Burger King şi Mc Donald’s scot roşiile din burgerii pe care-i vând în India/ Motivul care a dat peste cap lanțul de aprovizionare
Burger King şi McDonald’s au scos tomatele din burgerii pe care-i vând în India, unde preţul fructului a crescut cu 450% din cauza recoltelor proaste, relatează AFP şi Reuters.
”Chiar şi tomatele au nevoie de vacanţă!”, îşi previne cu umor clienţii indieni lanţul fast-food Burger King cu privire la dispariţia tomatelor din burgeri la mijlocul lui august, ”din cauza condiţiilor imprevizibile cu privire la calitate şi aprovizionare”.
Afişele din restaurantele mărcii dau asigurări că întreprinderea face ”tot ceea ce poate pentru readucerea tomatelor în bugeri”.
În India, tomatele au devenit un produs de lux în ultimele luni.
Ploile intense ale unui muson excepţional au perturbat recoltele şi lanţul de aprovizionare, făcând preţul tomatelor să crească de patru ori şi jumătate în decurs de un an.
”Tomatale costă de-acum mai scump ca benzina”, scria revista Time la sfârşitul lui iulie.
Înaintea Burger King, alţi giganţi din sectorul fast-food au decis să scoată roşiile din produse.
McDonald’s a invocat ”probleme sezoniere”, iar Subway ”probleme de calitate”.
În vederea atenuării presiunii asupra preţurilor, Guvernul a ridicat restricţiile impuse importului de tomate din Nepalul vecin.
Tomatele au devenit un produs de lux, însă toate produsele alimentare se confruntă cu o inflaţie generalizată în India.
Preţul legumelor a crescut cu 37% în decurs de un an, potrivit Reuters.
La sfârşitul lui iulie, India a interzis exportul orezului alb care nu este basmati, pentru a-şi securiza aprovizionarea populaţiei din cauza recoltelor proaste şi a creşterii preţurilor.
Produsele lactate nu sunt scutite nici ele.
Subway nu mai oferă felii de brânză, pe care le oferea în mod gratuit în senvişurile sale din India de ani de zile, şi le-a înlocuit cu un ”sos de brânză”, care este de două ori mai ieftin.
Din cauza acestei presiuni asupra profitului, restaurantele pot cu greu să-şi păstreze preţurile.
Inflaţia este o provocare şi pentru Guvernul premierului Narendra Modi, cu mai puţin de un an înaintea alegerilor din 2024.
sursa: News.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank