G4Media.ro

Campanie de dezinformare marca Șor în Republica Moldova: cetățenii sunt îndemnați să…

Sursa foto: Photo 282616238 © Andrei F. | Dreamstime.com

Campanie de dezinformare marca Șor în Republica Moldova: cetățenii sunt îndemnați să voteze împotriva integrării în UE

O nouă campanie împotriva referendumului pentru integrarea europeană, denumită „Nu Acum”, este promovată intens pe site-uri și rețelele sociale din Republica Moldova, scrie Ziarul de Gardă.

Potrivit publicației, campania a fost lansată prin intermediul site-ului Nuacum.eu, folosind narațiuni și manipulări similare celor folosite de formațiunile și politicienii afiliați oligarhului fugar Ilan Șor.

„Drept persoană de referință a inițiativei este prezentat Octavian Calmîc, fost vicepremier și ministru al Economiei, iar de curând – președinte al unui Consiliu de experți, creat pe lângă partidul Șansă”, scrie portalul Stop Fals, preluat de zdg.

Cetățenii Republicii Moldova sunt îndemnați să voteze „NU” la referendum:

„Suntem cetățeni care ne-am unit pentru a atrage atenția asupra referendumului național din octombrie 2024 privind aderarea Republicii Moldova la Uniunea Europeană. Deși aderarea la UE ar putea aduce beneficii pe termen lung, credem că ar fi mai bine pentru Moldova să amâne acest vot, pentru a avea timp să înțeleagă implicațiile apartenenței la UE, să rezolve problemele interne cheie și să ne întărească unitatea națională”.

Campania Nu Acum are propria pagină de Facebook, cont de Instagram, canal de Telegram și profil pe X, unde periodic apar postări.

„Lozincile împotriva UE sunt expuse, de obicei, fără argumente, în postări, imagini și într-un video care preiau majoritatea narațiunilor false prezente pe platformele și canalele afiliate lui Ilan Șor sau cu conținut pro-Kremlin. Astfel, un video despre pretinse efecte distructive pe care le-ar avea aderarea la UE pentru fermierii moldoveni, publicat pe canalul de Telegram al campaniei, a fost preluat de diverse canale de dezinformare”, mai scrie zdg.

Numai pe Telegram, aceste postări au acumulat peste 220.000 de afișări.

De asemenea, videouri scurte și banere cu lozinca „Nu acum” sunt plasate pe unele site-uri cu conținut pro-rus. Campania este sponsorizată online, apărând pe Youtube și pe site-uri.

În Republica Moldova a început campania electorală pentru alegerile prezidențiale și referendumul care vizează integrarea țării în Uniunea Europeană, ambele programate pentru 20 octombrie.

Oligarhul pro rus Illan Șor a fugit din țară, după ce a fost condamnat la 15 ani de închisoare, pentru devalizarea mai multor bănci din Republica Moldova.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.