G4Media.ro

Business of Fashion: Audiența Jocurilor Olimpice a depășit așteptările, dar brandurile de…

Sursa foto: instagram.com - olympics

Business of Fashion: Audiența Jocurilor Olimpice a depășit așteptările, dar brandurile de modă au ratat momentul

Audiența Jocurilor Olimpice a depășit așteptările, dar brandurile de modă nu au reușit să profite de moment, dincolo de giganții din domeniul articolelor sportive, precum Nike și partenerii oficiali, precum Louis Vuitton și Ralph Lauren, relatează BoF.

Jocurile Olimpice de vară de la Paris reprezintă un moment crucial pentru brandurile de îmbrăcăminte sportivă de toate felurile, iar anul acesta s-a dovedit a fi cel mai mare. Potrivit datelor furnizate de NBC Sports, audiența medie pentru primele zece zile ale Jocurilor Olimpice a ajuns la 33 de milioane de telespectatori, în creștere cu 80 % față de jocurile de la Tokyo din 2021.

A fost o binecuvântare pentru sponsorii sportivilor, ale căror pariuri au dat roade, ambasadorii lor principali adunând medalii. Simone Biles, ambasadoarea Nike, a luat acasă trei medalii de aur și una de argint, devenind cea mai decorată gimnastă din istoria Jocurilor Olimpice. Echipa feminină de gimnastică a SUA a purtat adidași Nike Air Max DN pe podiumul câștigătorilor, relatează BoF.

moda, moda la jocurile olimpice, simone biles, nike, jocurile olimpice 2024
Sursa foto: instagram.com – simonebiles

Între timp, Lacoste, inspirată din tenis, s-a bucurat de glorie, deoarece cel mai mare ambasador al său, Novak Djokovic, a obținut o medalie de aur râvnită în tenis.

moda, moda de lux, moda la jocurile olimpice, novak djokovici, lacoste, jocurile olimpice 2024
Sursa foto: instagram.com – djokernole

Fila a avut propriul său moment atunci când o fotografie a trăgătorului sud-coreean, Kim Yeji, purtând o jachetă cu logo-ul Fila vizibil, a devenit un meme.

moda, moda la jocurile olimpice, kim yeji, jocurile olimpice 2024, fila
Sursa foto: instagram.com – mrrmhk

Întrucât Jocurile Olimpice au avut loc în capitala mondială a modei de lux, câteva mărci nesportive au reușit să fie omniprezente. Cronometristul oficial Omega a fost vizibil în special la probele de viteză, precum înotul și atletismul, având logo-ul plasat pe touchpad-uri și pe ceasuri cu o nuanță roșie caracteristică, confrom BoF.

LVMH, unul dintre cei mai mari sponsori locali ai Jocurilor Olimpice, a fost probabil cel mai zgomotos. În plus față de furnizarea de tăvi Louis Vuitton pentru fiecare competiție, bagajele monogramate ale mărcii au fost prezentate într-un număr de dans pe Sena la ceremonia de deschidere, unde a îmbrăcat, de asemenea, invitați celebri, inclusiv Cynthia Erivo și prima doamnă franceză Brigitte Macron.

Berluti de la LVMH a produs look-ul de ceremonie al echipei franceze, în timp ce Dior a costumat majoritatea invitaților muzicali: Potrivit firmei de analiză Brandwatch, rochia din mătase cu paiete a lui Celine Dion și rochia de showgirl cu pene a lui Lady Gaga au ajutat Dior să obțină o cotă de 34% din mențiunile despre brand pe rețelele sociale în primele 10 zile ale Jocurilor, relatează BoF.

Un grup de tineri designeri francezi a reușit să acapareze o parte din lumina reflectoarelor în timpul ceremoniei.

Couturierul modern Charles de Vilmorin a îmbrăcat dansatoare ridicate pe stâlpi în imprimeurile sale abstracte semnătură. Jeanne Friot, care are o înclinație pentru elementele metalice, a trimis un cavaler pe Sena în armura de piele argintie inspirată de Ioana d’Arc. Colegii parizieni Ouest Paris, Weinsanto, Maitrepierre și Germanier au îmbrăcat travestiți și dansatori pentru o fuziune de podiumuri și bătălii de dans.

În afara scenei, Ariana Grande a captat atenția iubitorilor de modă într-o rochie eterică cu pliuri în formă de cutie și talie coborâtă în roz bebeluș de la Thom Browne, o aluzie inteligentă la rolul ei de Glinda vrăjitoarea cea bună din”Wicked”.

moda, moda de lux, ariana grande, jocurile olimpice 2024
Sursa foto: intsagram.com – arianagrande

Acest look a generat 3,1 milioane de dolari în valoarea impactului mediatic conform firmei de date Launchmetrics. Co-starul lui Grande, Cynthia Erivo a coordonat și la fel de atrăgător look-ul verde de la Louis Vuitton a generat 2,1 milioane de dolari, în aceeași măsură. Aceste cifre sunt considerate însă derizorii în industria modei de către site-urile de specialitate.

Industria fashion a ratat acest moment cultural uriaș.

Acoperirea participanților VIP și a ținutelor acestora a fost limitată – o întorsătură surprinzătoare pentru ceea ce mulți se așteptau să fie cea mai mare Olimpiadă a modei.

