Când se va circula pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva? CNAIR: În primă fază, vor fi restricții de viteză între 50 km/h și 90 km/h
Lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, construit de spaniolii de la Comsa, va mai sta un timp închis. Potrivit Companiei de Infrastructură (CNAIR), „lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, nu permit deschiderea traficului în condiții de confort si siguranță”.
Oficialii CNAIR spun că vulnerabilitățile și defectele majore descoperite de consultanții de la IPTANA, angajați să verifice lucrările executate de spaniolii de la Comsa cărora le-a fost reziliat contractul în august, sunt unele care nu pot fi remediate foarte repede.
„Au fost necesare investigații suplimentare pentru stabilirea soluțiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză”, spun oficialii CNAIR într-un comunicat de presă.
Restricțiile propuse:
- autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mica de 7,5 tone;
- viteza maximă de 90 km/h;
- viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi torențiale;
- viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 – km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobra (km 67+000 – km 67+500);
De asemenea, bucata de autostradă va trebui semnalizată corespunzător.
“Primele rezultate ale expertizei lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva ne-au confirmat că vom putea da în circulație doar în condițiile de restricții impuse de experți. De asemenea, subliniez că lucrările de la nodul Holdea trebuie sa fie recepționate într-un timp cât mai scurt, după parcurgerea procedurilor tehnice, astfel încât autostrada sa poată fi utilizată. Totodată, așteptăm ca în faza a doua a expertizei, în urma investigațiilor și analizelor efectuate de către specialiști, să fie identificate soluțiile de remediere a neconformităților din cauza cărora tronsonul nu a fost recepționat”, a declarat Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR.
Deschiderea circulației pe cei 21 de kilometri de șosea rapidă pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai ce vor fi remediate defecțiunile constatate la poduri. La cel peste Mureș ar putea fi nevoie de lucrări mai ample. Potrivit CNAIR sunt și probleme de rugozitate a asfaltului.
Constructorilor spanioli li s-a reziliat la finalul lunii august contractul pentru realizarea celor 21 de kilometri dintre Ilia și Coșevița, deși realizaseră 99% din lucrări. CNAIR și Ministerul Transporturilor i-au acuzat atunci pe spanioli că au lucrat prost. Aceștia s-au apărat, spunând că lotul 3 poate fi recepționat și deschis traficului, lucrările sunt conforme, dovadă fiind faptul că au fost acceptate de CNAIR care le-a achitat 94% din valoarea contractului.
În urmă cu o lună pe lotul construit de spanioli a apărut o fisură în asfalt cu o lungime de 15 metri și o lățime de un centimetru.
Foto: Autostrada Lugoj – Deva (Asociația Pro Infrastructură)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
4 comentarii