G4Media.ro

Căștile Vision Pro de la Apple i-au impresionat pe analiști/ Cum cred…

sursa foto: Pixabay

Căștile Vision Pro de la Apple i-au impresionat pe analiști/ Cum cred aceștia că vor evolua vânzările dispozitivului de 3.499 de dolari

Analiștii consultați de Reuters au lăudat căștile Vision Pro lansate de Apple pentru tehnologia sa impresionantă, dar au avertizat că vor mai trece câțiva ani până când căștile de realitate augmentată de 3.499 de dolari vor fi adoptate pe scară largă.

Dispozitivul, căruia investitorii i-au oferit o primire călduță, a marcat prima linie nouă de produse a companiei de la lansarea Apple Watch în urmă cu aproape un deceniu.

Directorul general al Apple, Tim Cook, a declarat că ar putea declanșa zorii „calculului spațial”, în care conținutul digital se îmbină cu lumea fizică, la fel cum iPhone a schimbat lumea telefoanelor mobile. Această viziune, au spus analiștii, ar putea dura ceva timp până la materializare, deoarece prețul ridicat va descuraja probabil majoritatea cumpărătorilor, iar produsul nu are o utilizare clară dincolo de divertisment pe o piață încă incipientă a realității augmentate (AR).

„Apple a dovedit că are o viziune asupra rolului pe care tehnologia AR l-ar putea juca pentru consumatori… iar Vision Pro a arătat elegant/diferențiat față de operatorii tradiționali și a avut o performanță cu un potențial clar”, au declarat analiștii Morgan Stanley.

„Cu toate acestea, Vision Pro nu este pregătit pentru consumul de masă”, au adăugat ei, menționând, printre altele, un pachet de baterii externe voluminoase și lipsa unei „aplicații ucigașe”.

Unii analiști au avertizat, de asemenea, că ofertele AR mai ieftine de la liderul de piață Meta Platforms ar putea fi un impediment, deoarece Meta Quest 2 se vinde la 299 de dolari, iar succesorul său prezentat săptămâna trecută, Meta Quest 3, are un preț de 499 de dolari.

„Deși Apple va reprezenta pentru Meta cea mai mare provocare de la intrarea proprietarului Facebook în acest segment, nu va putea depăși Meta în ceea ce privește livrările”, a declarat Harmeet Singh Walia, analist senior la Counterpoint Research.

Acesta a adăugat însă că Apple ar putea să nu fie nevoie să domine piața în ceea ce privește livrările pentru a deveni cel mai important jucător.

„La fel ca în cazul smartphone-urilor, în care Apple are de obicei o cotă de profitabilitate de peste 80% cu o cotă de aproximativ 20% din livrări, ar putea deveni cel mai de succes jucător fără a deveni cel mai larg adoptat”, a spus Walia.

Incertitudinea cu privire la vânzările Vision Pro a determinat, de asemenea, o gamă largă de previziuni privind livrările preconizate ale acestuia odată ce dispozitivul va fi pus în vânzare anul viitor.

Christine Wang, analist la KGI Securities, a declarat că se așteaptă la livrări de 200.000 de unități în primul an, în timp ce Credit Suisse a prezis că Apple ar putea livra peste 1 milion de unități în această perioadă.

Pentru comparație, Apple a vândut peste 1,4 milioane de iPhone-uri în primul an de la lansare, obținând vânzări de 630 de milioane de dolari.

Acțiunile Apple au scăzut marți cu 0,7%.

Cu toate acestea, mai mulți analiști consideră că firma și-a creat o situație „fără pierderi” prin intrarea în AR.

James Cordwell, de la Atlantic Equities, a declarat că „dacă dispozitivul ar conduce în cele din urmă la o schimbare de platformă de la telefonia mobilă la AR, Apple s-a poziționat pentru a-și extinde poziția de lider din era smartphone-urilor la această nouă epocă”.

„Dacă nu reușește să câștige tracțiune, atunci cel mai probabil va fi din cauză că VR/AR este un punct mort din punct de vedere tehnologic, extinzând astfel dominația smartphone-ului ca principal dispozitiv de consum.”

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...