Cascadoria scandaloasă prin care Lucian Bode a încercat să abată atenția de la președintele Klaus Iohannis în scandalul celor 600 de BMW-uri pentru Poliție: USR e de vină!
Ministrul de Interne Lucian Bode a încercat să arunce pe USR eventuala vină pentru achiziția celor 600 de BMW-uri de poliție de la prietenul președintelui Iohannis, Michael Schmidt. Manevra de PR e uluitoare și scandaloasă. Ministrul Bode vrea să ne explice că albul e negru, că USR e autorul licitației dubioase pe care, culmea!, fix USR a denunțat-o. Totul e o perdea de fum însă. Scopul e să îl scoată, cu ajutorul presei prietene, pe președintele Klaus Iohannis din scandal și să transforme afacerea într-un banal scandal de partid USR-PNL.
Să nu uităm nici un moment de unde a pornit scandalul. Poliția Română, subordonată ministrului PNL Lucian Bode, a atribuit un contract cadru de 600 de BMW-uri firmei Automobile Bavaria, deținută de Michael Schmidt, prietenul președintelui Iohannis. Sindicatul Europol și USR au acuzat trucarea licitației prin impunerea unor condiții restrictive și discriminatorii, care ar fi favorizat participarea unui singur concurent: Automobile Bavaria.
Ministrul Lucian Bode a susținut joi, într-o conferință de presă, că USR nu doar că știa de achiziția Poliției Române, ba chiar ar fi acceptat condițiile restrictive. Cum? Bode a prezentat câteva fragmente dintr-un contract de finanțare și o presupusă anexă tehnică din 2021 dintre Ministerul Transporturilor (condus atunci de Cătălin Drulă) și IGPR, prin care Ministerul Transporturilor, în calitate de gestionar al fondurilor UE punea la dispoziția Poliției Române (IGPR) fonduri europene pentru un proiect de monitorizare a traficului rutier.
Manevrând câteva frânturi de documente și refuzând ulterior să pună la dispoziția presei documentele integrale, ministrul Bode a încercat să acrediteze ideea că Drulă și Cristian Ghinea (ministrul Fondurilor Europene) au încuviințat condițiile tehnice ale viitoarei licitații suspecte de trucare. Mai mult, Lucian Bode a amestecat în demonstrație și o hotărâre de guvern semnată în 2020 de premierul de atunci, Ludovic Orban (ex-PNL, actual Forța Dreptei).
Cascadoria de PR a ministrului Bode nu stă în picioare dintr-un motiv simplu. Acea specificație tehnică, sub forma unei anexe, nu apare în contractul făcut public ulterior de Cătălin Drulă, iar anexele nu sunt asumate prin semnătură. În plus, potrivit experților în achiziții publice consultați de G4Media, nici o astfel de anexă nu poate fi preluată ulterior într-un caiet de sarcini dacă ea ar fi contrară legii.
Apărarea șubredă a ministrului Bode pică deci. La fel cum necredibilă e și constatarea corpului său de control, trimis în verificări la Inspectoratul General al Poliției Române, care arată că procedura de achiziție a fost legală și corectă.
De fapt, ministrul Bode a încercat prin cascadoria de PR de joi să anihileze atacul politic al USR și al Forței Dreptei, care au depus împreună o moțiune simplă împotriva sa în Camera Deputaților. Lui Bode nu îi e teamă de rezultatul moțiunii, ci de scandalul creat și greu de evitat până și pentru televiziunile plătite gras de PNL.
De remarcat că atacul de joi al ministrului PNL Lucian Bode a fost prefațat de o primă ieșire în același sens a ministrului PSD Sorin Grindeanu, care a lansat o acuzație similară într-un interviu.
Scopul coaliției de guvernare PSD-PNL și al întregului stat român e extragerea numelui lui Klaus Iohannis din scandalul BMW. E o afacere care riscă să îi arunce în aer restul de mandat prezidențial, oricum umbrit de eșecul marilor reforme promise în 2014 și 2019, dar și să îi reducă la zero orice șansă de a ocupa un post în UE sau NATO.
Să nu uităm. Predicatul inițial al scandalului e unul cu potențial devastator pentru PNL și Klaus Iohannis: un ministru PNL acoperă o licitație suspectă cu mașini de lux (38.000 de euro bucata) pentru Poliție, în vremuri de criză, licitație câștigată de prietenul președintelui propulsat de PNL.
Iar justificarea ministrului Bode pentru specificațiile tehnice care au dus la achiziția de BMW-uri e cu adevărat halucinantă: nu doar BMW s-ar fi calificat la licitație, ci și alte patru mărci de lux: Mercedes, Jaguar, Volvo și Alfa Romeo.
Exact cum a scris Dan Tăpălagă cu o zi în urmă, după discursul șefului SRI, Eduard Hellvig: ”Generația care mănâncă” nu sunteți voi. Nici nu veți fi prea curând. Ci tot ei, cu oamenii lor infiltrați peste tot, în agenții, în ministere sau în companii de stat, instalați la datorie pe sinecuri bănoase să vegheze asupra țărișoarei. Parcă niciodată n-au fost atât de mulți și la vedere.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
44 comentarii