G4Media.ro

Cătălin Drulă, despre situația de la metrou: Circulă un fake de la…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Cătălin Drulă, despre situația de la metrou: Circulă un fake de la sindicate că s-a pus batista pe țambal. Acțiunile penale continuă, nu negociem legea. Vom cere banii de la Rădoi și sindicat

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat miercuri, la finalul ședinței de guvern, că acțiunile penale împotriva sindicatului de la metrou continuă, iar în paralel va fi depusă o acțiune în instanță pentru ca sindicatul să plătească pagubele produse în urma grevei de vinerea trecută.

”Au apărut niște povești în ultimele 24 de ore. Circulă un fake de la sindicate, că s-ar fi pus batista pe țambal. E complet fals. Și acțiunile penale depuse la DNA și DIICOT continuă. Nu negociem legea – s-a lucrat zilele trecute, poliția a identificat 350 dintre participanții la blocarea metroului și le mulțumesc Nu există nici o intenție de a da un pas înapoi. Azi, Metrorex depune o acțiune la Tribunal pentru despăgubirea de către sindicatul USLM. Vom cere banii de la Rădoi și sindicat, 2.8 milioane de lei. Chiar ei au semnat că au oprit voluntar lucrul vineri”, a declarat Cătălin Drulă.

El a precizat că toate celelalte căi de tragere la răspundere a celor vinovați merg înainte.

”În Metrorex, legat de salarizare și de personal – e matematic și contabil imposibil să rămână la fel. Există doar variante matematice simple: ori se acceptă o renegociere a salariilor, ori se ajunge la disponibilizări, sau varianta 3 – insolvența. O companie în insolvență poate face și scăderi de salarii, și concedieri”, a mai spus ministrul Transporturilor.

În ceea ce privește spațiile comerciale de la metrou, Drulă a subliniat că există o somație care expiră la 2 aprilie, ”după care mergem înainte cu evacuarea lor, demolarea lor – toate căile legale”.

Foto: Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor. Sursa: Inquam Photos / Octav Ganea

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

80 comentarii

  1. Excelent. Hai ca se misca lucrurile!

    • Mafiotul Rădoi trebuie trimis urgent lângă celălalt infractor pesedist, Dragnea !
      Am inteles ca, de când cu legea lui Murdarel Toader, aia cu recursul compensatoriu, sunt locuri garla la Rahova .

    • @Rambo… excelent…asta fi fost singurul lucru bun facut de Tudorel „iievaluuare” Tuader..sa fi „pregatit patutzurile la noi in celula”!! 😀

  2. Go ahead! Numai sa-i aud numele lui Radoi imi provoaca greata…

    • Ia cu Raluca Turcan și cu Vlad Voiculescu ca să-ți treacă greața. Vai de mama care te-a făcut că sunteți proști grămadă!

    • Eugen, esti o mizerie umana, cancerul acestei tari. Tu si cu tot PSD-ul tau.

      Numai venin ai pentru cetatenii acestei tari, parazitule.

    • Dar cum ți-ar suna: ”Ion Rădoi inculpat pentru delapidare, evaziune fiscală, incitare la încălcarea legi, etc….”.?

    • Eugen esti o mizerie de om! Cand esti singur cu tine, cum te minti ca sa poti sa dormi linistit?

    • huie migien

    • Ba da cati prosti aici.
      Sa va spun cum sta treaba, ca vad ca habar nu aveti dar comentati. In 2017 era ministru transporturilor de la PSD. Negocieri pentru salarii sporuri cu sindicatul Metrorex. Acelasi Radoi, aceleasi acuze. Ca sindicatele inchiriaza spatiile comerciale de la metrou. Vedeti vre-o asemanare? Deci sa inteleg ca atunci Radoi nu era psdist?
      Ca salariile sunt mari la metrou. Asta este doar din cauza ca angajatii de la metrou au sindicat puternic, care a stiut sa negocieze in favoarea lor. Toti prostii, nerepresentati sindical considera un abuz. Abuz e sa profiti de pozitia ta dominanta si sa impui scaderi de salarii si disponibilizari.
      Aseara la psdistul SIlviu Manastire (B1) spunea cum a aparut marirea de 18% de anul trecut, acea marire zis ilegala de catre Drula. Anul trecuta s-a deschis magistrala 5, iar ca orice lucru in Romania, ne-a prins nepregatiti, adica s-a deschis magistrala, dar fara personal sa deserveasca magistrala – trebuiau angajati si scoliti oameni. Mistretul transporturilor a avut „geniala” idee sa ia personal de pe celelalta magistrale sa mute pe magistrala 5. Atunci sindicatul a zis, OK dar mariti salariile cu 18%. Justificarea foarte rationala pentru cei cu cap. Luati din personalul de pe celelalte magistrale, deci vor ramane mai putini oameni, care vor trebui sa lucreze mai mult. Deci trebuie platiti mai mult. Altfel, mult noroc la angajari. Banii care i-au primit marire ar fi fost cheltuiti oricum pe salariile noilor angajati.
      Acum minunatul Drula zice ca vrea sa faca disponibilizari. Intotdeauna, in Romania, dar si in toata lumea, lipsa personalului duce la scaderea calitatii serviciilor. Deci prostii care vor suferi, vor fi cei ce folosesc metroul. Din mecanici nu poti da afara, dar vei da de la curatenie, intretinere/revizie vagoane etc. Iar atunci metroul va deveni un loc periculos, insalubru.
      Sindicatul va plati pentru pagubele de la metrou. O utopie. Peste tot in lume se protesteaza, niciodata sindicatul nu plateste.
      Metroul merge in pierdere. La nivel mondial nu cred ca exista metrou nesubventionat de stat. Nu vreti sa il subventionati? Lasati-i sa cresca pretul biletelor. Mai exista in Europa metrou ieftin ca la noi?

  3. Băi Drulă, băi boule, lasă dracu războiul cu Rădoi, vezi că CNAIR-ul trebuie să plătească despagubiri unei firme în valoare de 100 de milioane de euro. Rezolvă această problemă și apoi poți șterge pe jos cu Rădoi, ți-l aduc eu de ceafă. Ocupate băi dobitocule de lucrurile cu adevărat importante în țara asta, nu de mizilicurile care dau bine la prostimea frustrată din România. Abia ai venit în acest minister și te ocupi de răfuieli personale, nu ți-ar fi rușine!!!

    • Bai jigodie bugetara, stii cat mancati voi specialii de la metrou din buget? Arunca o privire.

      Ne-am saturat de voi. Nu va mai convin salariile de 6k net si spor de spor la spor? Plecati la privat ba, ca nu va tine nici dracu cu forta la stat, daca e asa rau si nu mai rezistati. PLECATI LA PRIVAT!

      Ati fortat un oras intreg sa se inghesuie in busuri, in plina pandemie, criminalilor. Si sper din suflet sa platiti cu jobul, cu buzunarul si cu libertatea, asa cum o cere legea.

    • Dezinformați. Firma a mers în instanță și a cerut despăgubiri în valoare de 100 mil. euro. Este o diferență între a solicita ceva și a primi acel ceva, iar între ele există un proces legal de analiză obiectivă a datelor și a indicatorilor.
      Problema este că firma are probleme financiare (este în insolvență), nu are bonitate, a trimis o ofertă sub-evaluată (280 de milioane lei în loc de 620 de milioane lei, cât era estimarea inițială pentru acel lot) și de-asta nici nu a reușit să valorifice șansele care i-au fost oferite constant anii aceștia de a progresa cu lucrările. Astea sunt informații publice. Probabilitatea de câștiga procesul în instanță este <50% dacă ne uităm obiectiv la date:

      – Termenele erau de 4 luni pentru proiectare și 12 luni pentru execuție.
      – Din 2016 până în 2021 stadiul lucrărilor este de sub 40%.
      – În ultimele 5 luni, lucrările au avansat cu doar 1%.

      Știți matematică, corect?

    • huie migien!

    • @eugenia de ce nu ar putea sau trebui sa se ocupe si de una si de alta?

    • CE idiot a putut să scrie un astfel de comentariu

    • @Diana Rd, Doamne ferește, ii răspundeți lui @Eugen?! Credeți că – l puteți lumina?! E imposibil!

    • Diana, eu asta cer de la ministrul transporturilor, să de ocupe de această problemă încât să nu ajungă să plătească acea suma colosală. Citez din articolul publicat de g4media: „Constructorul român Straco cere Companiei de Drumuri daune de aproape 100 de milioane de euro (461 milioane lei), după ce Tribunalul București i-a dat dreptate și a decis să suspende rezilierea contractului dispusă de CNAIR pe lotul Cheţani – Câmpia Turzii de pe Autostrada A3 Transilvania.
      Deci Tribunalul București i-a dat dreptate firmei Straco, așa că ministerul transporturilor mai are puțin si o să fie bun de plată. Sper să ai dreptate iar adevarul să fie de partea CNAIR-ului, dar știi cum este justiția la noi, cei cu șanse mai mici, câștigă mai mereu, mai ales în fața indolenței statului Român.

    • Dovedește că se ocupă cam de tot! Sigur că nu poate să facă micro-management cu fiecare din cei ~60.000 de angajați ai ministerului, dar pentru asta are manageri în fiecare din companiile din subordine pe care-i ghidează și îi monitorizează prin ședințe periodice strategice și operaționale. Toți cei care îl critică – se fac că nu văd cum în toate intervențiile sale publice dovedește că știe din memorie datele tehnice din sutele de contracte în derulare, prevederile legislative, aspecte legate de management general și economie, toate la un nivel de detaliu incredibil care ar face invidios orice tocilar respectabil. Drulă comunică & performează mult peste nivelul pe care l-am văzut la alți miniștrii, sincer, și peste 2 -3 ani de mandat se vor vedea și rezultatele concrete ale acțiunilor/”faptelor”/ reformelor sale de astăzi.

  4. Ce bani bă? La pușcărie cu ei!!!!!

  5. Legea trebuie respectata de toata lumea, spatiile comerciale sa functioneze daca sunt legale, iar cei care incalca legea sa raspunda penal si sa plateasca din buzunar pagubele. Nu este normal ca un intreg oras sa fie afectat de cativa indivizi ca acest Radoi.

  6. Bravo,da-i-naite,asa trebuie lucrat cu mafiotii fara jumatati de masura!

  7. Radoi, imi e ca te-ai incurcat cu cine nu trebuie.

    Drula are acum absolut tot interesul sa mearga pana la capat. Situatia financiara o cere (nu poate ministerul sa dea 20% din buget pe subventia Metrorex), plus ca are si suportul public al bucurestenilor pentru asta. Ca bucurestenii nu mai au chiar nicio intelegere pentru grevele lui Radoi &Co, dupa ce au iesit in presa statele de plata ale angajatilor Metrorex.

  8. Felicitări Drulă, ai respectul meu și a milioane de romîni onești.
    Sper să nu fie ultima acțiune legitimă.

  9. Doar gargara… conform legii dialogului social e moarta partea cu prejudiciile…

    • Pai tocmai asta e buba, sindicatele au incalcat legea dialogului si au produs pagube, deci bune de plata

  10. Si coalitia PNL-UDMR ce zice, va risca sa plece de la osul de ros, daca povestea se lasa cu proteste mari?!?!
    Nu cred!
    https://adevarul.ro/news/politica/reformele-guvernului-bat-pasul-loc-1_606352af5163ec4271749dd7/index.html

  11. Succes, Cataline!!!
    „Analiză: Metrorex are cu 130% mai mulți angajați/tren decât metroul londonez, foarte aglomerat.
    Analiză: Metrorex are cu 130% mai mulți angajați/tren decât metroul londonez, arată Mihai Crăciun, expertul în transporturi care, în noiembrie 2014, a avertizat că lotul de autostradă de pe dealul Aciliu, inaugurat de Ponta, este un pericol public.
    Într-o analiză, Mihai Crăciun arată că “Metrorex are între 32% și 130% mai mulți angajați decât metroul londonez“, depinde la ce se face raportarea.
    Astfel, Metrorex are 69 angajați/ tren, în timp ce metroul londonez doar 30 angajați / tren, deci excedentul Metrorex este de 130%.
    Analiză: Metrorex are un exces de angajați, față de London Underground.
    “Dacă ținem cont și de faptul că la Metrorex nu exista departamentul Asistență a Călătorilor, atunci trebuie să îi excludem din calcul pe cei de la Londra, pentru ca să putem compara «mere cu mere». Caz în care situația se prezintă cu atât mai dramatică, fiind dovada clară că schema de personal a Metrorex este hiper-umflată, nicidecum deficitară“, scrie Crăciun. În aceste condiții, Underground London ar avea 26 angajați/ tren – deci Metrorex ar bate metroul londonez cu 165%.
    “În ciuda faptului ca sindicaliștii USLM susțin că astăzi la Metrorex există circa 100 de mecanici cu decizie de pensionare, care dacă se retrag din activitate, Magistrala M5 ar trebui închisă, realitatea este căMetrorex are UN NUMĂR APROAPE DUBLU de mecanici raportat la numărul de trenuri față de metroul londonez (!!!)“, mai scrie Crăciun.
    Astfel, la Londra sunt 5 mecanici pe tren – unde doar 1 mecanic se află pe 1 tren care circulă, deși garniturile sunt mult mai vechi decât cele de la București – față de 8,9, la Metrorex.

    O subliniere extrem de importantă este aceea că metroul londonez înregistrează PROFIT operațional de 49% (!) Cu alte cuvinte, metroul londonez încasează din plata călătoriilor și din alte venituri conexe (spații comerciale, publicitate etc.) mai mulți bani decât costă operarea rețelei! Toți banii câștigați astfel se întorc în investițiile în modernizarea și dezvoltarea rețelei, precum și în achiziția de trenuri noi.
    Situația este total diferită de cazul metroului din București, care încasează de la călători mai puțin cu 60% față de cât costă exploatarea rețelei. Cu rețeaua slab utilizată și cu schema de personal hiper-umflată, plus cu o parte serioasă din venituri drenată în buzunarele sindicatului USLM, dezastrul financiar al Metrorex nu mai este nici o mirare.”

    • A reușit să realizeze o analiză comparativă pentru că doar pentru UK a găsit date în engleză.
      Am încercat și eu acum câteva zile să îmi fundamentez un comentariu cu o serie de statistici comparative între Metrorex și alte companii de metrou din UE. Însă nu am găsit date RECENTE, ci doar situații financiare și alte rapoarte în limba țării respective, a căror analiză depășea, ca și cost, plăcerea hobby-ului meu de „a ști tot”. Nici măcar pe site-ul Comisiei Europene nu există studii și rapoarte despre performanța financiară și operațională a companiilor de metrou din UE. Mi se pare un comportament de un dezinteres inacceptabil și o lipsă de orientare înspre excelența.
      Rezultatele studiului comparativ realizat de M. Crăciun nu sunt o surpriză, se știa că trebuie o restructurare de personal. Analiza și perfecționarea organigramei (pentru eficientizarea proceselor) și evaluarea performanței angajaților pana in iulie 2021 sunt 2 activități care nu ar trebui să lipsească din setul de reforme al Metrorex.

    • @Diana Rd: Vezi analize comparative facute de seful COFACE Romania, Iancu Guda, de curand am vazut la Digi 24 la Emisiunea lui Banii in miscare o analiza comparativa a „performantelor” Metrorex fata de Metrourile din Budapesta, Praga si Viena!

      Uite inca una, realizata de el in 2018:
      „Adevărul despre situația financiară de la Metrou. Salarii mari, subvenții multe, venituri reduse.
      https://www.rfi.ro/economie-132272-adevar-situatia-financiara-metrou-salarii-subventii

    • Am citit analiza lui I. Guda din 2018 inca de acum 5 zile; la Digi 24 zilele trecute a folosit date recente?

