Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat miercuri la RFI, că nu a găsit în minister niciun proiect tehnic pentru autostrada Comarnic – Brașov, ci doar ”niște schițe” făcute în 2005.
”Problema noastră în România este că nu am făcut cum trebuie ani și ani și ani de-a rândul acești pași preliminari. Eu nu găsesc în momentul în care intru în minister acum un proiect tehnic bun pentru autostrada Comarnic-Brașov, nu găsesc nici un fel de proiect tehnic pentru autostrada Comarnic-Brașov, nu există și el nu exista nici în 2015, nu exista nici în 2010. Ce există e un studiu de fezabilitate, care eu aș spune că e mai degrabă la nivel de studiu de prefezabilitate, niște schițe, făcut în 2005 (…). Un proiect de anvergură, până la urmă, nici o casă nu se poate face fără un proiect tehnic. La fel, o autostradă cu atât mai puțin, care are viaducte, tuneluri, lucrări ample””, a declarat Drulă.
Ministrul Transporturilor a spus că miracole nu se vor putea face în 2021, dar unele schimbări trebuie făcute. El crede că problema României în materie de proiecte de infrastructură este că nu au fost făcuți cum trebuie pașii preliminari.
”Infrastructura mare, rutieră, feroviară are un timp destul de lung de implementare, cu cât devine mai complicată. Dacă suntem în zona montană, un ciclu de implementare a unui astfel de proiect poate să fie cinci, șapte, zece ani, de la momentul în care ai ideea că vrei să faci autostrada. Ce ar trebui să se întâmple în primii ani, în primul an, doi ani, ar fi acele studii de teren, studii geo-tehnice, proiectarea acelei autostrăzi și apoi urmează execuția, care dacă ne uităm la zone comparabile, mă refer la autostrăzile montane, pentru că sunt proiectele care ne dor cel mai tare, pentru că nu avem trecerile montane în România, poate să dureze trei, patru, cinci, șase ani, în funcție de complexitatea proiectului”, a mai precizat Cătălin Drulă.
Citește articolul integral pe rfi.ro
Foto: Cătălin Drulă. Sursa: Inquam Photos / George Călin
16 comentarii