G4Media.ro

Cazanciuc: Starea de alertă nu înseamnă că drepturile fundamentale pot fi limitate…

Sursa foto: Facebook / Robert Cazanciuc

Cazanciuc: Starea de alertă nu înseamnă că drepturile fundamentale pot fi limitate printr-o decizie a autorităţilor locale/ Dreptul la libera circulaţie poate fi restricţionat doar prin lege

Senatorul PSD Robert Cazanciuc a declarat, luni, că unele măsuri pe care le-a anunţat preşedintele Klaus Iohannis, după data de 15 mai, nu sunt atributul Guvernului sau al autorităţilor locale, de aceea ar fi necesară o lege în Parlament pentru a putea fi impuse anumite restricţii pe timpul stării de alertă. ”Starea de alertă nu înseamnă că drepturile fundamentale pot fi limitate printr-o decizie a autorităţilor locale”, a spus Cazanciuc, citat de News.ro.

”Preşedintele Klaus Iohannis a anunţat relaxarea unor măsuri după 15 mai, dar nu ştim dacă această relaxare nu o să pună în pericol sănătatea românilor. Nu ştim dacă ceea ce a anunţat preşedintele, măsurile, pot fi luate la nivelul Guvernului sau al autorităţilor locale. Starea de alertă nu înseamnă că drepturile fundamentale pot fi limitate printr-o decizie a autorităţilor locale, pentru că starea de alertă este, în principiu, atributul administraţiei locale, cu un aviz al Ministerului Afacerilor Interne. Constituţia nu a fost suspendată, articolul 53 este în vigoare, dreptul la libera circulaţie poate fi restricţionat doar prin lege”, a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, senatorul PSD Robert Cazanciuc.

Potrivit acestuia, restricţia unor drepturi fundamentale se poate face doar prin lege.

”De aceea cred că cineva va trebui să vină în Parlament cu o lege”, a mai spus senatorul social-democrat.

Președintele Klaus Iohannis a anunțat luni, într-o declarație de presă la Palatul Cotroceni, că nu va prelungi starea de urgență după data de 14 mai, urmând ca din 15 mai în România să fie instituită starea de alertă. El a spus că va rămâne în vigoare interdicția de a se strânge mai mult de 3 persoane.

”După 15 mai putem, în principiu, să ne mișcăm în interiorul localității. Dar e bine să nu exagerăm. Nu va mai fi nevoie să declarăm unde mergem”, a precizat șeful statului.

Citește și Ce presupune starea de alertă și cât poate dura

Sursa Foto: Facebook/ Robert Cazanciuc

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

9 comentarii

  1. Bah grasule, iara m-ai blocat? Inteleg ca n-ai umor si ca esti ardelean ingust la minte, da chiar asa?!?
    I-as fi spus vreo doua lui Cazanciuc acum, plus, o rugam si pe doamna procuror european sa i mananace cuculetu pt ca a fost obraznic si acu’ nu pot, ca m-ai blocat tu…

  2. Pana cand se voteaza o lege in Parlament, fara tot felul de amendamente poznase, pana trece de CCR (ca sigur sunt gigi contra politici dispusi s-o faca). Pana isi face numarul si avocatul poporului, trec cateva luni. Trece si starea de urgenta, si pandemia, poate iesim la pensie si murim de moarte naturala.
    Bine ca voi ati putut veni cu ordonante de guvern sa faceti praf justitia, ca puscariabilii au dreptul fundamental sa scape de dosare, inregistrari. E dreptul lor fundamental la prescriptia cat mai grabnica a acuzatiilor, e dreptul lor sa faca puscarie la domiciliu, in vila cu piscina si teren de tenis.
    FMM de penali!

  3. Starea de urgenta si cea de alerta tocmai in acest scop au fost create si anume ele sa aiba alt regim de functionare decit normalitatea , ce este evident atributul parlamentului si al legilor votate in parlament . Starea de urgenta si cea de alerta au legatura doar de incuviintarea parlamentara , in rest parlamentul nu are nici o forta de decizie in cele doua cazuri . Asadar parlamentul doar sta si incuviinteaza .

    • S-ar putea ca situatia sa nu fie chiar cea pe care o banuiesti tu:

      OUG 21/2004 Art.4 (2) „(2) Pe timpul stării de alertă se pot dispune, cu respectarea prevederilor art. 53 din Constituția României, republicată, măsuri pentru restrângerea unor drepturi sau libertăți fundamentale referitoare, după caz, la libera circulație, inviolabilitatea domiciliului, interzicerea muncii forțate, dreptul de proprietate privată ori la protecția socială a muncii, aflate în strânsă relație de cauzalitate cu situația produsă și cu modalitățile specifice de gestionare a acesteia.”

      Intrebarea este prin ce LEGE a fost aprobata OUG asta (ca eu n-am gasit) … ca daca inca Parlamentul n-a discutat-o, altfel se pune problema!

    • Sar in sus sau sar in jos, cuvintul sar(s-ar putea ) ,te arunca in necunoastere . Fa diferenta intre stare de urgenta ce este una si cea de alerta ce este alta , fiecare cu decidentul ei , cu normele ei de functionare . Guvernul doar trebuie sa dea niste ordonante de urgenta in al doilea caz si atit .

    • @Albina: ia de citeste niscavai acte normative si dup’aia ne aruncam un ochi si pe aprecierile tale cu privire la subiect. 😛

  4. Asa cum am vazut deja , starea de alerta este o prelungire , un brat intins ,prin care starea de urgenta se desfiinteaza si masurile luate in acest caz sunt graduale , pas cu pas.Aceasta noua stare, numita de alerta, se extinde, ca durata, pe periode lungi de timp ,functie de decizia consensuala cu cei ce sunt stiintific vorbiind sunt numiti sa faca asta . Dupa consultari starea de alerta se prelungeste sau nu . Parlamentul nu are atributii pe acest subiect .

  5. Parlamentul a aprobat masurile starii de urgenta si starea de alerta nu produce noi masuri ci doar desfiinteaza gradual vechile masuri aprobate deja .

  6. Buna ziua!Aceste discuții își au rostul când vor apare în scris toate măsurile prevăzute în starea de alertă.OUG creează cadrul pentru generalități!!!Parlamentul trebuie să transforme OUG în lege și să termine odată cu normele de aplicare a legilor!!!Legea trebuie sa fie LEGE!!Aceste norme ne termină viața și de aceea,nu mai intelege nimeni ce trebuie să respecte!