Cale ferată suspendată spre Aeroportul Otopeni. Cum vor arăta cei 2, 9 km de viaduct
După autostrada suspendată, vine și calea ferată suspendată în Capitală. CFR SA vrea să construiască cei 2,9 kilometri de cale ferată între linia București Urziceni și Aeroportul Henri Coandă – Otopeni pe un viaduct ridicat pe 42 de piloni, transmite Digi24.
Reprezentanţii CFR au declarat, luni, în cadrul unei conferinţe de presă, că modernizarea căii ferate pe traseul Gara de Nord – Aeroportul Otopeni va costa 584 de milioane de lei, iar racordul de 2,95 kilometri de la calea ferată existentă până la Terminalul Sosiri va fi construit pe 42 de piloni.
Modernizarea căii ferate ar urma să servească într-o primă fază pentru transportul suporterilor echipelor participante la EURO 2020 până în Bucureşti.
Conform planului prezentat, lucrările ar urma să fie finalizate într-un an şi două luni de la proiectare, care este prognozată pentru luna aprilie a acestui an.
„Soluţia cu viaduct asigură menţinerea acceselor în zonele construite şi traversarea canalelor ANIF existente, care au rolul de preluare a apelor în caz de inundaţii. Această soluţie are un impact mic asupra mediului înconjurător şi permite o flexibilitate mai mare pentru dezvoltările urbane viitoare din zonă. Pe suprastructură s-au prevăzut trotuare de serviciu şi panouri fonoabsorbante”, se arată în proiectul CFR.
În acelaşi timp CFR are un alt obiectiv de investiţii, ”Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti” pentru a asigura creşterea de capacitate necesară circulaţiei trenurilor.
Lucrările vor fi realizate din fonduri de la Bugetul de stat, pe durata a 18 luni şi jumătate. Traseul are o lungime de 7,9 kilometri iar valoarea estimată a investiţiei este de 82.624.505 lei cu TVA.
Citește integral pe Digi24.ro.
Citește și:
- Metrorex cere CFR SA să termine lucrările la calea ferată spre aeroport până în iunie anul viitor. Specialiști: Optimist, proiectul va fi gata abia în 2021
- Licitație uriașă de 420 de milioane de lei pentru construirea racordului la Terminalul 1 al aeroportului în proiectul căii ferate Gara de Nord – Aeroportul Otopeni
- Linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroport Otopeni: Bugetul prevede bani doar pentru studiul de fezabilitate, deși guvernul vrea să o termine în aprilie 2020. Minister: Banii vor fi alocați după aprobarea indicatorilor
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.