
Bulgaria și România se află pe ultimul loc în ceea ce privește serviciile electronice în UE/ Ce țări sunt în fruntea clasamentului
România și Bulgaria se află pe ultimele locuri în ceea ce privește utilizarea serviciilor publice electronice puse la dispoziție de catre stat, conform unei statistici Eurostat consultată de G4Media.
În 2023-2024, utilizarea serviciilor electronice de către autoritățile publice din UE a fost în creștere, cetățenii căutând cel mai adesea informații despre servicii, ajutoare sociale, legi și program de lucru. Acest lucru este arătat de datele Eurostat privind utilizarea serviciilor electronice de către diverse instituții. În 2024, 70% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani din UE au declarat că au folosit un site web sau o aplicație a unei autorități publice în ultimele 12 luni, ceea ce reprezintă o ușoară creștere de 0,7 puncte procentuale față de 2023 (69,3 %), potrivit TRUD, citată de Rador Radio România.
Cu toate acestea, Bulgaria se află pe ultimul loc în clasament în ceea ce privește dezvoltarea guvernării electronice, doar 31,5% dintre oameni au folosit serviciile electronice. Cea mai mică pondere a fost înregistrată în România (25,3%). Italia este, de asemenea, sub media UE – 55,1 la sută.
Statistica Eurostat apare într-un moment în care Adunarea Națională a Bulgariei dezbate fondurile din proiectul bugetului de stat, în care au fost alocate aproape 56 de milioane pentru Ministerul e-Guvernării, pentru 2025.
Dintre țările UE, cea mai mare pondere de utilizare a serviciilor de e-guvernare în 2024 are Danemarca (98,5%), Țările de Jos (96,0%) și Finlanda (95,4%). Cetățenii țărilor europene menționează accesarea informațiilor personale și descărcarea de formulare oficiale ca fiind printre activitățile principale pe care le desfășoară online. Depunerea declarațiilor fiscale a înregistrat o creștere semnificativă, probabil ca urmare a unei modificări a metodologiei de colectare a acestor date în 2024. Primirea documentelor oficiale și comunicarea cu autoritățile publice se numără, de asemenea, printre serviciile digitale cheie.
Rezervările și utilizarea registrelor publice sunt larg răspândite, în timp ce depunerea cererilor și reclamațiilor rămâne mai puțin întâlnită. Datele arată o digitalizare în creștere a serviciilor administrative, ceea ce facilitează accesul cetățenilor și îmbunătățește de asemenea accesul la instituții.
Sursa: TRUD / Rador Radio România / Traducerea: Mirela Petrescu
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.