G4Media.ro

Cătălin Drulă nu îl demite pe șeful CFR Călători: Și-a prezentat scuze,…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Cătălin Drulă nu îl demite pe șeful CFR Călători: Și-a prezentat scuze, subiectul este încheiat/ Ministerul Transporturilor cumpără 20 de trenuri noi, electrice/ Record de absorbție a fondurilor europene

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a făcut, vineri dimineață, declarații despre accidentul feroviar de la Fetești, după ce a stat de vorbă cu reprezentanții companiilor private de transport marfă.

Ministrul Transporturilor a declarat că nu îl va demite pe șeful CFR Călători pentru declarațiile făcute în noaptea în care pasagerii unui tren au rămas blocați mai multe ore, spunând că evaluarea profesionalismului unui manager se face ”așezat, la rece”, nu după ”o declarație de moment”.

Drulă a mai spus că Ministerul Transporturilor va achiziționa 20 de trenuri electrice, noi, de la o companie europeană, cu posibilitatea de achiziționare a altor 17 trenuri.

Despre execuția bugetară, Cătălin Drulă a declarat că Ministerul Transporturilor înregistrează ”un record absolut după Revoluție” în ce privește absorbția fondurilor UE, peste 600 milioane de euro, dar și un record și în ce privește cheltuirea fondurilor de la bugetul de stat, de 93%.

Drulă a dat asigurări că împreună cu angajații din CFR, despre care a spus că ”fac mici minuni” cu infratructura precară pe care o au la dispoziție, încearcă să evite astfel de accidente sau, dacă nu este posibil, ”să limiteze pe cât posibil consecințele”.

Citește și: 

Principalele declarații:

  • Dacă până la un punct în condițiile actuale aceste deranjamente pot fi inevitabile, măcar să fie minimizate, să intervină cât mai rapid, să nu fie de ore, ci de 40 min.
  • Au fost luate măsuri și pe partea de aer condiționat, a fost o campanie de reparat pe cât posibil pt aceste vagoane foarte vechi.
  • Vagoanele pleacă prerăcite din depou, astea sunt măsuri luate în special pentru această perioadă. Garniturile sunt însoțite pe cât posibil de electricieni.
  • Consecința subfinanțării cronice a sistemului feroviar nu e de ieri, e de 30 de ani
  • Ceea ce trebuie noi să facem este să scoatem sistemul din groapa în care a fost aruncat, asta nu se face din gesturi și vorbe, ci din capitalizarea investițiilor.
  • Nu există eficientizare doar din gesturi, a eficientiza costă.
  • Avem investiții demarate: În cel mult 2 luni vom semna un contract de achiziție pentru 20 de trenuri noi nouțe, electrice, cu opțiune de a cumpăra încă 17. 37 de trenuri de rame electrice, moderne, cu aproximativ 350 de locuri.
  • Asta e parte din soluția de viitor și nu cârpeala care se desfășoară de zeci de ani în care reparăm locomotive de zeci de ani.
  • Pe tema execuției bugetare: M-am luptat foarte tare pentru a primi mai mulți bani la rectificarea bugetară.
  • Execuția bugetară a MT – avem record atât pe fonduri europene, cât și pe cele de stat
  • Pe fonduri europene, avem recordul absolut de absorbție după Revoluție: 623 de milioane de euro aduși în România pe fonduri nerambursabile de la Comisia Europeană
  • Am spus că ne-am pus o țintă record de 8 miliarde de lei și o vom respecta până la sfârșitul anului, asta înseamnă autostrăzi, căi ferate etc
  • Pe partea de fonduri de stat avem execuție 93%
  • Am cheltuit banii pe care îi avem, nu e o problemă de execuție. I-am cheltuit și tocmai de-aia mai vrem, să avem investiții mai bune
  • Situația trenului de ieri foarte prezent în presă a fost nefericită, o regret nespus, îmi cer scuze
  • Am cerut CFR un raport detaliat despre cum să îmbunătățim procedurile în această situație
  • Cauzele blocajelor de ieri a fost acel accident și furtuna din București. Voi primi raportul
  • Ce am cerut CFR Infrastructură e să facem tot ce e omenește posibil să evităm sau dacă se întâmplă să minimizăm impactul
  • Trenurile nu se cumpără de pe raft, ele trebuie produse înainte. E o singură ofertă, au fost două oferte: o companie europeană și una din China, companiile din China nu mai au dreptul să participe, deci avem o singură ofertă.
  • Eu am spus 2 luni ca să putem să semnăm și contractul.
  • Dacă îl demite pe șeful CFR: Principiile pe care funcționez sunt pe bază de profesionalism și eficiență. Actul de management se judecă așezat, la rece, nu după o declarație de moment. Domnul director al CFR Călători și-a prezentat scuze ieri și pentru mine subiectul este încheiat. Dar domnul director are o evaluare de dat, vom face o evaluare pentru toți managerii și vom vedea apoi. Nu sunt rudă cu domnul Vizante.

Citește și

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

110 comentarii

  1. Drulă-poulă, l-ai demis pe căkatul ăla care și-a bătut joc de copilașii ăia?

    • Drula sa motiveze legal angajatii sa si munceasca pentru salariu. Si pe directori – legal si nu la comision privat.
      @Erbicidu a avut o copilarie nefericita cand nu avea 112 sa sune atunci cand viata ii era in pericol si era abuzat

    • Erbicidu care de fapt e Barbu camuflat intr-un nick furat, vrea postul pentru el, fara sa stie ca pe principiul „dat afara dupa ce a raspuns la suparare”, el va fi dat afara fix dupa 5 minute de la angajare. Ha, ha:))))

    • @„Mirela”,
      Eugen(ia), tu ești fă, pluseristo leghebetistă? Ce mai bagi în vene? Zeneca sau Moderna?

    • Erbicidule, vezi ca incearca Ciolacu sa te sune de dimineata si tu nu raspunzi la telefon. E vorba despre salariul de postac. Vor să-ți mai pună ceva acolo …

    • Bieții USL-aci, nu mai rezistă la Drulă, vor din nou la Cuc! :)))

    • Eu waxeresc doar pentreu plusereaua leghebetistă. Decât atât!

    • Cozile astea de topor vor cufunda tara într, un haos moral și economic de nedescris, ciuma roșie este pistol cu apa pe langa acest ONG care a avut 12% reprezentativitate și sponsorizat de Soroș care are pe agenda surminarea economiei,

  2. Vizantea e bun, ca-i de-ai nostri. Bode si Cuc e rai.

    • Cuc? Il elogiezi pe agramatul ala? Se vede ca esti o scursura PSDista.

    • Am uitat sa-l pun pe lista pe „tehnocratul” Costescu si mai era un habarnist in guvernul zero, unul Buse. Gunoiule, intoarce-te la levigatul tau, esti praf.

    • fara cuc si bode n-avea ce realizari sa inaugureze drula…nu e pentru cine munceste, ci mereu pentru cine se nimereste!

  3. La cum e jefuit sistemul de transport feroviar mare minune că nu au murit sute de morți.Asta a făcut ciumarosie rusă PSD ulicikgb

    • Sefu, mortii nu mai pot sa moara.

    • „E” interese mari la mijloc.
      „CFR SA a obținut ilegal proprietatea complexului Astoria de la Snagov!”… unde au investit „la greu, la furt”

    • Dle Grig: puteti oferi o explicatie cum pot sute de morti sa moara? Eu stiam ca cei vii pot muri! Cei morti pot, eventual sa invie! Imi place teribil de mult g4 pentru ca ma distrez cand citesc postarile! Cata inversunare! Dar si politicienii nu se lasa mai prejos! Vezi Raluca Turcan, vezi Nicusor Dan cu sobolanii lui! Distractie mare!

  4. Consecinta este astazi, doar porcaria, furturile sunt de 30 ani.

  5. ehe..apar postacii pesedisti si penelisti ca sa dea in Drula. Vin postacii partidelor care au tinut Romania in hazna. Drula este unul dintre cei mai profesionisti si eficienti ministri postdecembristi. Indiferent din ce partid ar face parte, asta da clasa la orice specialist din domeniul transporturilor.

    • Tu ești postacul pluserist, prestezi pe etnobotanice.

    • Aceeasi placa invechita si desueta! Mai ai si alt repertoriu sau atata pot ce doi neuroni singuratici pe care ii ai? Poti sa-l mai pupi in c…r putin pe Zdrula?

    • mai bine pe etnobotanice decat pe coca si hero, ca tine. a aparut alt troll, Jik (cel mic).

    • Slab, Gik..slab. Zi-le la partid sa trimita un postac care are macar BAC-ul luat. Am niste pretentii cand discut cu cineva

    • amok-ul este waxer cretinoid ca și mine, ca Eugen(ia) și latră pentru doze. Că așa fac waxerii plătiți în doze de plusereaua leghebetistă!

    • Agamita..e greu la Metrorex cu „drula-n” coaste?

    • @andrei toți sunt troli pentru voi, micilor comuniști. Idolii voștri sunt contrazisi doar de rusofili si PSDisti, in rest, toata lumea ii adora, duhneste stangismul în voi!

    • @amokule,
      Tu ești, Eugen(io), fă? Ce mai bagi în vene? Lasă „economia” că tu ești cu dozele, fă! Pricepi?

    • De cand Drulache ii satisface cu ranga in dos, a dat amocul in pr0stacii pluseristi, care se cred si foarte intelijenti, desi saracii sunt monotoni, marginiti si limitati.

    • in tine duhneste prostia. mai rau, incomparabil chiar.

    • Colcaie viermii pluseristi pe aici. 😂

    • Ce, ți mai place rahatu maro cu iz neomarxist, se vede de la o poștă, ca se vrea distrugerea intenționată, a ceia ce, a mai rămas din economia și resortul acestei rari, iar cu acești neispraviti la guvernare, nici nu este f greu de aplicat, vina este a noastră a tuturor, c, am lăsat un ONG cu 10% sa ne facă program, în loc sa, i scoatem cu șuturi în dos

    • Daca tot il admiri atat, ia-l acasa…

  6. Bravo, l-a ținut în brațe pe Vizante, grețos.

    USR=PSD=PNL= aceeași mizerie!

  7. Saracul si analfabetul Europei, romanul de rand, a gasit vinovatul, Drula, asa da bobor de nevertebrate, nu e de mirare ca sunt de 30 de ani la coada lumii civilizate

  8. USR-ul iese de la guvernare weekendul acesta!

    • Atunci va și dispărea. CU TOTUL. Că noi nu-i vom uita pe Bârnă, pe Moldovan, pe epilatoarea… CUM VREȚI VOI SĂ INJECTAȚI OAMENII CU FORȚA!
      SUNTEȚI ISTORIE DOAR CĂ NU VREȚI SĂ RECUNOAȘTEȚI!

    • Nu pleaca ursul de la miere, pun pariu că Drulaul vrea să privatizeze CFRul, aftfel nu îmi explic susținerea pentru incompetentul ăla.

    • Oamenii ca cei 3 de mai sus sunt motivul pentru care Romania moare. Mai rau, ei nici macar nu vad ce e in neregula cu mintea lor.

    • daca iese, sa nu vii sa tipi dupa autostrazi. ca nu ai de ce, daca vine iar pnl sa se ocupe de ele.
      o sa mai vezi tu santiere pornite si terminate ciuciu. dar voi de fapt asta va doriti. de aia si e tara asta in halul asta.

  9. Catalin Drula, prim-ministru!

  10. Vom face si vom drege!
    A-propos, am mai scris: In PNRR cei ami PUTINI BANI la Transporturi sunt alocati domeniului FEROVIAR, ajuns falimentar si periculos!
    Drula, in afara demararea Km de autostrada cu care se lauda. NU s-a atins de REFORMAREA companiilor de stat din subordine!
    Metrores neatinsa, in afara de chioscurile lui Radoi, in rest Salariile marite in Noimebrie 2020 cu 18% au ramas marite, nici o REFORMA la METROREXul PSDist, nici la CFRurile Calatori si Marfa falimentare efectiv, nici la TAROMul ajuns si el in faliment approape, tinut in viata doar cu SUBVENTII masive, desi e un clientelism acolo, familii intregi lucreaza la TAROM, nici la CNAIRul unde aia se calca-n picioare in Birourile de la Bucuretsi, sediul central: 874 de Posturi la CNAIR Bucuretsi – sediul Central, adica bugetari prin birouri, NU muncitori pe santiere!!
    „Cătălin Drulă vrea să restructureze companiile din subordinea ministerului Transporturilor |
    15/01/2021.
    „Afară cu pilele și cu incompetenții din Direcțiile de Drumuri, este semnalul dat de ministrul Transporturilor.
    Cătălin Drulă i-a cerut șefei Companiei de Autostrăzi să facă o evaluare a celor care lucrează în direcțiile de drumuri din țară.
    Ministrul spune că i-a dat mână liberă să decidă unde sunt necesare demiteri.
    Nu vor fi menținute persoane în funție de „obligații și datorii” și niciun grup de interese nu poate interveni, a spus ministrul Cătălin Drulă:
    „Am cerut doamnei Mariana Ioniță, directorul CNAIR, să facă o evaluare a acestor regionale și a directorilor și a departamentelor pe care le are, cu precizarea că nu are niciun fel de restricții, de obligații, de datorii și așa mai departe.”
    Premierul anunța că sunt analizate primele și bonusurile pe care le încasează bugetarii, înainte de a finaliza proiectul de Buget pentru acest an.
    Nu se pot acorda prime când unele companii au pierderi plătite de cetățeni, a spus ministrul Cătălin Drulă:
    „Nu mi se pare normal ca numai cei de la privat să facă asta, nu mi se pare normal ca în momentul în care pierzi venituri să nu reduci cheltuieli cu salariile, să nu aplici acele măsuri pe care le-a aplicat toată lumea.”

    De-atunci: taccere!
    Planul National de Reforma al Guvernului 2021, postat pe Site-ul SGG, vorbeste vorbe goale la capitolul TRANSPORTURI9la toate capitolele e la fel!), despre REFORMA marilor companii de stat si RESTRUCTURAREA(pline de clientela politica pe posturile bine platite!) si eficientizarea lor nici o vorba!
    https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2021/06/ANEXA-13.pdf

    • Nu stiu cum e fi cu primele la stat, la CNAIR sau la RAR… dar in presa a aparut ca Judecatorii primeau prime de Craciun pe vremea Dancilei.
      Cîțu ce bucurii le face bugetarilor? Legal

  11. Citu stie? Cand se intoarce din campanie, spuneti-i si lui!

  12. Citu stie? Cand se intoarce din campanie spuneti-i si lui!

  13. Cel mai bun ministru al transporturilor ever!

  14. Vroiati sa repare Drula in 6 luni ce au stricat PSD si PNL in 20 de ani? Sunteti perfectionisti naivi, sau postaci PSD/PNL?

    • nu. doream doar sa-l concedieze pe director. l-au auzit toti la televizor cat de competent este :)) aici nu e vorba despre nimic altceva. sa-l concedieze pe director, despre asta e vorba! despre nimic altceva. de ce nu-l concediaza?!

    • Pt ce sa-l concedieze? Ca s-a rastit la un sclav de-al lui Voiculescu?

    • Vroiam putina decenta și bun-simț, asta după ce sau bătut cu pumnii în piept și, au făcut pe moraliști vizavi de ciuma roșie, cand ei sunt de doua ori mai rai decât ce, a făcut PSD, sper sa se trezească lunea și sa se fi llamurit de acest ONG și de lozincile lui neomarxsiste

    • @Bat un cui:
      Da-l bati bine printre atatia „ruginiti” !
      Succes !

  15. Cred ca actualul ministru al transporturilor are o sea, prin acest Vizante, pe care sa o bata pentru ca iapa Florincita sa priceapa ce greseala ar face daca l-ar concedia.
    Are stofa de premier Drula asta.

    • Iapa aia aproape cheală și mai mult moartă decât vie, politically speaking? Nici prin cap nu-i trece să-l concedieze, intrucât știe că gestul l-ar readuce pe Teodorovici in poziția de Ministru de Finanțe, iar pe Irinuca in poziția de țiitoare, având in vedere că Irinuca a jurat că nu se intoarce la Daddy decât in ziua in care PSD-ul va fi din nou la picioarele sale..

  16. Vorbe goale!
    Calea ferata e copilul nimanui, guvernantii bajbaie acum, dar NU au nici un PLAN de modernizare si eficientizare a Transportului pe Calea ferata… pompierul de serviciu Drula sare acum, dar pana acum NU l-am auzit vorbind depsre Calea ferata, doar autostrazile erau preocuparile lui si ale USR PLUS!

    clubferoviar.ro: „DOCUMENT Mai puțini bani pentru Calea ferată în noul PNRR. Fără material rulant.
    27 mai 2021
    Într-o lună, Planul Național de Redresare și Reziliență a suferit o transformare radicală.
    Astfel, sunt mai puțini bani pentru calea ferată în noul PNRR – varianta prezentată miercuri, 26 mai.
    Față de varianta din luna aprilie, NU se mai face nicio referire la achiziția de material rulant nou.
    De asemenea, au dispărut și unele tronsoane de infrastructură.
    In luna aprilie, proiectele din sectorul feroviar pentru care urma să se ceară finanțare prin intermediul PNRR aveau un buget total de 5 miliarde de euro.
    Alte 4,5 miliarde de euro figurau la capitolul Transport rutier și autostrăzi.
    În total 9,5 miliarde de euro.
    Acum, Suma totală alocată transporturilor (atât rutier, cât și feroviar, deoarece nu mai este prevăzută defalcat) s-a ”subțiat” la doar 7,2 miliarde de euro.
    PNRR Aprilie
    S-au ”subțiat” banii pentru calea ferată în noul PNRR.
    Așa cum am precizat mai sus, în noul PNRR sumele nu mai sunt prezentate defalcat, pe rutier și feroviar, fiind un singur capitol – Transport sustenabil (rutier, feroviar, metrou), care beneficiază de o alocare de doar 7,6 miliarde de euro. Mult sub cei 9,5 miliarde de euro prevăzuți în luna aprilie.
    Prezentarea proiectelor feroviare este și mai succintă în noua variantă.
    Cale ferată:
    – 311 km de cale ferată modernizată;
    -311 km de cale ferată cu sistem ERTMS 2;
    – 110 km de cale ferată electrificată;
    – 2534 km de cale ferată pe care viteza comercială crește cu 15% prin lucrări
    de reînnoire;
    -206 km de cale ferată cu sistem modern de centralizare.
    – Metrou: 15.6 km de rețea nouă de metrou; 15 stații noi; 30 de rame.
    PNRR_stadiu 26 mai.
    Mai puțini km de infrastructură nouă și modernizată.
    Cu toate că, de această dată, NU mai sunt prezentate tronsoanele propuse pentru finanțare, se pot trage câteva concluzii.
    Cei 311 km de cale ferată ce vor fi modernizați sunt, fără doar și poate, pe tronsoanele Arad – Timișoara – Caransebeș (155 km) și Cluj-Napoca – Episcopia Bihor (158 km).
    Însumat, cele două tronsoane au o lungime de 313 km, deci foarte apropiat de cea de 311 prezentată în document.
    În acesta nu se mai menționează însă nimic despre legăturile feroviare spre aeroporturile din Timișoara și Brașov și nici despre trenul metropolitan Cluj-Napoca.
    Fără material rulant calea ferată în noul PNRR.
    Din noua variantă a Planului Național de Redresare și Reziliență a DISPARUT și componenta referitoare la achiziționarea de material rulant NOU.
    În varianta din aprilie, figura CUMPARAREA de material rulant atât pentru rețeaua națională, cât și pentru cea de trenuri metropolitane.
    În noua variantă aceste referiri LIPSESC cu desăvârșire.
    Este precizată doar cumpărarea de 30 de rame pentru metrou.
    Și, cum Suma totală solicitată pentru Transporturi a scăzut, cele mai MARI Tăieri par a fi fost făcute de la Calea ferată, nu de la autostrăzi.”

    • Aveti perfecta dreptate, Drula este preocupat doar de asfalt, iar secretarul de stat responsabil este cu totul pe langa subiect, au fost niste comentarii recente foarte pertinente ale unor specialisti pe forumul peundemerg.

    • La halul în care se moare pe șosele e normal să fie prioritară infrastructura rutieră! Dacă ar fi fost mai mulți bani la calea ferată ar fi fost alții nemulțumiți că nu sunt mai mulți bani la autostrăzi.
      Romanii s-au învățat cu mașina și n-o să revină la tren în număr mare prea curând.

      Pe. Lângă asta dacă citești postările lui o să vezi că a anunțat și proiecte pentru calea ferată.

      Face mult mai mult decât alți miniștrii de dinaintea lui și nu e realist să ne așteptăm să facă în câteva luni ce n-au făcut alții în zeci de ani.

    • drula nu face nimic. pana acum a taiat panglici la ce au inceput altii. in rest doar piareala penru fraieri: o sa facem, o sa dregem, o mare vrajeala tipica pentru un securist! iar mantra e asta: prostanacii nostri sunt mai buni ca prostanacii lor, mai ales daca au fosti trimisi de la partid :))

    • 😂😂 Doamna lili ❤️! Ca de la o fiica (ceva mai mică decât a dvs.) la o mama.

      Achizițiile de material rulant se vor finanța prin PNRR si Programul Operațional Transport. Informația se găsește in ultima varianta de PNRR depusă la Comisia Europeană, la pagina 254. Varianta este disponibilă online este ușor de găsit.

      🚆🚉🚃 Material rulant:
      ● 12 trenuri de tip H-EMU (hidrogen) achiziționate și stații de alimentare cu hidrogen aferente acestora;
      ● 20 trenuri de tip EMU achiziționate;
      ● 30 de locomotive electrice modernizate;
      ● 100 de vagoane modernizate

    • Drula e clar pasionat de infrastructura rutieră, dar probabil si-a numit el oameni competenti sa se ocupe si de cea feroviară.

      La pagina 254 din PNRR veți vedea acel material rulant (locomotive, trenuri, vagoane modernizate). Sunt menționate la “rezultate așteptate” (deci trecute cu “achiziționate”) .

      Link PNRR România:
      https://mfe.gov.ro/wp-content/uploads/2021/06/0c2887df42dd06420c54c1b4304c5edf.pdf

    • @Diana, sunt bune si trenurile, mai ales cele cu hidrogen!
      un inginer de top, trecut pe la Ariane Aerospace mi-a confirmat ca sunt motoarele viitorului, cele cu hidrogen. sunt doua – trei companii in lume care au deja brevetele pentru solutiile de transport public in deplina securitate cu motoare pe baza de hidrogen. lobby-ul petrolului si cel „electric” se opun cu inversunare. altfel calea ferata, infrastructura in general, este problema principala a Romaniei. pana o rezolva vreun guvern ceilalti vor calatori cu hyperloop-ul.

