Campanie publicitară cu „sfinți” care au chipuri de medici și aureole care fac trimitere la COVID 19. Patriarhia o cataloghează drept ”blasfemie”
Pe mai multe panouri publicitare din București, dar și pe Facebook au apărut afișe în care medicii apar ca un fel de Sfinți Covid 19. Autoarea campaniei este Wanda Hutira, art director în cadrul agenției de publicitate McCann. Ea a declarat petru libertatea.ro că a ales să-i ilustreze pe medici ca sfinți la fel ca personajele care de-a lungul istoriei au fost beatificate datorită faptului că au dat dovadă de altruism.
„Uneori miracolele vin de la oameni. Acest serial de la Wanda Hutira face parte dintr-un nou proiect realizat de McCann Romania. Vrem să transformăm orașele în locuri care dau putere celor care au cea mai mare nevoie de ea în aceste zile, doctori. Merg pe străzi în drum spre cea mai grea treabă acum. Așa că am luat-o ca meseria noastră, ca comunitate creativă, să transmitem mesajul nostru de mulțumire ” medicilor. Fiecare artist cu o interpretare unică. Imaginile vor apărea în aer liber în toată țara. Vor veni și altele în curând! #susțineredoctorilor”, a scris pe pagina sa de Facebook Cătălin Dobre, executive creative director McCann.
În unele reprezentări apare un personaj care poartă halat, bonetă, ochelari de protecție, stetoscop și mască. După modelul icoanelor ortodoxe Pantocrator, acesta binecuvântează cu mâna dreaptă, în timp ce în stânga ține o foaie de observație medicală. În altă imagine apare o asistentă medicală cu mai multe mâini, ca în reprezentările zeului Shiva, creatorul și distrugătorul universului în mitologia hindusă. Toate personajele au capetele „aureolate” de un nimb care trimite în secțiune la excrescențele proteice de pe suprafața noului coronavirus SARS-Cov-2.
Demersul a fost apreciat de mulți internauți, dar la fel de mulți s-au arătat indignați.
Patriarhia Română a reacționat dur.
„Cred că este vorba despre o ridicolă campanie de promovare a unei viziuni distopice asupra situației provocate de pandemie. O încercare jenantă de rapt simbolic și maltratare vizuală a iconografiei creștine, situată sub semnul prostului gust hrănit de incultură și de o ideologie hidoasă care nu știe decât să caricaturizeze creștinismul. Cum altfel să explici deificarea iconică a unor personaje care trimit la imaginea medicului sublimată grotesc în aceea a unui «sfânt» cu aer hristic? Nu este vorba, deci, doar despre un demers blasfemiator, ci și de o ofensă adusă categoriei profesionale atât de onorabile a medicilor, care, ca noi toți, nu se cred cu certitudine sfinți sau mântuitori improvizați și nu pretind un cult public”, a declarat pentru basilica.ro, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu.
Pe lângă Patriahia Română, mai mulți medici s-au mobilizat și au cerut firmei de publicitatea să retragă afișele. „McCann România, RENUNȚAȚI IMEDIAT! Ați „creat” o BLASFEMIE! Eu în calitatea mea de medic, dar și ca om credincios, ortodox, sunt profund deranjată de această campanie”, a scris pe pagina sa de facebook medicul Adina Alberts.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
29 comentarii