G4Media.ro

„Capcanele de miere” rusești nu au efect asupra spionilor francezi. Soțiile lor…

Sursa foto: pexels.com

„Capcanele de miere” rusești nu au efect asupra spionilor francezi. Soțiile lor știu deja/ Un documentar tv din culise face lumină asupra agenției franceze de informații externe

„Capcanele de miere” nu funcționează în cazul spionilor francezi, deoarece soțiile lor sunt obișnuite ca aceștia să aibă aventuri, a dezvăluit un documentar de televiziune despre echivalentul francez al britanicului MI6, scrie The Telegraph.

Agenții de informații din cadrul Direcției Generale pentru Securitate Externă (DGSE) au declarat că inamicii lor ruși au ajuns să realizeze că șantajul cu privire la luarea de amante este ineficient.

Fraza obișnuită de răspuns era „Dă-i drumul, soția mea știe deja”, a declarat un agent în Making of Secret Agents, un documentar de 90 de minute difuzat marți seară pe canalul public francez de televiziune France 2 și care a obținut un acces fără precedent la agenția de spionaj timp de mai multe săptămâni.

Agentul cunoscut doar sub numele de Nicolas, a cărui voce și față au fost blurate, spune: „Dezertorii din Uniunea Sovietică obișnuiau să vorbească despre „paradoxul francez”, și anume că dacă surprindeai un francez cu amantă spunându-i: „Te-am prins în flagrant cu o tânără de 22 de ani pe nume Tatiana, lucrează pentru noi sau îi spunem soției tale”, nu a funcționat.
„Asta pentru că în general spunea: „Haide, arată-i, va înțelege” sau „ea știe deja despre asta”.”

Anecdota făcea parte dintr-o explicație a motivațiilor din spatele potențialelor surse care fac jocul serviciilor secrete franceze, cunoscute în comerțul de spionaj sub numele de MICE, și anume: Money, Ideology, Compromise, and Ego (bani, ideologie, compromis și ego).

Dar fanii serialului francez de succes de spionaj The Bureau să fie atenți, realitatea este foarte departe de James Bond, cu excepția „unui vodka Martini ciudat”, potrivit unui agent, și este plină de „oameni obișnuiți care fac lucruri extraordinare folosind mijloace excepționale”, potrivit lui Bernard Emié, șeful spionajului francez până în decembrie 2023.

Decizia de a deschide ușile agenției pare să fie în parte un răspuns la presa negativă de care a beneficiat DGSE pentru o serie de aparente eșecuri recente.

Într-o secvență cheie, dl Emié, în vârstă de 65 de ani, apără viguros afirmațiile potrivit cărora serviciile de informații franceze au fost prinse pe picior greșit atunci când forțele rusești s-au masat la granița cu Ucraina în februarie 2022.

În timp ce Marea Britanie și America au avertizat în mod public că președintele rus Vladimir Putin avea intenția fermă de a invada Ucraina „în zilele următoare”, indicând chiar operațiuni cu steaguri false în timp real, francezii au continuat să nege că orice invazie era iminentă. Președintele Emmanuel Macron a fost aspru criticat pentru că a continuat să vorbească cu Putin, în ciuda escaladării.

„Când Rusia și-a declanșat războiul împotriva Ucrainei, DGSE avea aceleași informații tehnice ca și partenerii săi americani”, a insistat dl Emié. „Problema este atunci cum exploatezi și analizezi aceste informații și modul în care crezi că un eveniment va avea loc sau nu”, a spus el.

„CIA a luat decizia absolut respectabilă de a divulga informațiile pe care le deținea cu scopul de a-i descuraja pe ruși să își lanseze operațiunea. Aceasta este o politică pe care noi nu o urmărim Dar, în ceea ce privește informațiile, aveam același nivel de cunoștințe. În termeni simpli, nimeni nu a fost parte a cuiva din anturajul președintelui Putin cu acces la modul său personal de gândire”.

Anglo-saxonii

Într-o lovitură la adresa „anglo-saxonilor”, documentarul citează agenți care susțin că au furnizat dovezi fotografice care infirmă afirmațiile americane potrivit cărora fostul dictator irakian Saddam Hussein fabrica rachete Scud care puteau transporta arme de distrugere în masă.

Agentul a declarat că americanii au confundat imagini de covoare rulate într-o fabrică și tuburi de conducte de benzină cu rachete.

De asemenea, anglo-saxonii au tendința de a „arunca mai mulți bani pentru a căuta să stabilească contacte”, în timp ce francezii se bazează mai mult pe motive ascunse.

Documentarul include interviuri cu agenți care explică de ce s-au înrolat și secvențe în care aceștia învață să mânuiască arme de foc și să se apere singuri.

Noii agenți sunt trimiși în Paris pentru a încerca să stabilească noi contacte. Unul dintre ei trebuie să stea de vorbă cu un fan irlandez de rugby și să obțină adresa sa de e-mail, oferindu-i bilete gratuite la următorul meci. Planul funcționează.

Serviciile secrete franceze presupun că 90 la sută din încercările de a crea noi surse străine se vor încheia cu un eșec, iar 10 la sută cu un succes, „exact ca în viața reală”.

Tehnici de supraveghere

Sunt prezentate câteva tehnici de supraveghere. De exemplu, un agent arată cum înlocuiește un cablu HDMI dintr-un birou cu un altul care include un mic card SD care înregistrează toate înregistrările video, cum ar fi apelurile Zoom.

Un alt agent explică modul în care duce o viață dublă, conducând o afacere reală, cu angajați și clienți, dar îndeplinind și o a doua misiune prin intermediul acelei companii de colectare de informații.

Agenții explică cât de greu este să își ascundă slujba de familie, unul dintre ei spunând că au învățat să nu pună întrebări.

Un agent anonim a spus: „Majoritatea agenților secreți ai DGSE sunt sub acoperire diplomatică în ambasade. Nu este vorba de James Bond. Nu avem un Walther PPK în buzunar. Un Martini cu vodcă ciudat este posibil.”

„În general, ne bazăm mai mult pe subtilitate și discreție și pe manevrarea riguroasă a mijloacelor de comunicare decât pe un M4 sau un Glock [ambele tipuri de arme].”

Documentarul se deschide cu membri ai DGSE care fac o distincție între „agent secret” și „spion”, care este un titlu de muncă mai restrâns și reprezintă doar o parte din activitatea agenției. Rolul agentului secret este de a „culege informații în străinătate pentru a proteja Franța”.

Cu toate acestea, acest lucru se întâmplă adesea din spatele unui birou.

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...