    • Felicitari. Acum sa vad diferenta intre pretul biletelor.
      Salariile unui angajat la matroul londonez, vs salariu unui angajat la metroul bucurestean.
      Pretul la eneregie electrica Romania vs Anglia.
      Daca au facut cheltuieli de extindere sau nu.
      Asa se face o comparatie. Degeaba avem 1.3 angajati la 1, cand salariile sunt 0.5 la 1, sau mai rau. Niciodata comparatiile nu sunt simple. trebuie sa tii cont de mai multe aspecte.

  12. Daca va face ce zice va fi primul ministru care „face ce zice”.

    • V.F.R. Vorbe. Fapte. Rezultate. Sa vedem progresul pe R.

    • @ ioan: daca da, s-ar putea înlocui „primul ministru” cu „Prim-ministrul” 🙂
      @ Diana Rd: în trecerea de la F la R, mai sunt și alte părți implicate, din păcate nu atât de binevoitoare = rămâne de văzut cum va de-curge treaba / sabotarea are o puternică tradiție în România, nu trebuie uitat !

  13. Hai sa ne ascundem impotenta si incompetenta in spatele razboiului cu niste chioscuri. La fel ca Basescu,demolatorul de tarabe. Ceva noutati despre Comarnic-Brasov avem? Sau tot in anul 2033?
    Drula,Drula,
    Apuca-ma de …ula.
    P.S. Cu bizele.

    • Ai o disputa personala cu Drula, probabil de prin Parlament, asa-i? Tot tu postezi si cu PeNaLii, PeSeDistul si EI*M USR+ …asta judecand dupa intensitatea urii pe care i-o servesti lui Drula.

    • În canal cu tine, lighioană ordinara!

    • Fuck off. Mare scula comarnic brasov. A dat drumul la lucru la alte tronsoane. Tu du-te la viorica. Poate mai scrieti o carte… de desenat

  14. De cele mai multe ori ura orbește! Documenteaza-te, informeaza-te si gândește înainte sa faci declaratii domnule Drula, riști sa devii prost! În plus, după cum spuneti voi, cei de la putere, nimeni nu este mai presus de lege.
    Sunt prioritati mai mari decât metroul, si sume mult mai mari pierdute de minister către firme de construcții private…răspunde cineva pentru asta sau tot Radoi e de vina?!

    • Ce spui coane ? Adica metrorexul care inghite 1 miliard de lei de la buget pe an ( 2021 asta este subventia) , nu este o prioritate ? Nu cred ca exista ceva mai prioritar ca asta in ministerul transporturilor.

    • La ce ora ajungeti la ”Tineretului”, sa va intampin c-o vorba de duh?

    • …dle @Ciprian…

  15. Pe fondul lipsei de realizari se vede clar ca toată situația care va duce in final la o greva generala nu e decât o vendeta personală a acestui pui de securist cu un soi de brontozaur psdist. Sa nu vrei tu ca ministru al transporturilor sa dai drumul construcției magistralei spre Otopeni e cel puțin bizar .

    • Daaaa, macar pana la molu’ din Baneasa. Sau la grinfild? Zi, unde e durerea lu’ matale?

    • Magistrala de metrou (metrou usor , metrou de suprafață)= investiție = dezvoltare = mobilitate urbană = profit . Simplu . Si dusă până spre Corbeanca , câteva zeci de mii de călători zilnic .

  16. ce se mai intrec niste comentatori in a gasi alte probleme mai grave de rezolvat ..

    justitia sa isi faca treaba pana la capat

    sindicalistii au refuzat dialogul si au blocat abuziv o activitate

    • Ce intelegi prin au blocat? Ca a venit Drula si le-a zis, dam oameni afara si micsoram salarii? SI surpriza, sindicalistii nu au fost de acord. Ala nu e dialog, e abuz de putere. In alte tari se face puscarie pentru asa ceva.

  17. Si-atunci de unde a aparut stirea de ieri ca nu se reduce personalul……in acest caz l-am atacat aiurea pe Drula. Si pt asta am fost jignit de un comentator ca sunt psd ist!
    Vesti bune! Sperantele continua cu acest ministru ! Doar dărâmarea acelor spatii nu era suficienta !
    Daca Drula se tine numai de ce a promis pana acum are mari sanse sa l face pe Ciolos si Barna anonimi!

    • @Adi D – Stirea de ieri a aparut la newsweek si daca nu a fost un fake voit, a fost cel putin o intepretare gresita a copiilor din redactia aia. Au primit o poza cu prima pagina dintr-un proces verbal DE SEDINTA. Adica un proces verbal in care sunt trecute punctele (cererile sindicatului, in cazul de fata), participantii etc. Cel mai probabil, in continuare erau trecute toate luarile de cuvant, iar la sfarsit exista o concluzie. Deci nu erau niste hotarari luate ci doar niste cerereri care urmau sa fie discutate.

  18. „A văzut olteanu girafa” , asa si drula s-a văzut mare boss peste teansporturi si ce si-a spus el ? Hai sa ne afirmăm. Cum ? Simplu , pornim un război. Cu cine ? Păi hai să vedem cu cine , cu firmele care „fac autostrăzi și iau pe km pret triplu si termină lucrarea in 15 ani ? Nuuuuu . Cu angajații corupți până în măduva oaselor de la CNAIR si ministerul transporturilor care freacă menta nefacand nimic pt atragerea fondurilor europene, știți foarte bine că de ani de zile inclusiv pe vremea ciumei rosii sunt aceeași oameni acolo si nu-i deranjează nimeni ? Nuuuu . De CFR nu se mai pune problema că e aproape inchis. Ce a mai ramas ? Metroul . Nu tin cu rădoi ciuma roșie, dar văzând ura dusa până la fanatism cu care acționează acest drula ma face sa cred ca se dorește chiar închiderea acestui obiectiv strategic . Un lucru e cert , toată această tensiune de la metrou si din societate in general nu va duce la nimic bun.

    • Nene Tache,
      Aveți puțintică răbdare, că are domnu’ Drulă ac și de cojoacele celor de la CNAIR…

  19. Drula ai tot suportul meu, s-au impuscat fraierii in picior singuri … cum sa faci asa ceva in pandemia ca ti s-a sculat tie … nu stiu ce a fost in capu celorlalti din metrorex care nu au participat , nu realizeaza ca si-au luato si ei la mumu pe gratis … trebuiau sa nu accepte asa ceva

  20. Oare despre ce FAKE vorbeste catalin Drula?!
    Pe Newsweek.ro e un articol publicat azi, cu Titlul: „Salariile și sporul de tunel rămân la Metrorex, care are 830.000.000 lei pierdere în doi ani.
    Salariile și privilegiile angajaților, neatinse.
    Procesul verbal semnmat de conducerea Metroex și liderul sindical Ion Rădoi arată că la compania de transport nu se va schimba nimic.
    La punctul 4 se prevede că nu se vor da sancțiuni disciplinare pentru oprirea voluntară a lucrului, nici acum, nici mai târziu.
    Societeta se angajează că nu va disponibiliza oameni și că nu va tăia salariile. Salariile la Metrroex sunt uriașe pentru o companei cu pierderi pe măsură.
    Uite mai jos: articolul contine o copie dupa „Procesul verbal incheiat ieri in 30 Martie 2021 in cadrul intalnirii dintre reprezentantii angajatorului Metrorex si cei ai salariatilor reprezentati de USLM, organizata in urma invitatiri adresata conducerii Metrorex din partea unor salariati care si-au asumat calitatea de reprezentanti ai salariatilor.
    „Temele intalnirii de azi se refera la cele convenite in Procesul verbal din 26.03.2021 la sediul prefecturii Buucretsi, respectiv:
    1. Societatea se an gajeaza ca nu vor fi disponibilizari la metrou.
    2. Societatea se angajeaza ca nu vor fi micsorate Salariile(Veniturile)
    3. Recunoasterea USLM ca sindicat care asigura protectia sociala a oamenilor, conform CCM.
    4. Impotriva salariatilor nu se vor lua masuri pentru oprirea voluntara a lucrului.”
    Participanti la intalnire:
    Din partea conducerii Metrorex:
    1. Stefan Paraschiv – Director general
    2. Angela Leanca – Director Directia Economica
    etc.. PLUS Semnaturile si Stampila Directoprului general!

    Cataline, acest document NU e un FAKE, contine Semnatura Directorului general al Metrorex Stefan Paraschiv si Stampila Metrorex, le gasiti pe Newswee.ro, vrei sa spui ca e FALS si UZ de FALS?!
    Pai, ar fi puscarie!

    Ceva nu se potriveste, gasiti documentul de care vorbeste Catalin Drula ca ar fi FAKE pe Newsweek.ro, ala e fake, Cataline?
    Nu inteleg!
    Pun link-ul separat!

    • @lili, Drula vrea să spună că procesul ăla verbal este egal cu zero din punctul lui de vedere.
      Procesul verbal de înțelegere a conducerii METROREX cu protestatarii a fost doar o manevră, o păcăleală, pentru a-i convinge să reia lucrul. Tipic românesc : păcăleala!

    • @lili – Este un proces verbal de sedinta! Ai vazut cum se faceau pe vremuri procesele verbale ale sedintelor? Ia uita-te la paragraful doi din procesul verbal, scrie asa: ”In conformitate cu cele precizate la adresa USLM (…), temele intalnirii de azi se refera la cele convenite in procesul verbal (…) incheiat la sediul Prefecturi…” Hai sa citim corect si sa nu ne luam dupa newsweek – fituica pnl-ului. In procesul verbal sunt trecute temele care vor fi luate in discutie. Asta inseamna ca negocierile abia au inceput.

    • @lili – Este un proces verbal de sedinta! Ai vazut cum se faceau pe vremuri procesele verbale ale sedintelor? Ia uita-te la paragraful doi din procesul verbal, scrie asa: ”In conformitate cu cele precizate la adresa USLM (…), temele intalnirii de azi se refera la cele convenite in procesul verbal (…) incheiat la sediul Prefecturi…” Hai sa citim corect si sa nu ne luam dupa newsweek – fituica pnl-ului. In procesul verbal sunt trecute temele care vor fi luate in discutie. Asta inseamna ca negocierile abia au inceput.*

    • @Radulescu Marcel

      Ia mai citeste o data procesul-verbal și pune la treabă neuronul. Zice așa „La punctul 4 se prevede că nu se vor da sancțiuni disciplinare pentru oprirea voluntară a lucrului, nici acum, nici mai târziu.”
      Păi Drulă n-a zis nimic de sancțiuni disciplinare ci de acțiuni penale. E o diferență între mustrare scrisă și pârnaie, da? Asta-i una la mână. În cazul unor infracțiuni acțiunea penală se declanșează din oficiu. O să râdă procurorii când vor veni ăștia să scape de pârnaie pe baza de ‘peveu”. Mă mir numai cum de nu i-a venit și lui Ghe. Dincă ideea, să facă un peveu cu vecinul de peste drum: tu nu mă anchetezi, eu nu te anchetez, nimeni nu ne anchetează, ura și la gară.
      A doua la mână: nu văd semnătura lui Drulă pe document. În lumea ta imaginară, e posibil ca angajații unei firme să facă înțelegeri cu conducerea și pe urmă să trimită peveul la ministru, să-l pună în executare. În lumea reală e altfel.

    • Doamna @lili, ma bucur sa vad ca nu ati renunțați la spiritul critic exprimat cu lux de detalii = amprenta premium proprie.

      La Metrorex se încalcă niste principii economice, sociale și care țin de echitate.
      Noul CA al Metrorex aparent nu înțelege acest lucru, ministrul Drula l-a înțeles,
      DAR întrebarea este:
      Are ministrul Drula timp și energie să explice de la A la Z, pe principii economice, sociale și matematice DE CE trebuie demarate: evaluarea de personal, reformele și restructurările? Nu. Nici nu și-a ales cei mai buni oameni ca s-o facă ei – și de aici încolo și performanța lui – care ste strâns corelată de performanța managerilor din subordine – va fi afectată.

      Observați ce nu se intampla și ce ar trebui sa se intample?

      𝗘𝘃𝗮𝗹𝘂𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗽𝗲𝗿𝗳𝗼𝗿𝗺𝗮𝗻ț𝗲𝗶 𝗳𝗶𝗲𝗰ă𝗿𝘂𝗶 𝗮𝗻𝗴𝗮𝗷𝗮𝘁, 𝘂𝗿𝗺𝗮𝘁ă 𝗱𝗲 𝗿𝗲𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗽𝗲𝗿𝘀𝗼𝗻𝗮𝗹, 𝗲𝗿𝗮 𝘂𝗻𝗮 𝗱𝗶𝗻 𝗰𝗲𝗹𝗲 𝗺𝗮𝗶 𝗹𝗮 î𝗻𝗱𝗲𝗺â𝗻ă 𝗺ă𝘀𝘂𝗿𝗶 𝗿𝗲𝗳𝗼𝗿𝗺𝗮𝘁𝗼𝗮𝗿𝗲, 𝗰𝗼𝗿𝗲𝗰𝘁𝗲 ș𝗶 𝗮𝗯𝘀𝗼𝗹𝘂𝘁 𝗻𝗲𝗰𝗲𝘀𝗮𝗿𝗲, 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗮𝗿 𝗳𝗶 𝘁𝗿𝗲𝗯𝘂𝗶𝘁 î𝗻𝗰𝗲𝗽𝘂𝘁ă î𝗻 𝗶𝗮𝗻𝘂𝗮𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟭 ș𝗶 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝘁ă î𝗻 𝗺𝗮𝘅𝗶𝗺 𝟲 𝗹𝘂𝗻𝗶 𝗱𝗲 𝗰ă𝘁𝗿𝗲 𝗻𝗼𝘂𝗮 𝗴𝘂𝘃𝗲𝗿𝗻𝗮𝗿𝗲/ 𝗰𝗼𝗮𝗹𝗶ț𝗶𝗲!!

      Fără ele, promisiunile cu valori în acțiune gen „anti-hoție”, „anti-corupție” rămân doar povești pentru ca, in practică, ele par acum dezbrăcate de „anti-” și accelerate pe incorectitudine înainte.

      De ce este necesara evaluarea? Pentru că cel puțin 10% din cei 5.500 de angajați Metrorex sunt angajați pe pile și nu produc nimic!
      Restul de 90% poate că sunt profesioniști serioși care lucrează pe bune…Dar ce facem cu cei 10% ?

      Ministrul DRULA o fi primit ordin de la centru să nu concedieze pe nimeni si, in consecinta, managementul Metrorex nu se mai oboseste sa evalueze personalul.

      Guvernanții fac pe empaticii, dar doar cu categorii selective și „privilegiate”:
      „Vai, e pandemie! haideți să nu dăm afară oamenii (bugetarii neperformanți)!, haideți să fim buni cu oamenii”.

      Când statul colecteaza nestingherit taxe și impozite iar apoi redistribuie banii discriminatoriu către conturile unor anumiți angajați la stat (care nu fac nimic) = > avem o problemă de încălcare a unor principii (al echității, corectitudinii) și de încălcare a legislației anti-discriminare naționale și europene. Vorbim de o privilegiere a angajaților pe pile la stat (cei 10% care nu produc nimic) și a indivizilor din privat abonați la contracte cu statul și de o discriminare a romaniilor onești care n-au venituri de la stat.

      Matematic?
      – 550 angajați x 9.901 RON (câștig mediu brut lunar per salariat) x 12 luni = 65.346.600 RON;
      – Metrorex a solicitat ajutor de la stat ~1 Miliard RON.
      – Metrorex va primi +600 milioane RON (fără creșterea salarială de 18% obținută prin renegocierea ilegală a contractului colectiv din noiembrie 2020).

      Rezultă că 65 milioane RON din banii tuturor contribuabililor vor ajunge în conturile unor indivizi (10%) care nu produc nimic!
      Oare câte milioane de români suferă pentru că nu au și acum în contul lor au acei (zeci de) mii de RON pe care i-au plătit anual ca taxe și impozite?

