Cătălin Drulă nu îl demite pe șeful CFR Călători: Și-a prezentat scuze, subiectul este încheiat/ Ministerul Transporturilor cumpără 20 de trenuri noi, electrice/ Record de absorbție a fondurilor europene
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a făcut, vineri dimineață, declarații despre accidentul feroviar de la Fetești, după ce a stat de vorbă cu reprezentanții companiilor private de transport marfă.
Ministrul Transporturilor a declarat că nu îl va demite pe șeful CFR Călători pentru declarațiile făcute în noaptea în care pasagerii unui tren au rămas blocați mai multe ore, spunând că evaluarea profesionalismului unui manager se face ”așezat, la rece”, nu după ”o declarație de moment”.
Drulă a mai spus că Ministerul Transporturilor va achiziționa 20 de trenuri electrice, noi, de la o companie europeană, cu posibilitatea de achiziționare a altor 17 trenuri.
Despre execuția bugetară, Cătălin Drulă a declarat că Ministerul Transporturilor înregistrează ”un record absolut după Revoluție” în ce privește absorbția fondurilor UE, peste 600 milioane de euro, dar și un record și în ce privește cheltuirea fondurilor de la bugetul de stat, de 93%.
Drulă a dat asigurări că împreună cu angajații din CFR, despre care a spus că ”fac mici minuni” cu infratructura precară pe care o au la dispoziție, încearcă să evite astfel de accidente sau, dacă nu este posibil, ”să limiteze pe cât posibil consecințele”.
Citește și:
- UPDATE Accident feroviar la Feteşti, pe linia Bucureşti – Constanţa: Două marfare s-au ciocnit, trenurile circulă pe rute ocolitoare
- Drulă anunţă primele măsuri după accidentul feroviar de la Feteşti : operatorului privat i s-a suspendat certificatul de siguranţă şi nu mai poate face transport de marfă/ Sancţiuni mai dure pentru operatorii şi angajaţii care nu respectă normele de siguranţă
- Trenul groazei s-a blocat din nou: sute de persoane, între care care zeci de copii, care au plecat aseară din Mangalia încă nu au ajuns la destinație, după 24 de ore
Principalele declarații:
- Dacă până la un punct în condițiile actuale aceste deranjamente pot fi inevitabile, măcar să fie minimizate, să intervină cât mai rapid, să nu fie de ore, ci de 40 min.
- Au fost luate măsuri și pe partea de aer condiționat, a fost o campanie de reparat pe cât posibil pt aceste vagoane foarte vechi.
- Vagoanele pleacă prerăcite din depou, astea sunt măsuri luate în special pentru această perioadă. Garniturile sunt însoțite pe cât posibil de electricieni.
- Consecința subfinanțării cronice a sistemului feroviar nu e de ieri, e de 30 de ani
- Ceea ce trebuie noi să facem este să scoatem sistemul din groapa în care a fost aruncat, asta nu se face din gesturi și vorbe, ci din capitalizarea investițiilor.
- Nu există eficientizare doar din gesturi, a eficientiza costă.
- Avem investiții demarate: În cel mult 2 luni vom semna un contract de achiziție pentru 20 de trenuri noi nouțe, electrice, cu opțiune de a cumpăra încă 17. 37 de trenuri de rame electrice, moderne, cu aproximativ 350 de locuri.
- Asta e parte din soluția de viitor și nu cârpeala care se desfășoară de zeci de ani în care reparăm locomotive de zeci de ani.
- Pe tema execuției bugetare: M-am luptat foarte tare pentru a primi mai mulți bani la rectificarea bugetară.
- Execuția bugetară a MT – avem record atât pe fonduri europene, cât și pe cele de stat
- Pe fonduri europene, avem recordul absolut de absorbție după Revoluție: 623 de milioane de euro aduși în România pe fonduri nerambursabile de la Comisia Europeană
- Am spus că ne-am pus o țintă record de 8 miliarde de lei și o vom respecta până la sfârșitul anului, asta înseamnă autostrăzi, căi ferate etc
- Pe partea de fonduri de stat avem execuție 93%
- Am cheltuit banii pe care îi avem, nu e o problemă de execuție. I-am cheltuit și tocmai de-aia mai vrem, să avem investiții mai bune
- Situația trenului de ieri foarte prezent în presă a fost nefericită, o regret nespus, îmi cer scuze
- Am cerut CFR un raport detaliat despre cum să îmbunătățim procedurile în această situație
- Cauzele blocajelor de ieri a fost acel accident și furtuna din București. Voi primi raportul
- Ce am cerut CFR Infrastructură e să facem tot ce e omenește posibil să evităm sau dacă se întâmplă să minimizăm impactul
- Trenurile nu se cumpără de pe raft, ele trebuie produse înainte. E o singură ofertă, au fost două oferte: o companie europeană și una din China, companiile din China nu mai au dreptul să participe, deci avem o singură ofertă.
- Eu am spus 2 luni ca să putem să semnăm și contractul.
- Dacă îl demite pe șeful CFR: Principiile pe care funcționez sunt pe bază de profesionalism și eficiență. Actul de management se judecă așezat, la rece, nu după o declarație de moment. Domnul director al CFR Călători și-a prezentat scuze ieri și pentru mine subiectul este încheiat. Dar domnul director are o evaluare de dat, vom face o evaluare pentru toți managerii și vom vedea apoi. Nu sunt rudă cu domnul Vizante.
Citește și
sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
110 comentarii