G4Media.ro

Calea ferată spre Aeroportul Internațional Brașov, aprobată de Guvern. Cei 21,5 km…

Sursa foto: Facebook / Aeroport Brașov

Calea ferată spre Aeroportul Internațional Brașov, aprobată de Guvern. Cei 21,5 km costă 739 de milioane de lei și ar trebui realizați în doi ani

Guvernul a aprobat în ședința de miercuri, 10 august, indicatorii tehnico-economici pentru realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav, anunță BZB.ro. Proiectul prevede realizarea unei căi ferate care să lege aeroportul de la magistrala CF Brașov – Sibiu, dar și dublarea liniei CF Bartolomeu-Ghimbav- Codlea și electrificarea liniei Brașov-Codlea, iar conform actului normativ aprobat de executiv, valoarea investiției este de 739.330.000 lei (inclusiv TVA).

Traseul de cale ferată care face obiectul acestui proiect are o are lungimea totală de 21,5 km, iar durata de execuție a investiției este de 24 de luni.

Demersurile pentru legarea aeroportului la rețeaua de căi ferate au fost începute în anul 2019 de președintele Consiliului Județean (CJ) Brașov, Adrian Veștea.

”Linia de racord va avea accesibilitate directă în aeroport și dinspre Făgăraș, oferind astfel posibilitatea de conectivitate la aeroport și a pasagerilor din zona Sibiu și Țara Făgărașului. Ne bucurăm că avem sprijinul Companiei Naționale de Căi Ferate «CFR SA» în asigurarea accesibilității directe la aeroport prin intermediul unei legături feroviare”, a declarat Adrian Veștea.

Președintele Consiliului Județean Brașov a precizat că proiectul urmează să beneficieze de finanțare europeană, prin Programul Operațional de Transport (POT), dar și de fonduri de la bugetul de stat, respectiv de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Amortizarea investiției în 50 de ani, varianta optimistă.

    Altfel, era mai utila o autostrada pana la aeroportul Sibiu sau Otopeni.

  2. O cale ferata inutila catre un aeroport ce va avea un numar redus de pasageri. Bani multi investiti din orgolii personale.
    Adica ce, sa nu avem si noi aeroport? Infrastructura pt sporturi de iarna este ca vai de ea, zapada e tot mai putina. Aglomeratie mare in oras si pe drumurile adiacente. Parcari putine.
    De unde trafic? De la Frankfurt? Londra? Viena?
    De la Bucuresti faci 30 de min cu procedurile de decolare si aterizare plus trei ore in aeroporturi.
    Dar, cu siguranta, nu am eu dreptate.

    • Daca ai vedea proiectul, trenul nu se opreste la aeroport sau se intoarce ci merge in circulara mai departe la Bod si va face parte din trenul metropolitan al Brasovului, nu e trenul de aeroport asa cum credeti toti.
      Ghimbavul si Codlea trebuie legate cu cale ferata moderna de Brasov pentru cei care fac naveta si nu mai vor sa foloseasca microbuzele alea insalubre.

  3. @RG
    Nu te supăra dar de la București nu gândești la proceduri de decolare. Dar și așa in Weekend probabil ar fi mai rapid. In schimb un tren rapid ar fi benefic între București – Brașov. In schimb dacă in sfârșit când aeroportul din Brașov va fi finalizată ar aduce un surplus de posibilități pt zona centrală( asta înseamnă venituri mai mari taxabile și benefic pt întregul buget). Iar aici mă gândesc la zona de afaceri și turism. Gândește castelul Bran la nici 30 minute de aeroport. Poiana Brașov/Sinaia tot așa. Sporturi de iarna accesibile și rapide de la aeroport. Dar dar pt mentalitatea ta de centru e greu de imaginat. In plus pt regiune ar fi fain sa treacă trenuri de distanța cu oprire la aeroport. De pilda gândește ca pilda Gatwick, sau Viena. Ai reușit sa treci peste gândirea ta înapoiată ?

    • @Xzxhhwc
      Prietene, trebuie sa recunosc – esti un adevarat vizionar. Dupa cum te lupti cu logica si cu limba romana, bag seama ca lucrezi la CJ Brasov.🤔🙃

  4. De ce acest proiect sau altele de interes local trebuie APROBAT de guvern?Doar ca sa acoperim spaga cu hartii!

    • Pentru ca e calea ferata a CFR si este inca o companie care apartine de guvern, nu exista regionalele acelea autonome. Da e vorba de reforma in administratie, nici metroul din Bucuresti nu are trebui sa apartina la Guvern dar iata…

      Cu PSDNL la guvernare asa va fi mereu si unii ca tine se vor intreba de ce si cum iar altora (majoritatii) nu ii pasa sau pur si simplu nu poate sa gandeasca pana acolo sa isi puna intrebarile astea. Statul face, statul drege, e normal

  5. De aia sunt ai noștri la guvern, sa avem ce manca și noi…..