Carlos Tavares (Stellantis) nu exclude închiderea unor uzine auto, în fața avansului Chinei pe piața europeană
Nori negri se profilează la orizont pentru sectorul auto. Carlos Tavares, șeful Stellantis, nu exclude închiderea de fabrici în cadrul grupului său, în timp ce producătorii chinezi își intensifică anunțurile de deschidere de noi unități de producție în Europa, potrivit Le Figaro.
„Închiderea granițelor pentru produsele chinezești este o capcană (…) Ei vor trece peste bariere investind în fabrici în Europa. Aceste fabrici vor fi finanțate parțial prin subvenții de stat în țările cu costuri reduse”, a explicat directorul general al Stellantis pentru cotidianul Les Echos duminică, 13 octombrie. Vehiculele electrice chinezești vândute în Europa vor fi supuse unei taxe de import de până la 45 % de la sfârșitul lunii octombrie. Unii producători, cum ar fi BYD, au anunțat deja că deschid fabrici în Europa pentru a evita aceste suprataxe. Carlos Tavares a răspuns: „Nu putem exclude nimic. Dacă chinezii dețin o cotă de piață de 10% în Europa la sfârșitul ofensivei lor, înseamnă că vor produce 1,5 milioane de mașini. Asta reprezintă șapte uzine de asamblare. Producătorii europeni vor trebui fie să le închidă, fie să le transfere chinezilor”.
Volkswagen a vorbit primul despre închiderea uzinelor din Germania. „În ceea ce ne privește, nu există niciun motiv să acceptăm o deteriorare a performanțelor noastre în cazul în care chinezii fac progrese în Europa, chiar dacă vom menține pragul de rentabilitate (numărul de mașini necesare pentru a recupera costurile fixe) sub pragul de 50% din activitate”, a subliniat el.
O nouă echipă de conducere
Confruntat cu dificultăți în America de Nord și Europa, șeful Stellantis și-a revizuit echipa de conducere, înlocuindu-și în special directorul financiar. Grupul auto a confirmat, de asemenea, pensionarea lui Carlos Tavares, în vârstă de 66 de ani, la finalul mandatului său, în ianuarie 2026. „Sprijinul unanim al consiliului de administrație și al președintelui acestuia, John Elkann, va permite tuturor să-și recapete concentrarea și să lucreze cu seninătate până la sfârșitul contractului meu, la începutul anului 2026”, a declarat șeful grupului celor cincisprezece mărci (Fiat, Peugeot, Chrysler etc.). Anterior, Stellantis își revizuise puternic în scădere obiectivele de marjă pentru 2024, în timp ce de la crearea grupului în 2021 publica marje de peste 10%.
„Dacă contextul face ca atingerea acestui obiectiv să fie complet stupidă, nu ne vom agăța de el cu orice preț. Nu suntem nebuni”, a declarat Carlos Tavares. Tavares continuă să se opună oricărei amânări a înăspririi standardelor europene de emisii pentru gazele care încălzesc planeta și regretă că Stellantis este „fitilul disputelor dintre Uniunea Europeană și unii dintre membrii săi, precum Italia, care doresc să revină asupra deciziilor luate”. „Astăzi, susținerea sau opoziția față de vehiculele electrice este un clivaj politic”, a declarat el pentru Les Echos. Întrebat apoi de postul de televiziune LCI : „Franța are nevoie de migranți pentru ca fabricile dumneavoastră să funcționeze?”, Carlos Tavares a răspuns : „această problemă începe cu rata natalității”. Dar „dacă Franța vrea să continue să își crească bogăția pentru a servi stilul de viață al populației sale, are nevoie de migranți”, a spus el.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank