G4Media.ro

Cauzele prăbușirii avionului și elicopterului – cel mai probabil probleme tehnice, e…

sursa foto: Avion MIG / Ministerul Apărării

Cauzele prăbușirii avionului și elicopterului – cel mai probabil probleme tehnice, e exclusă o agresiune SURSE

Cauzele prăbușirii de miercuri seară în zona Constanța a avionului MIG 21 și elicopterului plecat în căutare sunt cel mai probabil probleme tehnice, au declarat pentru G4Media surse guvernamentale.

În cazul avionului de vânătoare MIG 21 este exclusă o agresiune pentru că aeronava zbura în formație de două aeronave.

De asemenea, în cazul elicopterului, cauza cea mai probabilă e reprezentată de condițiile meteo, cel mai probabil înghețul (givrare) la nivelul paletelor, potrivit surselor citate.

În ceea ce privește condițiile meteo, sursele G4Media au explicat că se fac analize înainte de zbor, dar la malul mariii vremea e imprevizibilă și se poate schimba rapid. De asemenea, nu pleacă niciun aparat fără sa fie verificat tehnic, iar comandatul bazei aprobă decolarea. (Foto: MAPN)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

42 comentarii

  1. la antena3 a zis ca e arma electromagnetica

    • E un atac neuronal. Eu zic sa activam arma secreta care are 10% din puterea soarelui si sa le topim rusilor tancurile. Multi nu stiu dar arma e alimentata cu fasole.

    • Am inteles ca e depozitata in tunelurile dacice, posibil sa fie greu de scos pentru a fi pusa in functiune.

    • Să urmărești antena 3 e ca și cum ieși de la un spital de nebuni și să zici că acolo toți debitează mai puțin tu

  2. România nu e în stare să facă mentenanță la aparate de zbor, se vor mai prăbuși și alții. Țara voastră e o glumă.

    • Atunci de ce mp mai citesti presa din Ro?

    • Daca Mig-urile astea inca mai zboara, arata ca Romania este in stare sa faca mentenanta. Acum, o tara normala la cap ar fi dus la casat harburile astea zburatoare, dar nah.

    • @ Vladimir Putin e vaccinat cu Pfizer – Se mai intampla lucruri din astea si la case mai mari, chiar mai des decat la noi… in alta ordine de idei, te tot vad postand pe aici si dintr-o data vad „tara voastra”… da’ tara ta care e?

    • @vladimir: ești cetățean Român?

    • Votant USR frustrat, crezi ca esti singurul caruia nu-i convin lucrurile astea? Pleaca in alta parte, specialule, si ia-ti si tot neamul cu tine. Du-te acolo unde crezi ca votul e o solutie.

  3. Amuzant cu „givrarea”! Câte grade erau???!!! 🤣🤣🤣🤣

    • In loc sa razi isteric, mai bine te-ai ascunde sub o piatra pt. ca si-asa nu esti buna de nimic

    • @Daniela Gheorghita – da’, mataluta stii exact care este fenomenul? Razi ca curca la gard (ca sa nu spun altfel). Vorbesti despre lucruri de care nu ai habar

    • @ Daniela Gheorghit – Razi ca curca la gard (ca sa nu spun altfel). Ai habar ce inseamna fenomenul? Sau doar ai auzit si tu ca iti ingheata parbrizul… vorbesti despre lucruri despre care nu ai habar.

    • @Daniela Gheorghita – Si hai sa iti si explic, ca poate nu stii sa cauti: givrajul e combinatie intre temperatura si umiditatea aerului si trebuie sa iei in calcul ca la fiecare suta de metri in inaltime scade temperatura aerului cu mai mult de jumatate de grad, deci daca avem 2-3 grade la sol, la 600 de m sunt deja 0 grade.

    • @Daniela Gheorghita – Si, ca sa-ti raspund la intrebarea idioata, totusi: la ce intaltime vrei sa-ti spun temperatura, la cea de la nivelul marii sau la 600-1000 de metri?

    • In Dobrogea zilele astea vremea a fost dificila, temperaturile nu au fost foarte scazute, in jur de 0 grade, dar a fost foarte multa umezeala, vantul a batut cu furie, pe malul marii nu puteai inainte din cauza vantului, in zonele de camp deschis la fel, s-a format gheata pe crengile copacilor, cabluri, vizibilitatea a fost drastic redusa de lapovita si ninsoarea marunta, pe campuri s-a depus un strat subtire de zapada uda. Practic totul in jur era alb, daca adaugi la toate astea noaptea, aproape imposibil sa te orientezi. Cei ce au intalnit conditiile astea cunosc senzatia. Un pilot emitea aseara ipoteza ca elicopterul a coborat prea aproape de sol in cautarea unui reper.

  4. Pai, daca erau in formatie de doua, cealalta s a intors pur si simplu la baza?
    Nici macar nu avea habar pe unde a cazut cealalta de au gasit o atat de tarziu?

    • @ Arici – of, cititi stirile inainte sa comentati! Intai a cazut Mig-ul, iar elicopterul s-a dus in misiune de cautare…

    • @kafka – Intrebarea ariciului e pertinenta 🙂
      Daca zboara MIG-urile in formatie de 2 (de 2 MIG-uri da?…nu a zburat MIG-ul in formatie cu elicopterul), atunci al doilea MIG nu a vazut cand si unde s-a prabusit primul?
      In formatie nu inseamna, patruleaza tu in stanga si eu in dreapta…cei 2 zboara aproape unul de altul pentru a se ajuta in caz de nevoie.

    • @thakka deloc pertinenta, din mai multe considerente
      nu stim cum functioneaza lucrurile
      sunt destuld e convins ca nu zboara unul langa celalalt, pentru ca in spatiu trebuie sa ai lco de manevra, ca nu tragi de mansa si imediat corteste la dreapta
      nezburand unul langa altul , in momenutl incare unul cade, poti sa estimezi aproximativ un diametru, tinand cot de viteza lor …..

    • securicilor @kafka si @Andrei: MAPN ul insusi vorbeste de 2(doua) MIG uri care zburau in formatie, decolasera la 19.50 de la BAza. iar la 20 un MIG a picat, iar celalalt ce a facut in acel moment? https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/mapn-un-avion-mig-21-a-disparut-de-pe-radar-dupa-ce-a-decolat-de-la-mihail-kogalniceanu-intr-o-misiune-de-patrulare-1857849

      Bai, baieti, trebuie sa fiti incredibil de prosti sa credeti ca un MIG si un elicopter zboara in formatie in misiune de politie aeriana.
      Consecinta dezastrului de aseara este ca azi nu mai au loc exercitiile de Politie Aeriana Intarita de la Fetesti, in timp ce psihopatul da cu bombardeaua la doi pasi de granita Romaniei.

  5. afecteaza zburatoarele, probabil e un focar acolo.

  6. in afara sa fure, armata romana mai stie ceva: sa-si musamalizeze propria incompetenta.

    • Trist si adevarat

    • G-al Viorel Pană, G-al Iulian Pațilea, C-dr Cristian Pătrașcu, Col Vasile Ionescu. D E M I S I A !!!

    • Cand te gandesti ca astia trebuie sa ne apere in caz de o agresiune iti vine sa fugi cat mai departe.
      Bine ca au pensii speciale cateva mii de generali….
      Rusine romania!!!!!

  7. G4Media, incearca sa blochezi toate mesajele care exprima ura si dispret la adresa Romaniei. De ani de zile libertatea de a comenta a fost folosita printre altele pentru a destabiliza picatura cu picatura tara, pentru a creea sentimente de superioritate si inferioritate, a diviza. Voi cei care urati Romania duceti-va unde vreti cu comentariile voastre, la acele website-uri care va permit si isi permit sa-si dea arama pe fata. Aici ar trebui sa fie o pagina libera de politici divide et impera. A filtra este a face curatenie si a educa.

    • va supara adevarul pentru ca va arata adevarata fata de mafioti ordinari.

    • adica tu vrei sa fie cenzurati toti cei care spun adevarul verde in fata, ca suntem polul analfabetismului European (45% analfabeti), cei mai saraci si corupti dupa bulgari, tara in care angajatii la stat au celel mai mari salarii si beneficii speciale comparativ cu mediul privat care ii tine in spate, tara NATO in care facem politie aeriana cu mig21 din 1959 !!!

      mentalitate de scalvete

    • @Ajunge! – Nu blocarea lor e solutia, ci doar dispretuirea totala a lor. Ia trateaza-i cu indiferenta dispretuitoare, ai sa vezi ca sunt mai afectati decat crezi.

    • @Kafka are dreptate: „Nu blocarea lor e solutia, ci doar dispretuirea totala a lor”.
      Si sa tinem cont de urmatoarea zicala: „Nu-i da replica prostului ca pe urma te trezesti cu prostul in discutie”.

  8. „Pale” nu „palete”. Dania Marcu.

  9. Totusi pe ce baza e exclusa o agresiune? De frica urmarilor?

    Nici avionul, nici pilotul si nici cei din elicopter nu au fost incepatori.

    • @Dan – au scris deja…Pentru ca MIG-urile zburau in formatie de 2 si ar fi fost afectat si al doilea MIG…sau macar ar fi vazut agresiunea.
      Iar daca primul MIG era agresat fi convins ca nu trimiteau doar un elicopter , ci intra in alerta tot flancul estic al NATO.

    • Exact la asta ma refer. Daca recunosc ce e agresiune e clar razboi, si mult mai multe urmari grave inclusiv decese. Asa scapam doar cu atat.
      Cat de naiv trebuie sa fie cineva sa creada in coincidente de genul asta. Si avionul si elicopterul? De cand zboara avioanele astea? Cum de nu s-a putut catapulta?

  10. lipsesc orele de antrenament pe timp de noapte, conditii nefavorabile. e drept orice minut de de zbor cu mig21 reprezinta un risc. poate fi fatala pilotului cea cea mai mica ezitare sau greseala nesemnificativa in sirul comenzilor. de aceea occidentalii folosesc simulatoare. fara riscuri, cheltuoeli aiurea iti permit sa dobandesti automatisme in conditii foarte aproape de realitate. piti combina conditiile meteo cum vrei, zi-noapte, ceata, vant din orice directie…
    un astfel de simulator costa mult mai putin decat o rabla de mana a 2-a din vest.
    dar domnii ghenerali nu sunt ” tehnici”, nu au auzit…

    costa mult mai putin d

  11. ce agresiune viseaza unii?
    teoria defectiunii tehnice / vreme rea e multttt mai plauzibila

    e suficient sa te uiti la ce tehnica militara avem
    la ce clasa politica
    la ce „generali” burtosi, speciali, dotore avem

    credeti ca armata straluceste ? doar daca incompetenta ar fi stralucitoare

  12. Au intrat miliarde si miliarde in armata. Dar s-a furat si s-a deturnat tot. Tot de armata.

  13. Mai specialistilor. Nu va crede nimeni ce spuneti acolo. Au fost doborati de rusi cu o racheta si este ordin sa se ascunda adevarul.

  14. De la revoluție încoa au fost vreo 25 de accidente cu mig 21 și vreo 6 accidente cu elicopter IAR… problema este ca sunt foarte vechi și elicopterele și avioanele și astfel pot apărea probleme tehnice la ele. Aceste ar fi trebuit sa fie scoase din uz pana acum. Defiecare data când au fost accidente sa cerut asta dar avem nevoie de aceste avioane cel puțin pentru politia aeriana…. Din păcate f16 pe care. Le avem nu sunt deajuns și la acelea am ceva dubii ca nu sunt oi din ele… Poate înlocuirea. Lor cu droane ar fi o idee mai buna…. Sau poate achiziția de echipament mai bun (avioane) dar ca să avem bani sa facem asta trebuie sa oprim furturile… E păcat ca au murit dealungul anilor mulți militari romani în astfel de accidente. Poate la fel de mulți ca un teatrele de operațiune… Ceea ce este enorm și sa pierzi militari pe timp de pace e prea mult…. În fine sper sa se trezească și alți și sa nu le mai punem viata în pericol și mai mult decât trebuie celor care trebuie sa ne apere.

  15. Asteptam rezultatul anchetelor Avem o multime de specialisti si experti in domeniul aviatiei care au finalizat toate accidentele aviatice din 1990 pana in prezent.Din pacate noi nu am aflat nimic pana acum.Rezultatele expertizelor le vor afla urmasii urmasilor nostrii.