    • Nu vă mai faceți iluzii!
      Și Drula e tot politician român: vorbe multe, fapte ioc! Veți vedea la sfârșit(cine are chef să aștepte!)

    • @Diana: si vor zbura treburile alea, ca pe liniile ferate e jale!
      Povesti, o sa vvedem!!!
      DIGI 24: „CFR în 2020: trenurile circulă cu 40 de km pe oră, în sute de zone sunt restricții din cauza șinelor nereparate
      01.12.2020
      Doar 21 de kilometri de cale ferată s-au reparat anul acesta. Mult prea puțin.
      O spun chiar șefii companiei care are în administrare infrastructura feroviară și care recunosc că necesarul de reparații este mult mai mare.
      Din cauza stării degradate a căii ferate, trenurile româneşti sunt obligate să încetinească în 437 de zone.
      Pentru a crește siguranța și viteza călătoriilor, CFR SA a început demersuri pentru a achiziționa utilaje performante capabile să repare până la 600 de kilometri de șină pe an, adică fix cât s-a reparat în 1989. E însă un plan cu bătaie lungă. Până când aceste utilaje vor ajunge în țară, calea ferată va continua să acumuleze restanțe la reparații și lucrări de întreținere.
      144 de milioane de lei. Atât a primit CFR SA anul acesta de la bugetul de stat pentru repararea șinelor, a podurilor și a tunelurilor de pe calea ferată. A cheltuit până acum aproape 90% din această sumă.
      2020 nu este o excepție.
      Este doar un alt an în care calea ferată a fost subfinanțată. Din 1990 încoace banii alocați infrastructurii feroviare au fost mereu extrem de puțini.
      Lucru recunoscut și de Ministerul Transporturilor. An după an, banii de la stat au acoperit doar 56% din necesarul de lucrări de întreținere, sub 20% din necesarul de reparații și doar 2,5% din necesarul de lucrări de reînnoire a șinei.
      Scrie negru pe alb în strategia feroviară pe următorii 5 ani.
      Pe o cale ferată neîntreținută și nereparată nu ar trebui să ne mire introducerea de restricții de viteză. În prezent se circulă cu frâna trasă în 437 de zone.
      60% dintre restricții obligă trenurile să circule cu mai puțin de 40 de km pe oră.
      Fără alocări serioase de fonduri și lucrări ample de reparații, de blestemul limitărilor de viteză nu vom scăpa niciodată. Anul acesta de exemplu, prin lucrări de reparații și modernizări, s-au eliminat 307 de restricții de viteză, însă au fost introduse 376 de noi restricții.
      Pentru că trenurile circulă cu viteze mici, mulți români refuză să se urce în vagoane.
      Autoritățile și-au propus ca până în 2030, trenurile românești să întârzie mai puțin și să prindă viteze mai mari. În următorii 10 ani, viteza comercială a trenurilor ar trebuie să crească la cel puţin 60 km/h, de la 41 cât este acum.”

      Cititi Programul de guvernare al aliantei 2020-2024, la capitolul TRANSPORTURI gasiti bazaconii si aberatii sfidatoare, ca la PSDragnea!
      Drula, asteptam sa le FACI pana nu se intampla vreo catastrofa pe calea ferata!!!!
      Romania are peste 20.000 km de cale ferata, se circula doar pe 11.000 km, iar majoritatea zonelor sunt cu restrictii de viteza!
      In Romania trenurile circula cu MAXIM 70Km/ora din cauza restrictiilor de viteza, deci numai trenurile cu hidrogen ne lipsesc(desi cred ca vor trece ANI pana le vom avea!
      Calea de rulare degradata e cea mai periculoasa!

      Primim, ca pensionari, bilete CFR: de cativa ANI nu mai avem curaj sa ne urcam in tren si sa le folosim, desi pe unele distante lungi preferam trenul!!!(mai ales Bucurestiul, din cauza curbelor…ultima data a fost in 2016 cand am mers la Bucuresti la concertul Andre Rieu!)

    • In timp, le va face! DRULA este cel mai performant ministru al transporturilor si cel mai activ din guvernarea actuala!
      Execuția bugetară 100% si eficienta pe proiectele de infrastructura rutieră o demonstrează.
      Însă nu poate face minuni in 7 luni de mandat intr-un domeniu sub-finanțat de 30 de ani si împânzit de incompetenta pilelor si a amantelor diverșilor tupeiști! Se mai adaugă aici si performanta departe de a fi ideală a managementului pe care el l-a numit in anumite companii din sub-ordine. Aici îl critic, pentru ca si-a lăsat obiectivitatea in buzunarul sacoului din cuier!
      Dacă era Președintele Comisiei de Transporturi din Parlament (si nu era ministru), sigur ar fi cerut demisia a cel puțin a unei persoane din managementul operațional al CFR Călători, după întârzierea de 14 ore a Trenului de călători IR 1991 Mangalia – Timișoara si condițiile inacceptabile oferite acelor pasageri plătitori de bilet! Aici greșește, si greșeala îl va costa! Nu vede ca opoziția, anumiți formatori de opinie si reprezentanți ai societății civile vor sa vadă un responsabil demis. Este ori directorul, ori ministrul Drula.

  17. drula, cap de p… loveste din nou :)) daca omu’ a cotizat la partid gros, cum sa-l dea acum afara?!

  18. Simplu :
    A declarat ca in luna August 2021 cumpara trenuri de lucru pt CFR . Rezultat ? Zero
    Declara ca peste 2 luni – maxim 01 Octombrie 2021 semnează contract rame electrice …. Rezultatul va fi tot zero

    • Nu prietene, a spus ca in august se va finaliza licitatia. Suntem la 1 august si licitatia a fost finalizata. Licitatia a inceput in aprilie si ea dureaza de obicei 4-8 luni cu toate parcursurile legale. Dupa cum observi s-a miscat chiar ok avand in vedere ca s-a situat la limita minima.

  19. Dute-n…drula mea ! Un tren plin de copii intarzie 18 ore, doua locomotive se defecteaza incercand sa recupereze garnitura care apoi ramane fara frane si un bou care doarme pe coada dupa ce a privit luuuung si nedumerit la poarta vopsita, ramane, intangibil, pe functie…Mare blestem pe tara asta. Microbul ciumei rosii a infestat toti politicienii…In tara soarelui rasare un om cu onoare, pus intr-o asemenea postura isi facea sepuku. Fi-v-ar barnele si drulele de cap sa va fie ! Nu am sa ma mai duc la vot in viata mea ( atata cata a mai ramas )

    • la psd

    • Incearcă să-ți pui, măcar un pic, capul la contribuție, că durerea nu e mare, să stii ! Incearcă mai intâi să-ți pui intrebarea: cum, Dracu’, tocmai la trenul plin cu copii s-au defectat trei locomotive, una după alta? Continuă cu: nu cumva și-o fi băgat coada vreun drac de șef de sindicat oarecum apropiat ca domeniu de activitate cu CFR-ul?
      Atenție: orice legătură cu Ion Rădoi e doar o pură coincidență !

    • Si-au bagat coada masonii reptilieni de pe Marte, au vrut să saboteze Drulaul… ce etnobotanice vă dau ăștia prin plusere să fumați???

    • 👍👍👍👍

  20. M-am lămurit acum și cu Drulă!
    Cu o astfel de atitudine, a demonstrat că și el este de fapt tot un politruc, doar puțin mai smecher!
    Era singurul ministru de la care speram ceva-ceva!
    De acum e pa, la revedere!

  21. Asta e G4
    Numa nebuni pe aici 🤢🤮

  22. „Mitul” Drulă s-a dus pe pluă, e doar un alt politruc de doi bani găuriți, sclav al mafiei transpartinice

  23. Atențiune națiune!

    Coana Bărbulea nu e om cu personalitate multiplă așa cum vă imaginați voi, văzând abundența clonărilor, e de fapt o bombă din cauciuc umplută cu norocel maro. Niște haiadamaci drojdieri de la balamuc au lansat-o în lume.

    Bomba continuă să sară, atenție să nu vă umpleți de „pistrui“!

    • Așa este, eu e clonă borîtă, waxeresc pe doze pentru leghebetea. Eu, fetița de Eugen(ia), „Mirela”, amok, tiberius… și mulți, mulți waxeri leghebetiști!

  24. Ca răspuns la valul de indignare provocat de prestațiile lui Drulă, Vizante et comp, ministrul transporturilor își aduce laude. Alea 20 de trenuri noi, nu fac doi bani pe o infrastructură de rahat. Cu terasamentele în paragină, trenurile electrice ale lui Drulă vor merge tot cu 40 de km / oră. Restricțiile de viteză nu se vor schimba, iar intârzierile vor continua. Laudele și scuzele acestui fanfaron obraznic nu vor îmbunătăți cu nimic dezastrul în care se află CFR. Drulă are comportamentul unui adolescent, care ori de cîte ori o dă în bară, își arată mușchii. Deh, oamenii noi ai USR-PLUS!

    • De unde să știe leghebetistul de Drulă-Poulă… El este waxer, ca mine, ca Eugen(ia), amok, tiberiu, Vlidimir Putin……
      Să nu aducă chiar trenuri cu ecartament diferit la cât e de waxer!

  25. Lol, ce s-au mai activat pesedistii, au primit „punctajul” de la partid. Pentru cei care nu stiu inca: „punctaj” se numeste lista de lucruri pe care trebuie sa le spuna. Demult asteptau ceva ca sa se lege de Drula, prea le face bine pe toate si acum au gasit un mecanic baut. Mai rarut, baieti, ca pute. :)))

  26. Ați văzut ce, înseamnă să faci compromisuri în aparatul de guvernare și ca interesele de partid și cele personale sunt deasupra interesului național, păi după ce pnl a făcut măgăria aia, cu acea consiliera care trimetea directive în teritoriu sub sigla guvernului și asta pe fata din bani publici, păi usr +de ce ar face altfel, iar noi stam și asistam la cozile astea de topor care își disputa interesele

  27. Sper ca niste votanti USR isti erau in tren sa vada cum e cand votezi niste ONGisti sa conduca ministere. Si nu are rost sa dati vina pe PSD ca reactia la eveniment era strict a ministrului / directorului USRist. Care a fost inexistenta.

    Si nu e nevoie sa plangeti ca PSD ul a distrus.E in trecut si cum nu s a inventat calatoria in timp… Sa ne concentram pe prezent

  28. Wow, 20 de trenuri noi, ce pleașcă pe capul nostru, dle Drulă! Ne-a pus Dumnezeu mîna în cap, nu pot să cred! Exagerînd, un pic, e ca și cum ai cumpăra un Ferrari pentru hîrtoapele din România. Bune și trenurile noi, dar pe șinele vechi, nu prea văd vreun mare progres. Curg mesajele de felicitare de la USR-iști. „Bravo, felicitări, dle Drulă, că ne cumpărați trenuri electrice noi, țineți-o tot așa!” De parcă le-ar lua cu bani de la el! E o doar o simplă sarcină din multele pe care le are și nu le poate face față.

    • Se finanțează si infrastructura feroviară. Pana in 2026 vor fi achiziționate prin PNRR, programul operațional transport si alte fonduri, cel puțin următoarele următoarele lucrări pe:

      🛤 Cale ferată:
      • 311 km de cale ferată modernizată;
      • 311 km de cale ferată cu sistem ERTMS 2;
      • 110 km de cale ferată electrificată;
      • 2534 km de cale ferată pe care viteza comercială crește cu 15% prin lucrări de reînnoire;
      • 206 km de cale ferată cu sistem modern de centralizare

      🚆🚋🚉🚃 Material rulant:
      ● 12 trenuri de tip H-EMU (hidrogen) și stații de alimentare cu hidrogen aferente acestora;
      ● 20 trenuri de tip EMU;
      ● 30 de locomotive electrice modernizate;
      ● 100 de vagoane modernizate

      Nu lucrez la MTI, n-am contracte cu statul si n-am avut in trecut, nu’s membra de partid, pur si simplu ma documentez înainte sa laud sau sa critic.
      N-ar strica sa fie mai multă obiectivitate si echilibru in opinii, in general, in societatea românească.

    • Corect!
      Dar eu am luat țeapă cu programul de guvernare! De ce n-aș lua încă una cu PNRR?!

    • Cu programul de guvernare ne-am luat teapa!

      Poate intervine domnul Sanitarul sa prezinte punctual cu cât au fost depășite termenele de realizare ale obiectivelor pe TS din programul de guvernare.

    • Sanitarul e un troll.

  29. „Si-a cerut scuze…”, cu asta ati dat cu mucii-n fasole. Oficial, va place flufluștanul. Puteți să vi-l bagați boierște.

    Dar paguba la cat e evaluata ?

    Plateste directorul din agoniseli sau de fapt il ține PNL-ul, sa aiba si el o paine ?

    Cu astfel de decizii ati dat dovada ca sunteti pe rit vechi si deja 33% corupti.

    O sa se schimbe Romania in 2201, dupa ce o sa ne munceasca pamantul bine pe toti, astia pe rit vechi.

    Rusine, boiere.

    Oricum, si zilele USR-ului pe rit vechi sunt numarate, in frunte cu vulpoiul răpănos, arhicunoscut.

  30. Cum domnule Drula va permiteti sa spuneti ca veti face si veti drege? De ce nu ai facut pana acum? De ce nu pocniti din degete? Sapte luni nu sunt destul? Eu cred ca asta nu stie sa pocneasa din degete sau nu vrea. Oricum ar fi DEMISIA! A, da si am uitat, waxeristi, leghebisti si tot tacamul…

  31. Băi usr-istilor, sunteți muuult mai rău decât psd-ul. Dacă ați ajuns sa va apărați lichelele usr-iste și atunci când incompetentele se văd din satelit atunci puteți să vă cărați naibii de la guvernare. Culmea nesimțirii este că și acum, când si-au bătut joc de călători, dintre care mulți copii, îi auzi pe câte unii înjurând tot psd-ul..Ce are sou-la cu prefectura bai arivistilor ? Plecați naibii de la guvernare !!!

  32. Pentru toti postacii platiti de urss, pentru toti „specialistii” de aici: la momentul de fata avem 911km de autostrazi si drumuri expres si alti 403km in executie! Cautati 130km.ro Este foarte bine! Cat despre calea ferata, clar nu sunt multi bani acum si oricum, odata cu electrificarea auto si auto autonome, pe calea ferata va ramane doar marfa.

    • Ponta ăștia să achiziționeze nu 20 ci 100 de trenuri, ar fi fix Degeaba!
      Căile ferate române arata fix că autostrăzile de la noi adică Jale!
      Poate ar fi o soluție dacă ar cumpăra trenuri zburătoare!🤣🤣

  33. @Diana: Zombilica spune ca Drula NU a cheltuit toti banii!
    romaniaeuropalibera.org: „Vizante de la CFR reaprinde războiul politic Cîțu-Drulă.
    29.07.2021
    Conflictul politic purtat de premierul liberal Florin Cîțu cu ministrul USR PLUS de la Transporturi, Cătălin Drulă, a ieșit din nou la iveală după accidentul feroviar de la Fetești.
    „Dacă directorul CFR ar fi lucrat la Guvern, acum era acasă”, a scris joi premierul pe pagina sa de Facebook, cu direcție către decizia de demitere pe care ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, ar fi trebuit să o ia împotriva directorului CFR, Ovidiu Vizante.
    Înaintea aserțiunii sibilinice de pe Facebook, premierul Florin Cîțu a spus că nu i se pare normal ca un tren să rămână atâtea ore blocat în câmp, iar șeful CFR să spună că altcineva este responsabil cu găsirea unei soluții.
    „Nu mi se pare normal ca într-o astfel de situație șeful de la CFR Călători să spună că soluția e în altă parte. Soluția e a celor care administrează”, a spus Cîțu.
    Tot joi, Premierul l-a CRITICAT pe ministrul Drulă și pentru faptul că NU a cheltuit banii ceruți de la guvern înainte de a trimite propunerea de rectificare bugetară de la Ministerul Finanțelor, unde ocupă postul de interimar, fiecărui minister.
    „Sunt proiecte de investiții. Sunt și la Transporturi câteva proiecte. Mă interesează să nu ne batem joc de banii românilor. Execuția proastă este ca și cum ne-am bate joc de banii românilor.”
    Surse din Guvern au declarat pentru Europa Liberă că premierul este NEMULTUMIT de faptul că ministrul Drulă a insistat să primească foarte mulți bani la începutul anului , iar acum NU i-a cheltuit. La negocierile pentru elaborarea bugetului, discuțiile între ministrul și premier au fost la cote înalte, fiind momente extrem de tensionate, potrivit surselor citate.”

    NU-l mai crede nici pe Drula, nici pe Zombilica!
    E clar ca unul minte in acest caz sau mint amandoi, de regula!
    Sa vedem Executia bugetara, Zombilica le-a cerut sa prezinte public fiecare Minsitru Executiia bugetara: CATI Bani au primit, CATI au Cheltuit la 6 luni!
    Crezi ca o vor face cu CIFRE, ca nici Drula nu e mare amator de CIFRE!!???
    Eu nu cred!
    Vorbeste vorbe goale, dar de FACUT nu prea face, vreau sa vad REFORMELE reale la Companiile de stat din subordine, la Minsiterul Transporturilor si mai ales la CNAIR unde numai la sediul central din Bucuresti au 874 de angajati!
    Care se calca-n picioare intre ei, evident!
    Si mai astept de la marele Drula o situatie: UNDE si PENTRU ce a cheltuit Minsiterul Transporturilor MILIARDELE de Euro primite de la Bugetul de stat din 1990 pana azi!

  34. Sa va trag la mo ie dragi useristi!
    Îmi cer scuze dragi useristi!
    Gata subiect inchis

  35. Inca o data scuze.
    Sunt un mare tampit.
    Imi cer si mie scuze pentru asta.

  36. Asta cu 600 de meleoane atrase pe fonduri sunt povesti pentru propagandă si presa, numai cine nu intelege mecanismul atragerii fondurilor europene prin proiecte poate sa puna botul la asemenea povesti, ca a atras suma aia in 7 luni, probabil au venit acri bani dar in nici un caz pe proiectele lui drula, probabil sunt deconturi din anii trecuti, dar na ce sa faci cand doar postacii rezistenti ai clotildei iapa in calduri vad doar psd si hotii si pun botul la toate bazaconiile „oiengistilor” astora, la cate traznai au facut astia unde oare sunt rezistentii si ghiolbanul cucpendula ca geaca lui rosie

  37. @Diana nu-ți bate capul cu împărăția cerului! Degeaba cauți să le deschizi ochii unor ,,orbi” îndărătnici și rău voitori. Degeaba la aduci argumente că un lucru care nu a fost făcut timp de treizeci de ani, nu poate fi făcut în câteva luni de zile nici de Dumnezeu în persoană. Postacii de serviciu,plătiți sau voluntari, vor arunca mereu cu noroi, indiferent câte realizări obiective va avea cineva. Credeți că acele spitale în flăcări care au precedat demiterea lui V. Voiculescu au fost pur și simplu întâmplătoare? Credeți că acele accidente de la Fetești cu mecanicul băut și acel tren deraiat anterior sunt întâmplătoare? Încet,încet, picăturile se adună. Paharul trebuie să se umple! Drulă trebuie frăgezit pentru a putea fi demis. Motive să fie, că amatori interesați sunt cu duiumul. Mai ales că omul a deranjat și deranjează o mulțime de potentați ai vremii, înfipți bine în borcanul cu miere, indiferent de apartenența politică. Dacă la gâtul lui a sărit și ,,preacinstitul” fost ministru al transporturilor T. Băsescu, semnalul s-a dat. Drulă trebuie să plece! Mafia nu mai poate aștepta! Mafia trebuie să preia controlul așa cum l-a preluat și la Sănătate!

    • Cui incearca Diana sa deschida ochii? Lui lili si lui Radulescu Marcel?

      Merci pentru raspuns.

    • Anatol: Eu am oferit replici la comentariile lui lili, dar ele rămân vizibile si pentru ceilalți cititori!

      Interactionez si eu cu cei care abordează tema riguros si cu date (gen lili), sau cu cei care spun niște adevăruri prin ironii fine, nu cu miștocarii specializați in umor de autobaza.

      Pe forum sunt si glumeții de serviciu, postacii, haterii, etc., dar sunt si comentatorii serioși si inteligenți cu care poți avea dezbateri interesante orientate inspre soluții, gen: Lili, Rădulescu Marcel, Riri, Tree Fitty, Sincer, Cloudfare, Spark, Sanitarul, Alina M, Dragoș, Area, Vlad, 009 si alții.
      As vrea sa vad opțiunea (e vorba despre un plugin care trebuie activat la WordPress, thx 009) care sa permită sa dai click pe un utilizator si sa ii vezi celelalte comentarii pe forum; unii comentatori au intervenții foarte bune.

    • 👍🏻 Săgeata. S-a simțit încă de alaltăieri ca acțiunile au fost orchestrate si ca presa a fost “motivata” sa amplifice toată povestea. Asta este.

  38. Bineînțeles că după acest articol in care se arată mai mult că clar din ce aluat e făcut acest partid și plin de securiști și nemernici,au și apărut slugilor mercenare care sa ii apere cu tot felul de postări de rahat! Ori sunteți proști din default ori sunteți aceleași gunoaie că și cei pe care ii pupați și lingeți in ms dos!? Drula e un securist mizerabil ,care e și informator și cel care primește toate datele și informațiile de le ai lui ,securitate,cu mult înainte să se pună în aplicare anumite ordine de filare și ascultare! Cică un partid fără penali ,dar de fapt plin de mizerii umane! Drula trebuie să își de-a DEMISIA!!! Culmea mizerabililor ,ei cer demisia unui ministru sau prim ministru daca e de la alt partid PSD sau altul ,dar când ai lor greșesc sau fac gafe că Voiculescu,Drula,sau hoția lui Clothide,nu cedează,nu își dau Demisia! Nu au demnitate ,nu au conștiința,sunt niște nemernici ordinări, nulități! Out din țară asta securiști ordinări

  39. Românul tot idiot, votează psd si pune botu la radioșanț.
    Comentacii pesedistoidioti atât au văzut din stire…ca nu-l demite pe ala!
    Sa mi-o molfaiti încet!

  40. Cum să îl demită,dacă șeful CFR cotizează lui Drula.Vrei să rămână Drula fara papa