G4Media.ro

Care a fost cea mai mare tendință în moda anului 2024? Ei…

Sursa foto: flickr.com

Care a fost cea mai mare tendință în moda anului 2024? Ei bine, depinde pe cine întrebi

Pentru o anumită categorie de tineri din generațiile Z și millennials, conectați cu lumea digitală, ar fi putut fi energia haotică, pregătită pentru rave, inspirată de Brat, albumul lui Charli XCX. Pentru un alt subgrup „foarte atent, foarte demn” al aceleiași generații, ar fi putut fi luxul subtil. Pentru adevărații pasionați de podiumuri, ar fi putut fi revenirea stilului boho chic, reînviat în colecțiile de toamnă din martie prin debutul lui Chemena Kamali la Chloé. Sau poate vibe-ul western lansat de Pharrell Williams la Louis Vuitton în ianuarie și accentuat de Beyoncé prin turneul Cowboy Carter, relatează Vogue Business.

Dar dacă cel mai mare trend nu a fost, de fapt, un trend?

În sondajul anual realizat de Vogue Runway printre peste 100 de profesioniști din industrie — de la editori și scriitori la stiliști, modele și designeri — 50,2% dintre respondenți au declarat că „tendințele sunt pe cale de dispariție”.

Această afirmație este parțial adevărată, reflectând oboseala față de micro-tendințe și starea fragmentată actuală a modei — alimentată, în parte, de rețelele sociale și algoritmii acestora — plus un strop de cinism din partea industriei. Totuși, opinia celor din Vogue Runway nu este departe de realitate. Nu este neapărat adevărat că tendințele au dispărut — ele continuă să existe și să influențeze industria modei (le detaliem aici). Mai degrabă, tendințele de astăzi se schimbă rapid, influențate de direcțiile momentului, iar internetul creează iluzia că sunt mai mari decât sunt de fapt.

Un exemplu este Brat, care a evoluat rapid dintr-un album într-o mișcare culturală. Sub influența stilistului Chris Horan, Charli XCX a trecut de la statutul de favorită de nișă la cea mai mare vedetă pop a anului — și una dintre cele mai bine îmbrăcate. Horan a explicat că a fost esențial ca piesele purtate de Charli să fie autentice pentru personalitatea ei și să pară reale, adică accesibile din punct de vedere estetic (mai degrabă decât economic).

„Vedeam cum oamenii care participau la concerte reușeau să reproducă look-urile, pentru că erau purtabile”, a spus Horan despre turneul Sweat, în care Charli a cântat alături de Troye Sivan și care a fost cel mai căutat turneu muzical pe Google Trends anul acesta. De aceea, estetica Brat a devenit o idee atât de vandabilă, deși provine dintr-un album cu un sunet relativ de nișă. Charli a colaborat cu H&M și a fost imaginea campaniilor pentru Acne Studios și Google Shopping.

Cu toate acestea, Brat nu a dominat moda și cultura în întregime în 2024. A avut un impact puternic în segmentele în care a rezonat, mai ales în rândul generației Z. Acest lucru ar trebui să fie un semnal pentru brandurile de lux și cele de retail în 2025.

Un alt exemplu este revenirea stilului boho, remarcată după primul show Chloé al lui Kamali. Boho a avut un avânt pe podiumuri și în rândul celebrităților precum Rihanna, Beyoncé, Maya Rudolph și Sienna Miller. În sondajul Vogue Runway, boho a fost votat a doua cea mai mare tendință a anului, cu 16,3% din voturi. Deși nu este o noutate, revenirea sa ca tendință autentică reflectă dorința de escapism și frumusețe în fața vremurilor tulburi.

În schimb, luxul subtil (quiet luxury) reprezintă o idee sterilizată a modului în care arată bogăția, corelată cu ascensiunea conservatorismului cultural și a unor idei mai tradiționale, atât online, cât și offline.

Astfel, 2024 a fost un an al contrastelor: de la subtilitatea luxului la energia rebelă a Brat și revenirea nostalgică a stilului boho. Totuși, niciuna dintre acestea nu a reușit să definească mainstream-ul în totalitate. Algoritmii fac lucrurile să pară mai mari în lumea digitală decât sunt în viața reală, iar tendințele „mari” devin tot mai greu de găsit. Pe măsură ce moda de lux se reorganizează pentru 2025, rămâne de văzut ce va defini anul următor.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.