    • @liliu – Revin si adaug, semnaturile si stampilele din partea metrorex sunt de PARTICIPARE la intalnire, e un proces verbal de sedinta, de intalnire, asta nu inseamna ca deja au fost luate deciziile ci doar s-au pus subiectele care vor fi discutate in sedinta.
      PS: Probabil varsta mea, ceva mai intaintata, imi permite sa recunosc un proces verbal de sedinta mai usor :-D, iar cei de la newsweek, da, au promovat un fake ori din nestiinta (copii din redactie sunt prea tineri) ori dintr-un motiv subteran, doar de ei stiut.

    • *voiam sa spun copiii din redactie, dar, na, graba…

    • Evaluarea personalului trebuia PRIORITIZATA din principiu și din considerente legale: să se vadă cine este performant și cine a dormit destul pe bani mulți și trebuie să plece.

      Sper că atitudinea relaxată a lui Drulă se datorează faptului că a găsit soluția optimă.
      Probabil deja se consolidează scenariul în care Metrorex ajunge în insolvență și se va putea demara restructurarea de personal pe legislația insolvenței (acum nu pot să face concedieri în masă). Evaluarea performanței angajaților tot va fi necesară pentru că ea va furniza date obiective în procesul decizional.
      Echilibrul dintre venituri și cheltuieli, respectiv încadrarea în limitele bugetare, se poate obține și prin încasarea, în contul Metrorex SA (nu a sindicatului), a veniturilor din închirierea spațiilor comerciale + creșterea prețului biletului…asta dacă ne gândim că în ecuație sunt doar câteva variabile cheie cu care se poate jongla: nr. salariați, salariul, productivitate angajat, alte cheltuieli operaționale, noi surse de venit, preț bilet.
      Dar e bună și insolvența; de fapt e singura metodă de a scapă de acei 10% neperformanți.

      Cătăline: RESPECT pentru demararea în forță a unor reforme! Iți doresc spirit receptiv pentru a valorifica feedback-ul și SUCCES pe viitor.

    • @Marcele, e Datat ieri, 30 Martie 2021!!
      Uitat-te bine pe documentul ala!!
      Data e 30 Martie 2021, adica Ieri!!!

    • Oameni buni, cititi cu atentie textul ala, E UN PROCES VERBAL DE SEDINTA! Semnaturile sunt de participare. Chiar credeti ca intr-o singura zi s-a ajuns la consens (e datat ieri) intre conducerea metrorex si sindicalisti? Acelea sunt puncte care vor fi discutate in sedinta, nu decise!

    • @kafka, am raspuns mai jos. Ceea ce am scris mai sus era o abordare generala si impartiala a problemei.

  21. Oare despre ce FAKE vorbeste Catalin Drula?!
    Pe Newsweek.ro e un articol publicat azi, cu Titlul: „Salariile și sporul de tunel rămân la Metrorex, care are 830.000.000 lei pierdere în doi ani.”
    Uite link-ul:
    https://newsweek.ro/actualitate/drula-infrant-salariile-si-sporul-de-tunel-raman-metrorex-are-830000000-lei-pierdere-in-2-ani

    • @liliu – Revin si adaug, semnaturile si stampilele din partea metrorex sunt de PARTICIPARE la intalnire, e un proces verbal de sedinta, de intalnire, asta nu inseamna ca deja au fost luate deciziile ci doar s-au pus subiectele care vor fi discutate in sedinta.
      PS: Probabil varsta mea, ceva mai intaintata, imi permite sa recunosc un proces verbal de sedinta mai usor :-D, iar cei de la newsweek, da, au promovat un fake ori din nestiinta (copiii din redactie sunt prea tineri) ori dintr-un motiv subteran, doar de ei stiut.

    • @liliu – Revin si adaug, semnaturile si stampilele din partea metrorex sunt de PARTICIPARE la intalnire, e un proces verbal de sedinta, de intalnire, asta nu inseamna ca deja au fost luate deciziile ci doar s-au pus subiectele care vor fi discutate in sedinta.
      PS: Probabil varsta mea, ceva mai intaintata, imi permite sa recunosc un proces verbal de sedinta mai usor :-D, iar cei de la newsweek, da, au promovat un fake ori din nestiinta (copiii din redactie sunt prea tineri) ori dintr-un motiv subteran, doar de ei stiut.*

    • @kafka: Aveti cumva dreptate, intr-adevar NU spune ca au DECIS, doar ca s-au intalnit pentru a discuta acele subiecte, e ciudat sa faci un PV ca v-ati intalnit pentru a discuta ceva!
      Ciudat, asa se face la Stat?!
      Faci un PV cand te intalnesti si Constati ceva sau Decizi ceva, dar doar ca te-ai intalnit e aiurea..
      Poate asa o fi la Stat…
      INTREBAREA ramane: Bine, bine s-au intalnit, au discutat acele subiecte SI ATAT?!
      Sa intelegem ca apoi au plecat fericiti la casele lor?!

    • @lili – Asa cum am spus, probabil varsta mea mai inaintata e de vina. Pe vremuri (obicei vechi, din vremurile ante-tehnologice, cand existau stenografe :-D), toate sedintele erau insotite de procese verbale in care se treceau: felul sedintei, data etc., punctele care vor fi discutate, participantii la sedinta, apoi erau consemnate riguros fiecare luare de pozitie, fiecare discutie. Obiceiul asta, la institutiile statului, exista inca si exact asta este.

    • @lili – Din pacate, la intrebare nu pot sa raspund. Probabil vom afla in perioada urmatoare care/cat de fericit a plecat acasa.

    • Mulțumim @kafka!
      Este chiar edificator!
      Că dacă ne luăm după @ lili, ne ia și capul…

    • In procesul verbal este scris: „temele intalnirii” si sunt enumerate cele 4 aspecte pe care vroia sa le negocieze Sindicatul. Negocierea NU este „decizie finala”.

    • Doamna @lili:

      TEMELE intalnirii:
      1. Societatea se angajeaza ca nu vor fi disponibilizari la metrou.
      2. Societatea se angajeaza ca nu vor fi micsorate Salariile(Veniturile)
      3. Recunoasterea USLM ca sindicat care asigura protectia sociala a oamenilor, conform CCM.
      4. Impotriva salariatilor nu se vor lua masuri pentru oprirea voluntara a lucrului.”

      DECIZII (finale sau provizorii??)
      ” In cadrul discutiilor, purtate partile AU CONVENIT urmatoarele:
      1. Dl Director General a mentionat ca,la acest moment, societatea nu are in vedere efectuarea de disponibilizari de personal si ca pentru rezolvarea problemelor de natura economica ale Metrorex se cauta alte solutii care sa fie discutate cu partenerul de dialog social.
      In concluzie,partile sunt de acord asupra modului de solutionare a punctului 1.

      2. Asupra punctului 2 partile convin ca vor mai avea o intalnire, la o data ulterioara, stabilita de comun acord.

      3. Administratia Metrorex recunoaste calitatea pe care o are USLM de sindicat reprezentativ la nivel de societate Metrorex si semnatar al CCM 2020/2021.

      4. Partile convin ca nu vor fi initiate masuri disciplinare impotriva salariatilor pentru oprirea voluntara a lucrului pe perioada negocierilor negocierilor stabilite prin procesul verbal incheiat la prefectura in data de 26.03.2021. „[aici practic spune ca nu vor fi concedieri ceea ce s-a convenit deja la pct. 1]

      Am copiat ultima parte din procesul verbal scanat pe care l-am gasit online. Deci pe partea de salarii/venituri mai negociaza.

    • @Reborn – Lili a expus problema corect. Plus de asta, daca nu punea problema lili nu stiam exact ce este acel proces verbal. Si are dreptate, mai e drum lung pana departe. Drula e hotarat, asta a vazut toata lumea, numai sa aiba si sprijin din toate partile.

  22. Asa se face, arsi grav la bani si chiar la libertate daca incalca legea!
    Lipitorile si capusele trebuie strivite, nu merge sa-i rogi.

  23. Felicitări domnule ministru, beleștei pe sclaveți, taiele salariile cu cel puțin 50%. Iar spațiile comerciale să le atribui firmelor care sunt camarila dvs.

  24. @Diana Rd: Vorba aia: mai e mult pana departe!
    Vom vedea, vad insa ca Drula e singur, orice ar spune PNLeii, l-au lasat singur si va fi interesant cum va rezolva Drula in final.
    NU poate da inapoi, nu stiu ce zice coalitia, care e mai tare ca Drula, ca Vasilica…
    Coalitia decide, adica sefii de partide, nimeni altcineva, au repetat-o si Barna si Hunor si Orban!
    Om vedea….
    Ieri, citeam ca in interviul acordat Bloomberg, legat de viitoarele Evaluari de Rating de Tara, Vasilica Catu spus:
    „Există o REZISTENTA faţă de reforme şi de schimbări şi este clar că nu pot fi făcute peste noapte. Dar sunt dispus să plătesc orice cost politic pentru realizarea obiectivelor. Sunt convins că această coaliţie de guvernare se va afla la putere în următorii patru ani”, a declarat premierul României.

    E fireasca rezistenta la schimbare, dar e nevoie de VOINTA POLITICA, iar coalitia si-a asumat REFORME importante in Programul de guvernare… oare vor ramane pe hartie?!!

    • De data asta cred că reformele se vor concretiza și vor fi vizibile, predominant, începând cu al doilea an de guvernare.
      În primul an, ar fi firesc să rezolve problema proiectelor blocate și ineficiente, partea de evaluare a personalului și depistarea pilelor și a amantelor care freacă menta pe salarii nemeritate din bani publici, plus alte lucruri rușinoase moștenite de la guvernările anterioare.
      Asta ca să NU primească ei critici pentru niște bombe istorice care stau să explodeze și care vor produce efecte (pagube) și în viitor.

      Să-i vedem că dezvoltă cu talent: noi politici interne, proceduri și standarde – și aici mă refer inclusiv la a standardizarea contractelor cu inserarea unor clauze referitoare la indicatorii de performanță care să fie asumați de firmele prestatoare de servicii contractate, termenele de realizare și sancțiunile pentru neîndeplinirea indicatorilor (vedeți cazul cu Straco unde contractul nu avea asa ceva) – măsuri care vor rezolva multe din problemele pe partea operațională și vor diminua niște riscuri care pot provoca pagube financiare serioase în viitor.

      Unii miniștrii vor realiza mai mult (de exemplu ministrul Cătălin Drulă), alții mai puțin, dar cred că per ansamblu va fi ok, în timp.