G4Media.ro

Bulgaria vrea ca portul din Varna să devină nod logistic pentru exportul…

Sursa foto: Pixabay

Bulgaria vrea ca portul din Varna să devină nod logistic pentru exportul grâului ucrainean. Concurență pentru portul Constanța

Prim-ministrul Bulgariei, Kiril Petkov, a avut sâmbătă o convorbire telefonică cu cancelarul federal al Germaniei, Olaf Scholz, despre războiul din Ucraina. Premierul Petkov l-a informat pe cancelarul german despre asistenţa pe care Bulgaria o poate oferi Ucrainei pentru repararea echipamentelor militare şi a subliniat şi posibilitatea ca Varna să fie un centru logistic pentru grâul ucrainean, potrivit Rador.

Declarația vine în contextul în care România, prin portul Constanța, a început deja livrarea unor cantități uriașe din cerealele ucrainene. O primă navă încărcată cu porumb provenit din Ucraina a părăsit vineri portul românesc Constanţa de la Marea Neagră, marcând reluarea exporturilor de cereale după începerea războiului. Porturile maritime ucrainene sunt blocate de la începutul invaziei ruse, pe 24 februarie.
„Nava care transportă 70.000 de tone de porumb a ridicat ancora la ora 04:20 a declarat pentru AFP preşedintele director general al operatorul Comvex, Viorel Panait, fără a dezvălui destinaţia mărfii.

Cu toate acestea, tranzitul mărfurilor ucrainene prin portul Constanța e îngreunat atât de diferența între ecartamentul căilor ferate din Ucraina și România, cât și infrastructura rămasă în urmă din port.

Între porturile Constanța și Varna există o competiție regională acerbă, ambele țări dorind să își crească cota de piață pentru transportul maritim.  (Foto: Pixabay)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

16 comentarii

  1. Acum se văd cei 30 ani de hoție românească, dar voi tot PSDNL veți vota peste 50%.

    • Prietene mai scutește-ne! Du te Doamne iartă mă și ia-ți un job, găsește ceva de făcut! Fa ți o familie, nu mai pierde timpul ca ne disperi

    • România are o politica specială de securitate națională: sărăcire, furt din banul public, logistică slabă si infrastructură de lumea a treia. Avem mii de doctori in interes național si asta explică, cât de importantă e aceasta in mod REAL.

  2. Varna ne va lua fata. Suntem prea hoti si incompetenti ca sa reusim sa profitam de o oportunitate.

    • Pai zilele trecute era un nene la Digi24 din administratia portului care spunea ca daca le dam mana libera ucrainienilor in portul Constanta cor face concurenta producatorului roman care nu mai poate vinde scump, atat ne duce capul

    • Bine ca ai oglinda

  3. Ce vrea Varna este una și ce este economic fezabil altceva! De ce ar creste costul transportului, cu transbordari, un exportator Ucrainian … doar fiindcă așa vrea Varna și apoi , Haida-de! Comparați Varna cu Constanța din punct de vedere a capacității și mărimii! Ca sa ajungă la Varna ar trece prin România nu?!😀

    • Exact. Comentariul din articol referitor la diferenta de ecartament este tembel, oricum trenurile trebuie sa treaca prin Romania. Iar din Romania in Bulgaria, pe calea ferata, pe unde?? Kardam-Negru Voda-Medgidia (ruta cea mai scurta) este inchisa de multa vreme, este linie simpla si neelectrificata. Giurgiu-Ruse, ce sa mai vorbim…
      Asta cu Varna e inteligenta tare… „Concurenta acerba” cu Constanta nu exista.

  4. Rusia, este marioneta borfașilor, are o mafie ca stat, un naș ca Președinte! 😏

  5. Constanta si mai ales galati ar trebui luate in calcul. La galati se ajunge simplu din giurgiulesti, rep moldova, au tot ecartament ingust ca si ucraina. E nevoie doar de cheiuri de incarcare la galati. E drept, si in moldova e nevoie de elevatoare pt cfm. Dar cheltuielile sunt mici si lucrarile ar fi gata pana la urmatoarea recolta.

    • @margo.
      Ar urma ca si Rep Moldova sa accepte, ceea ce este foarte putin probabil. Moldova nu s-a aliniat sanctiunilor europene impotriva Rusiei, nu renunta la gazele rusesti, desi are alternative si alte relatii complicate pe care Moldova le are cu Rusia.

  6. Hai sa ii vedem pe expertii portuari romani in actiune. Ani de zile – in dulcele stil romanesc – s-au plans ca altii – respectiv EU – nu i-au lasat sa se dezvolte – bun asa cum doreau ei si bineinteles cu cine doreau ei. Am inteles, alta liga, alte pretentii. Dar in liga asta mica de la subsolulul clasamentului ne descurca sau vom retrograda?

  7. Vise umede, fara fundament economic. Poate doar daca reuseste mafia de la Constanta sa-si dea cu tesla.

  8. Corul bocitoarelor sau pus bine în acțiune aici în comentarii.

    Varna are 0, dar exact 0, șanse ca să concureze cu Constanța. Bulgarii pe lângă ca au porturi f mici, nici măcar nu au investit mare lucru în ele. Is 0 barat la porturi comerciale.

  9. Ai omis …..hegemonul..american care a neglijat si sabotat portul Constanta , jefuind-ul, iar acum saboteaza recolta de rapita de la Deveselu , polueaza Mihail Kogalniceanu si terorizeaza civilii din Campia Turzii.
    Eu ca si tine abia astept sa fim de nazificati de fratii nostrii rusi
    Pa.

  10. Nu vă certați căci în curând ukraina nu va mai avea ieșire la marea neagră.