G4Media.ro

Cauzele care au dus la provocarea accidentelor în lanț de pe Autostrada…

sursa foto: Facebook

Cauzele care au dus la provocarea accidentelor în lanț de pe Autostrada Soarelui și ce reguli ar trebui să respecte șoferii pentru a nu deveni victime 

Ceața, neadaptarea vitezei și relaxarea specifică sezonului estival sunt principalele cauze care au dus la producerea accidentelor în lanț de vineri pe Autostrada Soarelui, potrivit primelor declarații ale polițiștilor. O altă problemă des întâlnită pe șoselele din România este efectuarea incorectă a depășirii  pe autostradă.
 
„În general, șoferii nu știu să depășească. Depășesc cu viteză foarte mică și rămân în continuare pe banda a doua. Normal ar trebui să executăm depășirea rapid și în siguranță. Aceasta  ar trebuie să dureze 6,7,8 secunde. Accelerăm în momentul depășirii și revenim pe banda întâi, lăsând banda a doua liberă pentru circulație. Astfel, aceste grupuri compacte și coloane de mașini nu se vor mai forma”, a declarat pentru G4Media.ro Sorin Ene, pilot auto.
Ceața. Potrivit Centrului Infotrafic, începând cu ora 5:30, ceața a apărut pe întreaga suprafață a Autostrăzii Soarelui. Vizibilitatea a fost redusă sub 200 de metri și izolat sub 50 de metri.
Neadaptarea vitezei. Specialiștii in siguranță rutieră consultați de G4Media.ro susțin că mulți dintre participanții la trafic nu țin cont de „regula celor 2 secunde”. Regula de doua secunde în condus spune că nu trebuie să fii niciodată mai aproape de 2 secunde de mașina din fața ta. Asta pentru că daca masina din față va frâna brusc,  vei avea doua secunde în care sa opresti în siguranță. Deși pare foarte simplu, există câteva scenarii – ploaie, zăpadă, ceață și blocaje în trafic – care pot complica situația.  Tot specialiștii spun că la o distanță de 120 km/h, între mașini trebuie păstrată o distanță de 67 m,, la o viteză de 80 km/h – o distanță de 45 m și la 40 km/h – o distanță de 23 m.
Relaxarea specifică sezonului estival este o altă cauză care nu trebuie minimalizată.
„Întotdeauna în sezonul estival a crescut numărul de accidente cu vătămări corporale deoarece lumea se relaxează plecând spre munte sau spre mare și, din păcate, această relaxare se vede și în actul conducerii. Există o tendință de a ajunge mai repede, de a circula cu viteză mare, de a nu respecta regulile de circulație fie legate de viteză, fie legate de păstrarea distanței în mers sau de a nu ne asigura la schimbarea benzilor de rulare. Și uite așa, aceste încălcări ale legislației rutiere se transformă în accidente de circulație”, a declarat pentru G4Media.ro Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație din România.
În contextul accidentelor în lanț care au avut loc pe Autostrada Soarelei din cauza ceței, Centrul Infotrafic din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române le dă șoferilor câteva sfaturi.
„Pe timp de ceaţă, în afară de reducerea vitezei, mărirea distanţei în mers şi folosirea corespunzătoare a luminilor, în ceea ce priveşte autostrăzile trebuie respectate şi alte reguli specifice: nu opriţi pe benzile de circulaţie şi pe banda de urgenţă, în cazul unei pene sau defecţiuni tehnice, porniţi luminile de avarie, echipaţi-vă cu vesta reflectorizantă, scoateţi pasagerii din autovehicul în afara părţii carosabile şi amplasaţi triunghiurile reflectorizante, unul după celălalt, la distanţe mai mari. Ceaţa impune din partea celor aflaţi la volan, dar şi a celorlalte categorii de participanţi la traficul rutier, o conduită preventivă pe toată durata deplasării pe drumurile publice. Este necesar să se ruleze cu viteză redusă, adaptată permanent condiţiilor de drum, iar fiecare manevră în trafic să se facă numai după o temeinică asigurare. Pentru aceasta, oglinzile retrovizoare trebuie să fie reglate corespunzător. Recomandăm ca luminile de întâlnire ale autovehiculelor să fie aprinse ziua pe toate categoriile de drumuri, nu doar pe cele pe care există obligativitatea instituită prin lege. În condiţii de ceaţă densă, trebuie folosite şi luminile de ceaţă. Nu trebuie uitat că cea mai periculoasă manevră pe timp de ceaţă este depăşirea. Aceasta cu atât mai mult, cu cât cei ce depăşesc pot fi surprinşi de apariţia bruscă de pe sensul opus a unor autovehicule care circulă fără lumini sau având în funcţiune doar luminile de poziţie”, se arată în avertizarea Infotrafic.
Sursa foto: Facebook

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

28 comentarii

  1. In general se intampla accidentele astea pt ca sunt prosti si nu gandesc, toti au scoala vietii dar cand ai o viata proasta ce sa te invete. Daca eu depasesc cu 130-140, poate si un pic mai tare de ce vii la viteza aia pana la 1 m de mine? Astia din orasele mici sunt si mai periculosi pt ca nu au reflexele deprinse dintr-un trafic aglomerat. Daca am merge la scoala si macar primii 12 ani sau cat e acum minim obligatoriu, 10 ani, am baga ceva la cap si ne-am stradui sa antrenam creerul sa gandeasca lucrurile ar sta mult mai bine.

    • Data viitoare voi merge cu TRENUL fiind mai sigur. În România unii șoferi nu respectă regulile!
      Ajung mai târziu la destinație și sănătos.
      Sunt trenuri ale CFR Călători și trenuri private.

  2. La ceata cu vizibilitate de 200 m maxim 120 km/h in depasire si 50 m fata de cel din fata care depaseste pe banda de viteza.
    Evident ca astea nu sunt pt romani unde scapa cine poate si nu exista cooperare in trafic. De cate ori nu se sta bara la bara la 130 la ora si claxoane si faruri pt cel din fata.
    La ce mecle si ce slapi erau in poze e mare minune ca nu a murit nimeni la 40 de masini lovite.

    • Cam asa este, dar depinde de sofer. La 130km/ora, si timp de reactie de mosneag care n-ar trebui sa mai conduca, adica 3 secunde, iti trebuie 204 metri pentru a opri.

      In functie de varsta medie dintr-o tara, timpul mediu de reactie poate fi intre 1,5 si 2,3 secunde. Tot de la 130km/ora cu 2,3 secunde timp de reactie poti opri in 185 de metri. Cu 1,5 secunde timp de reactie poti opri in 150 de metri.

      Cei tineri pot avea un timp de reactie de 0,7 secunde, ceea ce reduce distanta de oprire de la 130km/ora la 120 de metri. Evident, daca sunt atenti la drum, ceea ce nu e garantat.

      Pilotii de Formula 1, care se antreneaza special in acest scop, ajung la 0,2 secunde timp de reactie, ceea ce le-ar permite sa opreasca de la 130km/ora in aproximativ 100 de metri, intr-o masina obisnuita. Jumatate din distanta necesara unui batran.

      Din pacate multi se cred piloti de Formula 1 la noi, si nu-si dau seama ca varsta le-a incetinit reflexele. Si atentie, distantele precizate in articol sunt fata de masina din fata, nu sunt distantele necesare pentru oprirea completa.

      Asadar, daca nu ai nicio masina vizibila in fata (esti prima masina din coloana) si este ceata, trebuie sa pastrezi o viteza suficienta pentru a opri daca brusc apare un obstacol din ceata, de exemplu o masina oprita, sau un accident.

      Din pacate noi nu avem marcaje pe banda de urgenta din 50 in 50 de metri, pentru a putea estima vizibilitatea pe timp de ceata, ca in alte tari. Dar ca idee, un TIR are cam 25 de metri, intre doi stalpi de iluminat sunt in general 50 de metri.

      In fine, o persoana in varsta, cu reflexe redusa, daca este prima intr-o coloana de masini circuland pe ceata, poate circula cu viteza de 120km/ora daca vizibilitatea este de de macar 200 de metri. Daca vizibilitatea este 150 de metri, maxim 100 km/ora. La vizibilitate de 100 de metri, 75 km/ora. Si la 50 de metri vizibilitate, 45 km/ora.

      Si, cel mai important, daca nu este neaparat necesar, nu franati brusc cand sunteti primul din coloana si sunteti surprinsi de ceata. Lasati masina sa incetineasca natural pana la viteza dorita, pentru a nu surprinde soferii din spate. De cele mai multe ori vizibilitatea nu este asa rea cat pare, si acea franare brusca este inutila si periculoasa. Eventual atingeti usor frana pentru a aprinde lampile de stop pe spate, ca sa le atrageti atentia celor care va urmeaza.

      Si atentie ca unele masini electrice franeaza singure destul de puternic cand ridici piciorul de pe acceleratie, ceea ce trebuie avut in vedere. E posibil sa fie nevoie sa compensezi apasand un pic pe acceleratie pentru a incetini aceasta franare brusca.

  3. Mai pe scurt, sudistii si moldovenii sunt un pericol public cand vine vorba de condus.
    Se mai dau si rotunzi cand le zici adevarul, niste primitivi de sec XIV care nu-s capabili sa treaca un examen auto si isi cumpara permisele ca painea la magazin.

    • Da! Mare adevar. Pentru ca nu-s nici macar „soferi de weekend”. Sunt „soferi de concediu” o singura data pe an doau zile (dus – intors). Iar in acele doua zile se cred piloti pe Le Mans.

    • @Serket
      Cum se zice la hai sic tir in maghiara?

    • Da ba, hai sa generalizam cu sudiștii și moldovenii. Ardelenii sunt pâinea lui Dumnezeu. În 3 ani de zile cât am stat în Cluj, am văzut la fel de mulți idioti în trafic și la fel de multe accidente provocate ca în Iași.

      Fiecare regiune are handicapații lui, pentru ca educația în România este la fel peste tot. Chiar dacă suntem din regiuni diferite, avem același tradiții, mai mult sau mai puțin.

    • Serket, sau Sirkit?

    • Sau Davai Sirkit?

    • Mda, nu este ca și cum aș fi întâlnit cei mai mari idioți pe Autostrada Transilvania și prin Alba…

    • 1. Esti asa de incult incat habar nu ai cine-i serket.
      2. Te poti muta tu in rusia sau china ca iubiti incalcarea drepturilor omului.
      3. Te roade asa tare adevarul ca simti nevoia sa dai o replica la comentarile mele fara sa spui ceva rational, asta arata incapacitatea ta mentala de a formula un argument rational.
      4. De cate ori mai vrei sa-ti dau peste bot pana ce te calmezi?

      @ferkes,
      Dupa 15 ani de stat in cluj am observat ca majoritatea accidentelor mortale din oras sunt provocate de moldoveni sau fratii lor de peste prut.
      Citeste stirile din cluj daca nu crezi , ultimul pe care mi-l amintesc, un moldovean je_gos de peste prut a omorat aproape toata familia unui om din cluj care statea la semafor.
      Generalizez pentru ca marea majoritate sunt asa cum zic eu, oriunde am mers moldovenii si sudistii sunt la fel, ca-i diaspora sau cluj la fel se comporta. Niste primitiv alcoolici needucati.

    • Aaa, hopa „peste bot”, de unde stim noi expresia asta? Hmmmm, stai ca stiu de la unii violenti? Ce vorbisi, tu, fraiere, despre moldoveni si sudisti? Ca sunt cum? Iar tu esti cum? Te da limbajul de gol, fraiere! Gaseste-ti o buda unde sa-ti versi veninul, aici nu e toaleta publica.

  4. In Romania este imposibila pastrarea unei dist. de 50m. In clipa doi se umple acel gol cu 3-4 masini si devine instant 10m (cu indulgenta). Ok, reduci si refaci distanta insa lucrul asta o sa-l repeti la infinit. Nu vei avea niciodata in fata ta un gol de 50 de metri. Nu exista civilizatie pe meleagurile astea. Punct.
    Probabil cel mai indicat ar fi sa opresti intr-o parcare/statie peco si sa astepti sa-si faca nebunii damblaua. Indiferent cat astepti e mai rentabil decat un accident pe care nu-l vei putea evita sub nici o forma.

    • As bate flashingaii dimineata la pranz si seara. Pana le da borsu pe la toate intrarile si iesirile din sistem.
      Instalate camere si in spate si raportati. Chiar daca nu-i luata in considerare ca proba la politie macar se face presiune agresiva pana iau masuri. Spam pana le pica astora de la M.I. serverele si paginile de facebook.

  5. Romani sunt in depresie civica in general vorbind pana si eu iau diazepam.Scrie si pe un alt site de stirii.

  6. Cu toti traim intr-o depresie contiunua dar nu recunoastem si eu iau Diazepam recunosc.

  7. „În general, șoferii nu știu să depășească. Depășesc cu viteză foarte mică și rămân în continuare pe banda a doua”

    pa goagal trasnleit: adica, fatalailor, marsh pe banda de legalisti, ca vine flashu’ si din slap vi-l dau!

  8. Cu mici exceptii, romanii nu sunt soferi buni

  9. Frustrari, frustrati, egal accidente.

  10. La 120 km/h distanta parcursa pe secunda este de 33 metri. Adica in 3 secunde faci o lungime de stadion de fotbal! Distanta de franare la o asemenea viteza va las pe voi sa o calculati. Spunea bine cineva zilele acestea pe autostrazile din afara faci febra mulsculara la piciorul drept, iar frana nici nu o calci. In Romania doar cu piciorul pe frana stai pe autostrada. Ba se baga unul in depasire ca nu vrea sa astepte, ba ca unul te sicaneaza cu flash-uri, ba ca unul iti pune frane permanente sa il lasi in pace. Cand se va modifica legea si se vor permite probe filmate din autoturism multi vor ramane fara carnete. Dreptul la condus ar trebui sa se anuleze pentru unii. Soseaua este imaginea societatii, ieri facusera culoare pe mijlocul benzilor sa vina SMURD si tot s-au bagat vreo cativa in spatele masinilor ISU blocand si mijlocul. Popor nesabuit, care nu-si iubeste tara decat prin vorbe, needucat, lipsit de compasiune. D-asta unii au realizat ceva si noi nu.

  11. Ce minunat G4, dupa ce ca lipseste cu desăvârșire educația rutiera, acum primim sfaturi de la participanți la curse ilegale de noapte.
    Sorin Ene acest . . le spune tiristilor ca tb sa depaseasca in 6 secunde ca sa-l scuteasca pe el de dat flashuri.
    Urmaresc cu atentie tot ce spune Titi Aur dar va rog frumos nu poluati cu piloți de drift foști participanti la curse ilegale, gen Sorin Ene, omul asta in viața lui nu ar intelege ce inseamna condusul defensiv sau civilizat.

  12. Dragilor, foarte multi nu stiu sa foloseasca autostrada si nu este vorba de soferi de Duminica/concediu cum scria cineva mai devreme. Sunt foarte multi soferi de „dube”/camionete care trec pe banda 2 zi zac acolo , de multe ori merg in paralel cu cei din banda 1 perioada indelungata .

  13. ”Cauzele” este una singură – nepăstrarea distantei de sigurantă in functie de viteză.

  14. Pe autostrada se merge bara la bara si la 160 la ora, imposibil sa nu vina unul cu 200 sa se bage in fundul tau gesticuland, flashuri. Iar in conditii de vizibilitate redusa multi nu incetinesc se duc ca racheta in continuare.
    Ceata e un fenomen neinteles de romani.

  15. Problema este la politia rutiera. Legislatie, buna ,proasta cum o fi, exista insa nu este aplicata, e aplicata prost sau extrem de prost.
    Cu se comporta circopitecii cand ies in Ungaria sa nu zic At sa De ?
    Civilizat, ca niste circopiteci civilizati pt ca altfel platesc de mananca apoi doar mancare de pisici cateva luni sau se intorc la caruta.
    In lumea civilizata ai chiar si marcaje care iti arata distanta pe care trebuie sa o pastrezi ca sa nu te imprastii , pt ca Daca mergi ca prostu’ fix in spatele celui din fata ta cu viteza de autostrada si mai dai si semnale luminoase ca tu bosule, cu tarana sub unghii , care lasi sensation ca te grabesti sa ajungi la vreo conferinta ceva unde urmeaza sa grohai niste vorbe, risti sa provoci mare buba.
    Deci voi pisici si iepuri deghizati in politisti isiti pe sosele si doar faceti-va treaba pt care va platim !!!!!!
    Cand si cand puneti cate un bos de bos sa scrie ca Ana are mere si iaca motiv sa -i luati carnetu’ Daca il are, evident.
    Educatie cu legea peste ochi!
    Asta va reduce numarul de inconstienti de pe sosele.
    Suntem latini,ok dar suntem si prea incordati mai ales la volanul unui bolid.
    Politia este solutia alfel ne canibalizam si nu ne mai civilizam !!!

    • Foarte corect spus.
      Mai nou, observ ca la noi se practica o noua moda in flash-uri. Se baga idiotul in depasire cand ii vine masina din fata si ii face flash-uri aluia de circula regulamentar sa se dea deoparte, in sant, sau sa-si ia zborul, nu am idee ce gandeste idiotul ce face asta….