Capri Holdings se confruntă cu o scădere accentuată a veniturilor și incertitudini legate de viitor
Capri Holdings, compania deținătoare a brandurilor de lux Michael Kors, Versace și Jimmy Choo, trece printr-o perioadă dificilă, cu o scădere de 16,4% a veniturilor în trimestrul al doilea și o pierdere a încrederii în piață. CEO-ul John Idol și-a exprimat dezamăgirea față de aceste rezultate, pe care le-a atribuit unei „cereri globale în scădere pentru produsele de lux”.
Venitul net al companiei a scăzut cu 73%, ajungând la 24 de milioane de dolari (20 de cenți pe acțiune), comparativ cu 90 de milioane de dolari (77 de cenți pe acțiune) în aceeași perioadă a anului trecut.
„În general, am fost dezamăgiți de rezultatele din al doilea trimestru, deoarece performanța a continuat să fie afectată de cererea globală scăzută pentru bunuri de lux,” a declarat Idol, citat într-un comunicat.
Toate cele trei branduri ale companiei au înregistrat scăderi în acest trimestru. Versace a avut o reducere de 28,2% a veniturilor, ajungând la 201 milioane de dolari, cu vânzările din America de Nord în scădere cu 33%, ceea ce a dus la pierderi operaționale de 3 milioane de dolari. Michael Kors a raportat o scădere de 16% a veniturilor, până la 738 de milioane de dolari, cu o reducere de 43% în vânzările din Asia, în timp ce Jimmy Choo a fost singurul brand care a înregistrat o creștere modestă de 6,1% a veniturilor, până la 140 de milioane de dolari.
„Versace, Jimmy Choo și Michael Kors continuă să atragă consumatorii, dovadă fiind cele 10,9 milioane de noi clienți adăugați în bazele noastre de date, o creștere de 13% față de anul trecut,” a declarat Idol, subliniind încrederea pe care o are în „valoarea și rezonanța puternică a celor trei case iconice.”
Capri fusese de acord cu vânzarea holdingului către Tapestry Inc. compania-mamă a Coach, într-o tranzacție de 8,5 miliarde de dolari semnată în august 2023. Cu toate acestea, declinul afacerii a devenit mai pronunțat între timp, iar luna trecută un judecător federal a blocat achiziția, invocând îngrijorări că ar crea un jucător prea influent pe piața de lux.
Capri și Tapestry au făcut apel la această decizie, dar analiștii sunt sceptici că tranzacția va avea loc, mai ales având în vedere că un eventual proces ar putea depăși data limită a acordului, stabilită pentru 10 februarie.
Capri nu a oferit îndrumări financiare și nu a organizat conferințe cu investitorii de la anunțarea tranzacției, lăsând Wall Street-ul să speculeze asupra viitorului companiei. Unii analiști consideră că o schimbare drastică ar putea implica vânzarea unor branduri, precum Versace și poate Jimmy Choo, în timp ce Michael Kors ar putea fi restructurat într-o entitate separată.
Neil Saunders, director general la GlobalData, a comentat că „una dintre problemele centrale este că managementul și-a pierdut complet focusul în ultimul an.” El a adăugat: „Capri se află într-o situație critică. Afacerea este într-o stare mai proastă ca niciodată, fără un plan coerent de redresare și nu există un salvator care să apară la orizont.”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank