Călătoria cu trenul între Spania și Maroc ar putea fi posibilă până în 2030
La 45 de ani de când a fost lansat pentru prima dată, un tunel care să lege Spania de Maroc ar putea fi în sfârșit la orizont, relatează Euronews.com.
Dacă se va realiza, va fi probabil construit la timp pentru Cupa Mondială FIFA 2030, care va fi găzduită în comun de Maroc, Spania și Portugalia.
În prezent, zborurile între capitala Spaniei, Madrid, și orașul marocan Tanger, o poartă de acces strategică între Africa și Europa încă din vremea fenicienilor, durează o oră și jumătate.
Deplasarea cu mașina între cele două orașe durează nouă ore, cu o călătorie cu feribotul între ele.
Dacă se va reuși construirea sa, tunelul pe sub Strâmtoarea Gibraltar ar urma să permită crearea unui nou serviciu feroviar între cele două țări, cu opriri de la Madrid la Casablanca, la 300 de kilometri sud de Tanger.
Întreaga călătorie cu trenul ar dura probabil cinci ore și jumătate și ar oferi o opțiune de călătorie mai durabilă.
Ce știm până acum despre potențialul nou tunel dintre Europa și Africa?
În ciuda faptului că planurile pentru această legătură au fost anunțate cu zeci de ani în urmă, se spune că Societatea Națională pentru Studiul Strâmtorii Gibraltar (SNED) din Maroc și omologul său spaniol, Societatea Spaniolă pentru Comunicații Fixe prin Strâmtoarea Gibraltar (SECEGSA), efectuează studii în zonă pentru a vedea cât de viabil este proiectul – cunoscut sub numele de „Legătură fixă” – în anii 2020.
Luna trecută, ministrul spaniol de externe, Oscar Puente, a vizitat Marocul pentru a pune planul în aplicare, afirmând că va fi stabilită o dată „cât mai curând posibil” pentru o întâlnire care să consfințească legătura de transport.
Dacă se va realiza, tunelul va avea o lungime de 27,6 km. În acest stadiu incipient, nu există costuri confirmate, dar se estimează că traseul preconizat ar putea ajunge la miliarde de euro.
În timpul întâlnirii sale cu oficialii din capitala marocană Rabat, Puente ar fi declarat că relațiile pozitive dintre cele două națiuni vor contribui la promovarea dezvoltării unei infrastructuri și a unor legături de transport mai bune.
În februarie 2023, predecesoarea lui Puente, Raquel Sanchez, a reluat discuțiile privind proiectul.
„Vom da un impuls studiilor privind proiectul de legătură fixă pentru Strâmtoarea Gibraltar, care a fost inițiat de ambele țări în urmă cu 40 de ani. Un proiect strategic pentru Spania și Maroc, dar și pentru Europa și Africa”, a spus ea.
Până în prezent, guvernul spaniol a alocat fonduri în valoare de 2,3 milioane de euro pentru ca SECEGSA să aprofundeze acest proiect.
Potrivit site-ului de știri feroviare Railtech.com, traseul tunelului ar urma să meargă de la Punta Paloma, în Tarifa, la Punta Malabata, în Golful Tanger.
Acesta ar urma să fie săpat la o adâncime maximă de 300 de metri și ar avea o pantă maximă de trei procente.
Finalizarea proiectului este estimată să dureze până la cinci ani, ceea ce înseamnă că ar putea fi gata la timp pentru campionatul de fotbal din 2030, fiind o modalitate eficientă de a conecta cele două țări.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii