, în mediul rural, în 20% dintre cazuri, un singur partener acoperă toate cheltuielile. În plus, 42% dintre respondenţi recunosc că banii pot deveni un motiv de dispută în relaţie, iar 55% ar aprecia sfaturi specializate despre cum să îşi optimizeze finanţele în cuplu, în special tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani.

Studiul Raiffeisen Bank România, în colaborare cu Appinio, reprezentativ la nivel naţional, de tip CAWI, a fost realizat pe un eşantion de 700 de respondenţi în februarie 2025.

Raiffeisen Bank este o bancă universală care activează pe piaţa bancară din România deservind peste 2,2 milioane de clienţi, persoane fizice şi juridice.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.