În ultimii ani, rețelele de socializare au creat noi oportunități pentru mărci de a profita de lumea sportului și de momentele sale pline de realizări inspiraționale. În plus față de practica de lungă durată de sponsorizare a echipamentului propriu-zis al sportivilor, mărcile nesportive pot oferi acum ansambluri în care sportivii să fie fotografiați înainte și după evenimente.

Acoperirea socială a vestimentației VIP la evenimente recente, cum ar fi Wimbledon, s-a simțit ca un preambul la un mare impuls pentru participanții la Jocurile Olimpice, dar în cele din urmă nu a prins.

Acest lucru ar putea fi parțial pus pe seama acordului de sponsorizare al LVMH: Deși acordul nu ar fi împiedicat mărcile de modă să trimită ambasadori pentru a urmări jocurile, este posibil ca mărcile de lux să nu fi vrut să provoace cel mai mare jucător din industrie încercând să fure atenția.

Există, de asemenea, problema vacanțelor lungi din august din Europa, o tradiție care este deosebit de imuabilă pentru mărcile de lux înainte de luna septembrie a lunii modei. Producătorii de imagine, inclusiv birourile VIP și de presă, atelierele, stiliștii, agenții și fotografii și-au luat liber vara aceasta, în ciuda jocurilor.

Acest lucru a făcut ca mai puține vedete să participe, iar majoritatea celor care au venit păreau să se fi îmbrăcat în haine civile calibrate mai degrabă pentru distracție decât pentru a face senzație.

Chiar și LVMH, care ar fi plătit 150 de milioane de euro pentru statutul său de partener „premium” al jocurilor, nu a activat mulți dintre ambasadorii săi pentru a participa la jocuri. O excepție notabilă a fost înotătorul Leon Marchand, care a purtat un ansamblu din denim damier-motif de Pharrell Williams pentru a urmări sferturile de finală la baschet masculin.

moda, moda la jocurile olimpice, louis vuitton, Leon Marchand, jocurile olimpice 2024
Sursa foto: instagram.com – louisvuitton

Dar chiar și Ralph Lauren a abordat cu ușurință comercializarea momentelor sale de modă pe social media. Brandul a postat mai ales despre evenimentele de la restaurantul său din Paris, unde influenceri precum Vinnie Hacker, Tinx și Kelsey Merritt au socializat cu sportivi și celebrități importante.

Nu este clar dacă brandul sau instituții media precum NBC au fost cele care au furnizat ținutele vedetelor echipei SUA. Niciuna dintre vedetele care au purtat hainele Ralph Lauren la Jocurile Olimpice nu a fost sponsorizată de marcă, potrivit unei persoane familiarizate cu această problemă.

Niciun brand nu a reușit să se apropie de sosirea spectaculoasă a lui Snoop Dogg și Martha Stewart la evenimentele ecvestre de la Versailles, purtând cojoace negre coordonate elegant, asortate cu cămăși albe crocante și pantaloni încălțați în cizme de călărie.

Având în vedere că echitația este o referință cheie pentru nenumărați designeri, aceasta a fost o ocazie ratată.

Ceremonia de închidere de la Stade de France, care a inclus spectacole de acrobație și coborârea lui Tom Cruise de pe vârful stadionului pe o motocicletă, a fost mai puțin un spectacol de modă decât ceremonia de deschidere.

moda, tom cruise, tom cruise la jocurile olimpice, jocurile olimpice 2024
Sursa foto: instagram.com – olympics

Unul dintre momentele cele mai interesante din timpul celor trei ore de spectacol a fost creat de designerul parizian Kevin Germanier, care a creat un body impresionant, încrustat în aur, asemănător unui extraterestru, purtat de un artist mascat care a apărut din cer pentru ridicarea inelelor.

moda, jocurile olimpice, branduri de lux
Sursa foto: instagram.com – olympics

Cântăreața franceză Yseult a realizat o interpretare superbă a piesei „My Way” a lui Frank Sinatra, îmbrăcată într-un costum Dior din faille de mătase neagră creat de Maria Grazia Chiuri și o pălărie translucidă de Stephen Jones.

moda, dior, moda de lux, jocurile olimpice, yseult, jocurile olimpice 2024
Sursa foto: instagram.com – dior

Dar Ralph Lauren a câștigat până la sfârșit, Billie Eilish cântând pe plaja Santa Monica din Los Angeles purtând un polo Ralph Lauren supradimensionat.

moda, jocurile olimpice, billie eilish, jocurile olimpice 2024, ralphm lauren
Sursa foto: instagram.com – olympics

Chiar dacă Jocurile Olimpice au oferit mai puține momente de modă decât se spera, jocurile de la Paris au reafirmat faptul că evenimentul este cel mai mare și mai strălucitor reflector al culturii. Brandurile vor fi dornice să facă mai bine data viitoare, când Jocurile Olimpice vor avea loc la Los Angeles în 2028.

Savannah Engel, fondatoarea firmei de relații publice Savi – care reprezintă mărci independente precum PatBo, nominalizată la premiile CFDA, Tanner Fletcher și producătorul de ochelari Krewe – a declarat că firma sa ar putea înființa un showroom în Los Angeles în 2028 pentru a crește vizibilitatea mărcilor sale în rândul celebrităților care participă la Jocurile Olimpice, în cele din urmă tratându-l ca pe un sezon de premii în care abundă covoarele roșii pline de vedete.

„Vor exista mult mai multe oportunități pentru vestimentația axată pe celebrități”, a declarat Engel.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează