G4Media.ro

Cătălin Drulă (USR), despre rezilierea contractului pentru Autostrada Lugoj-Deva, care e gata…

sursa foto: Facebook

Cătălin Drulă (USR), despre rezilierea contractului pentru Autostrada Lugoj-Deva, care e gata în proporție de 99%: O ticăloșie imensă, statul român pierde garanția de 4 ani

Deputatul USR Cătălin Drulă, membru în Comisia de transport, critică dur decizia CNAIR de reziliere a contractului cu compania spaniolă Comsa pentru lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva, realizat în proporție de 99%. Drulă numește rezilierea ”o ticăloșie imensă” și avertizează că instanțele o vor considera ”abuzivă”, ceea ce va însemna că statul român va plăti despăgubiri uriașe.

Drulă susține că rezilierea contractului e incorectă pentru care ministrul Cuc și șeful CNAIR ”au inventat pretexte juridice – o așa-zisă neconformitate”care ține de scurgerea apelor într-un capăt al lotului care nu va fi dat traficului (este după breteaua de ieșire) – o situație rezolvabilă în câteva săptămâni de lucrări care n-are nicio legătură cu siguranța traficului”.

Postarea integrală a lui Cătălin Drulă:

Rezilierea contractului pentru Autostrada Lugoj-Deva lot 3 la 99%, cu lotul gata de trafic este o ticăloșie imensă.

Prin reziliere, statul român pierde perioada de garanție a lucrărilor de 4 ani. Patru ani în care ar fi fost responsabilitatea constructorului să repare orice eventual defect.

Va fi, cel mai probabil, considerată o reziliere abuzivă de tribunale. Totul arată ca o decizie de “mușchi fără creier” pentru care s-au inventat pretexte juridice. O așa-zisă “neconformitate” care ține de scurgerea apelor într-un capăt al lotului care nu va fi dat traficului (este după breteaua de ieșire) – o situație rezolvabilă în câteva săptămâni de lucrări care n-are nicio legătură cu siguranța traficului.

Cel mai probabil, vom ajunge să plătim despăgubiri enorme peste 4-5 ani pentru această reziliere. S-a mai întâmplat: miniștrii care și-au umflat mușchii și după 5 ani a venit factura de plată (altui guvern). 28 de milioane de euro, de exemplu, primiți de un constructor în tribunale pe un lot de autostradă reziliat în 2011 cu trâmbițe.

Deschiderea traficului e cea mai importantă în acest moment. Avem 21 de km care sunt perfect folosibili. Autostradă, oameni buni! Pentru care am plătit sute de milioane de lei în ultimii 6 ani. Și ea stă închisă acum. Pentru cine vrea să se convingă, uitați-vă la filmarea de la bord: https://youtu.be/kAbuMNHobIU

Dar cum se poate deschide traficului autostrada acum după reziliere? Legal, e un coșmar.

Ministrul Cuc și cu directorul Scarlat se cred băieți deștepți și vor probabil să facă o șmecherie în doi pași:
1. să se facă că mai lucrează CNAIR ceva la autostradă câteva săptămâni ca să nu bată prea rău la ochi că era deja gata de trafic
2. să deschidă apoi autostrada în trafic, fără recepție, “în regim de șantier” cu niște limitări de viteză degeaba (probabil 90-100km/h)

Prin șmecheria asta, noi ne alegem cu o limită de viteză aiurea complet pe o autostrada nouă, iar statul român își crează o și mai mare poziție de vulnerabilitate juridică față de constructorul de pe contractul reziliat. Adică, vezi Doamne, nu era bun lotul de recepționat și era atât de gravă situația că trebuia reziliat contractul, dar după câteva săptămâni, ce să vezi, e suficient de bun să se poată circula.

Dar MĂCAR dacă ar deschide traficul acolo, asta e mai important pentru cetățeni și economie decât manevrele lor stupide. E crimă să ții închiși 21 de km de autostradă nouă într-o zonă unde alternativa e un drum național periculos cu multe cruci pe margine.

Se bat cu cărămida în piept Cuc și cu incapabilul director Scarlat că au toleranță zero și gata, au dat constructorul cel rău afară. Păi tocmai la constructor cred că s-au deschis șampaniile cu rezilierea asta. Pe de-o parte au scăpat de perioada de garanție în care ar fi trebuit să repare orice defect la autostradă. Pe de altă parte, în procesele care vor urma, CNAIR le-a creat un avantaj enorm și vor curge despăgubirile. Despăgubiri pe care le vom plăti de la bugetul de stat.

Incompetență și ticăloșie criminală. Asta este guvernarea PSD. Ăsta este Cuc la Transporturi și Scarlat la CNAIR.

Foto: Cătălin Drulă (Contul personal de Facebook)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

18 comentarii

  1. La ce sa te astepti de la un popor de prosti.

    • un popor adormit, nu de prosti

      daca eram de prosti , votam cu „familia traditionala” , nu ieseam la referendumul pentru justitie asa prost cum e, nu se iesea in strada, si erau ponta, adrian nastase, geoana presedinte

  2. Ar trebui ca toți cei responsabili de anularea contractului sa fie dați imediat în judecata și făcuți vinovați de daunele ce vor fi provocate. De asemenea, trebuie asigurate documentele care au fost semnate, sa nu mai apară „dispariții”.

  3. Aveti grija cu falsii realisti, falsii occidentali – chiar daca sunt americani sau romani din afara – si falsii experti care zica ca un pic de coruptie e buna, ca asa e si in America si in Veat peste tot!….Coruptia are forme foarte complicate si efecte foarte corozive care lasa rani adanci, greu de sters, sustinand interesele oligarhice, delapinand statul si insaracind populatia si mai ales oamenii cei mai nevoiasi! Si coruptie exista si in sectorulbprivat! Nu numai cand se dau contracte publice, ci si cand un sofer de taxi nu inregistreqza pe taximetru calatoria, nu da rest sau cere bacsis pe sub mana ca altfel nu porneste si nu te duce pe distante prea mici sau prea mari, ori din sau instre anumite locuri cum fac seara taximetristii prost crescuti tipici de la Bariera de langa Hanul lui Manuc, in asa-zisul Centru Vechi din Bucuresti! Hotia devine sistemica cand e permisa coruptia, devine noul normal!

    • Ai scris mult fara sa spui nimic. Ce legatura are ce si spus tu cu articolul sau cu Drula?
      Aha, nu ai avut cu ce sa combati spusele lui (complet adevarate) si atunci ai dat-o pe conpiratii presarate cu fapte despre cat de nociva e coruptia. STIM! Stim ca e nociva, si cine nu e constient de asta e sau ignorant sau parte din problema.

    • Nu toata lumea stie geniule! Nu vezi cat e de controversat subiectul. Exista indivizi tot din marja dreptei romanesti care zic ca un anumit nivel al coruptiei e normal, ca asa e si in America; apoi altii care justifica coruptia ca mijloc de autoaparare impotriva ineficientei bitocratice, haosului legislativ etc, adica in loc sa lupte impotriva asta sare peste coada si da o mita, cica cutare care da o mita sa i se dea o aprobare sa deschida un magazin sau ca sa i se faca o operatie pana la urma face ceva benefic….pacat ca saracul nu poate da bani sa isi faca o operatie sarind peste coada de la spital si mergand direct la cabinetul privat al medicului tot de la spital, cum se practica la noi medicina cu rezultate financiare multumitoare judecat dupa casele construite de medici in toate orasele mari (numai la rezidentiat sta medicul roman in aparatament, adesea si ala pus la dispozitie de stat)!…Toti in Romania practic fara exceptie si-au construit marile si micile averi pe coruptie in anii 1990 si 2000, de la medici si profesori-meditatori si pilisti de fentat examene, la politisti, vamesi, chiar judecatori si procurrori care au mai inchis ochii, ca sa nu mai zic de manageri de intreprinderi de stat care au capusat si devalizat propria firma publica si au deschis alta, ori politicieni si alti birocrati care au privatizat, inchiriat ori instrainat si contractat active publice, toti fara exceptie! – de asta anticoruptia intampina atata rezistenta, sunt prea multe schelete in dulap, busola morala a populatiei si mai ales a elitelor si clasei mijlocii e puternic dereglata in Romania. Dar nu e suficient exortatiile morale, trebuie sa ai institutii si mecanisme institutionale prin care coruptii, mici sau mari, de la stat sau privat, sa fie penalizati si fenomenul restrans.

    • @Profu: Bine spus. Problema corupției nu începe de la politicieni; acolo e doar mai vizibilă. Ea poate fi – și trebuie – tratată de către fiecare dintre noi, nu doar de DNA, de care nici n-ar mai fi nevoie dacă ne-am face treaba fără a recurge la tot soiul de compromisuri.

    • Si ce te faci ca DNA nu mai exista?!

  4. niste „profesionisti” cu amante, secretare, directori peste directorasi … toti niste profesionisti

    • In companiile de stat romanesti – si chiar in agentiile independente ale guvernului sau directotii de departamente in guvern – numai numiti din astia sunt, sa nu ai nicio indoiala! Cazul cu Sorin Grandeanu timisorea fost premier la ANCOOM, vaca grasa de muls bani!, e graitor!

  5. In Romania cind cineva este anchetat pentru coruptie ramane in functie pana la decizia finala.
    In strainatate cand cineva este suspectat de coruptie, isi da demisia din functie.
    De aceea in Romania coruptia este foarte mare.

  6. S a gandit cineva la poisibilitatea ca aceasta reziliere sa fie intentionat facuta si convenita cu contructorul in asa fel incat acesta sa nu mai asigure garantia si sa ia si niste bani frumosi peste cativa ani dupa proces? Cu ceva atentii prin minister, probabil mult mai mici in comparatie cu castigurile contructorului, rezilierea s-a facut in dauna statului dar in castigul constructorului si a catorva oamenii din minister. Ce ziceti de ipoteza asta?

    • Pai e primul gand care-ti vine in minte, ca doar asa ne-au obisnuit, ce-i asa greu?!
      Treaba e transparenta rau! Numai sa-ti pui problema diferentei in minus de grosime a stratului asfaltic de 1 – 1,5 cm pe aproape tot lotul! Se toarna covorul asfaltic pe 20 km. intr-o saptamana?! N-a constatat nimeni din prima suta de metri?! Supervizorul desemnat ce superviza?! Starea vremii?! Hai sa nu fim naivi! E tot o cmplicitate in hotie. Sper sa se sesizeze vreun parchet, ceva…

  7. E o ticalosie, probabil un nou mod de a recompensa constructorul pentru ceva „cheltuieli” netrecute in registre scutindu-l, in urma unui proces ca sa nu bata la ochi, de sarcina garantiei si platindu-i despagubiri.
    Sa mai strigam o data: desfiintati CNAIR!

  8. O alta problema vor fi zecile de milioanele de Euro pe care le vor pierde in instanta.
    Plus accidentatii si mortii de pe DN68 si de pe DN7 in loc sa circule linistiti pe Autostrada.
    Ce face DNA ??? de ce nu se sizeaza ? chestia pute de la mare distanta ….

  9. Puscaria sa-i manance pe toti hotii si nepasatorii implicati in aceasta constructie.