
Căile ferate italiene vor să lanseze o rută Paris-Londra până în 2029 pentru a concura cu Eurostar / Investiție estimată la 1 miliard de euro
Grupul FS (Ferrovie dello Stato Italiane) – căile ferate italiene care operează Trenitalia – a anunțat într-un comunicat de presă publicat marți că lucrează la „un proiect de lansare a unui nou serviciu feroviar de mare viteză” între Londra și Paris „până în 2029”. Ferrovie dello Stato Italiane a semnat un „memorandum de înțelegere” cu consorțiul spaniol Evolyn, care și-a exprimat, de asemenea, interesul pentru deschiderea unei legături între cele două capitale, scrie Le Figaro.
Investiția este estimată la 1 miliard de euro.
Această nouă legătură ar urma să fie operată de „trenuri inspirate de Frecciarossa”, trenul italian de mare viteză.
Grupul Ferrovie dello Stato Italiane „colaborează cu principalele părți interesate pentru a gestiona aspectele de reglementare și operaționale”, se arată în comunicat, făcând referire la „evaluările tehnice în curs pentru a asigura integrarea optimă a noilor servicii de mare viteză prin Eurotunel și rețelele feroviare din Franța și Regatul Unit”. În plus, „planificarea operațională pentru capacitatea suplimentară a stației St. Pancras [din Londra] se află deja într-un stadiu avansat, în timp ce sursele de finanțare pentru noile servicii sunt în curs de identificare”.
„Creșterea concurenței va contribui la crearea unui sector mai eficient și mai orientat către client, oferind o alternativă reală la transportul aerian”, a declarat Stefano Antonio Donnarumma, director general și CEO al FS Group.
Grupul afirmă, de asemenea, că „studiază alte posibilități de extindere a trenurilor de mare viteză în Europa”, în special „pentru posibile extensii ale serviciului Londra-Paris prin Lille, Ashford, Lyon, Marsilia și Milano”. „Lansarea oficială a serviciului va depinde de finalizarea autorizațiilor tehnice și de infrastructură”, a adăugat grupul Ferrovie dello Stato Italiane.
Stimulente financiare
Pentru a avansa în acest proiect, italienii au apreciat în mod deosebit unda verde din partea Biroului britanic pentru drumuri și căi ferate, care a confirmat potențialilor concurenți că vor putea avea acces la centrul de mentenanță Temple Mills, utilizat de Eurostar. Mai mult decât pe orice altă linie de mare viteză, constrângerile tehnice și de siguranță impuse de tunelul de sub Canalul Mânecii complică apariția de noi actori.
Getlink, operatorul tunelului, oferă 50 de milioane de euro oricărui nou operator care deschide o legătură feroviară. Tunelul poate primi până la 1.000 de trenuri pe zi, în loc de 400 în prezent.
Operatorul liniei britanice de mare viteză spre Londra a oferit, de asemenea, stimulente financiare potențialilor noi operatori, afirmând că liniile sunt utilizate doar la 50% din capacitate.
Și Virgin vrea să lanseze în 2029
Mai multe companii se aliniază pentru a concura cu Eurostar, care deține în prezent monopolul legăturilor de mare viteză între continent și Londra și care este adesea criticat pentru prețurile sale ridicate. La începutul lunii martie, Virgin a anunțat că strânge 700 de milioane de lire sterline pentru a deschide un serviciu în 2029.
Grupul FS, prin filiala sa Trenitalia, concurează deja cu SNCF în Franța prin circulația trenurilor de mare viteză pe liniile Paris-Lyon și Paris-Milano și va inaugura în iunie un nou serviciu între Paris și Marsilia.
„Prezența bine stabilită a Ferrovie dello Stato Italiane în Franța, cu Trenitalia France, și în Regatul Unit, cu Trenitalia UK, oferă un avantaj competitiv semnificativ pentru intrarea pe acest coridor strategic”, consideră grupul. Acesta consideră că va fi „în măsură să ofere pasagerilor o gamă mai largă de servicii, un serviciu din ce în ce mai calitativ și o eliberare simplificată a biletelor, exploatând o marcă deja bine cunoscută”.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank