Cât de pregătită este România pentru adaptarea la educația online? Nou raport realizat de OECD pe baza testelor PISA / Expertul Andreas Schleicher: Elevii vor deveni mai pretențioși când va reîncepe școala
Cele mai multe țări dintre cele incluse în ultima evaluare PISA nu sunt pregătite pentru lumea învățării în medii digitale, cu toate oportunitățile acesteia, într-o vreme în care, sub presiunea crizei Covid-19, școala online s-a transformat dintr-o opțiune de preferat într-un proces vital pentru educație. Așa crede, pe baza unei analize a datelor PISA, expertul internațional în învățământ Andreas Schleicher, directorul pentru Educație al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), într-un nou editorial publicat pe Oecdedutoday.com. Cât de bine stă România, prin prisma evaluărilor PISA? Nu prea strălucit, după cum reiese dintr-un nou raport cadru al OECD pentru “un răspuns educațional la Pandemia Covid-19 din 2020”, dat publicității săptămâna aceasta.
- Separat, într-un interviu acordat ONG-ului dedicat educației HundrED, același Andreas Schleicher atragea atenția, zilele trecute, asupra faptului că educația e într-un punct de unde nu se mai poate întoarce acolo de unde a plecat, iar schimbarea în atitudini va fi inevitabilă.
“Ce e clar este că elevii și studenții vor deveni mai pretențioși atunci când se vor întoarce la școală. Le vor spune profesorilor cum învață mai bine, din ce își doresc să învețe și cum le place să învețe, iar profesorii nu vor mai putea să predea așa cum au făcut-o mereu în trecut. În această situație, am putea să învățăm cum să răspundem unor nevoie mult mai diverse ale elevilor și să reducem inechitatea care există în sistemele clasice de predare”, afirmă Andreas Schleicher în interviul citat.
De ce nu se mai poate întoarce educația de unde a plecat? Pentru că acel punct de plecare a prins foarte multe țări nepregătite pentru transformările prin care educația trece în această perioadă. Pentru că, după cum reiese din interviul acordat HundrED.org de către Andreas Schleicher, crește gradul de utilizare a tehnologiei și dependența de aceasta, în timp ce se simt tot mai profund și diferențele mari între elevii din mediile favorizate și cele din mediile defavorizate.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
10 comentarii