Bulgaria se pregătește de o nouă strategie majoră în turism: atragerea turiștilor de camping
Ministrul bulgar al Turismului, Hristo Prodanov. a anunțat vineri că va finaliza în luna mai o strategie de dezvoltare a turismului de camping, transmite Agerpres. În plus, specialiştii din minister lucrează şi la o legislaţie pentru reglementarea acestui tip de turism. Bulgaria a devenit o forță regională în turismul estival, dar și în turismul de iarnă, pentru care a dezvoltat stațiuni de schi ce atrag turiști din toată Europa.
Oficialul de la Sofia a declarat că Bulgaria este complet necunoscută ca destinaţie pentru turismul de camping, deşi oferă condiţii excelente şi are potenţialul de a dezvolta mai mult acest sector.
Întrebat de jurnalişti despre numărul de spaţii de campare din Bulgaria care sunt în linie cu cerinţele UE, Prodanov a spus că sunt doar 12 faţă de peste 8.000 în Franţa. Prodanov a subliniat că dezvoltarea turismului de camping poate da un impuls economiilor locale din regiunile relativ vulnerabile din Bulgaria, adăugând că acest tip de turism s-a dovedit unul deosebit de popular când au fost în vigoare restricţiile din pandemie.
Veselin Valev a subliniat că nicio instituţie din Bulgaria, inclusiv Poliţia Rutieră, nu ştie care este numărul exact de deţinători de rulote din Bulgaria, pentru că vehiculele lor nu sunt înregistrate ca o categorie separată de vehicule. Este posibil ca în Bulgaria să fie zeci de mii de rulote, a spus Valev, adăugând că numărul va creşte.
Datele citate de Veselin Valev arată că sunt aproximativ 130 de spaţii de campare în Bulgaria, iar numărul lor a crescut cu cel puţin 10 în fiecare an. Acest gen de spaţii sunt răspândire în întreaga ţară, dar aproximativ 40% sunt amplasate pe coasta Mării Negre. Cele mai populare destinaţii sunt zona de litoral, Veliko Tarnovo, sud-vestul Bulgariei, munţii Rhodope, Valea trandafirilor, văile de-a lungul râului Struma. În ultimii ani a început să fie dezvoltată ca destinaţie de camping şi coasta de-a lungul Dunării.
Zona de nord-est a Bulgariei, exceptând coasta Mării Negre, nu este încă dezvoltată ca destinaţie de camping şi oferă oportunităţi excelente în acest domeniu, a menţionat Veselin Valev. Potrivit acestuia, în termeni de investiţii, deschiderea unui spaţiu de camping este similară cu deschiderea unui hotel: trebuie să cumperi terenul, să construieşti facilităţi şi să soliciţi o autorizaţie. (sursa foto: Pexels)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii