Carieră: Mulți elevi nu se așteaptă să urmeze studii înalte, deși au rezultate foarte bune / Școlile îi pot ghida pe tineri cum să-și finanțeze educația – raport OECD
Elevii, mai ales cei care provin din medii dezavantajate, trebuie încurajați să-și stabilească ținte cât mai înalte, dar realiste pentru traseul lor prin școală, pentru că pe măsură ce tehnologiile avansează, cererea de forță de muncă de înaltă calificare va crește. Aceasta este concluzia unui nou raport OECD elaborat pe baza celor mai recente rezultate PISA, raport care arată diferențele mari între așteptările elevilor privind viitoarea carieră și abilitățile efective ale acestora, mai ales în cazul elevilor din medii defavorizate.
- Raportul, publicat spre finalul lunii februarie a.c., încearcă să răspundă la întrebarea: sunt așteptările pe care le au elevii cu privire la viitoarea carieră pe măsura abilităților lor?
În cazul României, raportul arată, grafic, faptul că sub 10% dintre elevii din medii avantajate, care se așteaptă să aibă o ocupație de înaltă calificare, nu se așteaptă să termine un program de învățământ terțiar. În același timp, această lipsă de așteptare privind finalizarea unor programe de învățământ terțiar se întâlnește la aproape 50% dintre elevii care provin din zone dezavantajate, dar care se așteaptă să aibă slujbe de înaltă calificare.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu